Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AYAM TOGEL, ADA YANG DIPERALAT DAN ADA YANG MEMPERALAT

DAP dakwa MCA diperalat BN
 DAP dakwa MCA diperalat BN
 
MCA didakwa rela diperalatkan BN untuk membenarkan Pindaan Rang Undang-undang (RUU) Akta 355 disenaraikan dalam aturan mesyuarat Sidang Parlimen yang bermula Isnin lalu.

"Biarpun MCA kerap kali menyatakan RUU Persendirian yang dibawa oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu ke dalam parlimen adalah keputusan Umno, tetapi MCA seperti dengan rela hati bersekongkol dengan Umno.

"Memang tidak dinafikan MCA tetap 'bersubahat' bersama parti-parti komponen lain dalam BN sehingga membolehkan Pindaan RUU Akta 355 ini dibawa ke dalam Sidang Parlimen," kata Pemangku Pengerusi Kebangsaan DAP, Tan Kok Wai seperti yang dilaporkan dalam Oriental Daily.

Dalam pada itu, pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang mengingatkan agar jangan terlalu leka walaupun RUU itu telah dianjak ke bawah dalam kertas aturan urusan mesyuarat parlimen.

"Biarpun tidak sempat dibawa dalam Sidang Parlimen kali ini, ia tetap boleh dibawa pada sidang akan datang, iaitu pada Mac tahun depan. Selagi BN masih meneruskan pemerintahan, selagi itulah RUU ini tetap berpeluang dibawa dan diluluskan dalam parlimen," katanya.

Beliau turut menyoal tindakan Umno membenarkan RUU ini dibawa ke parlimen adalah bertujuan mahu mempermainkan Pas ataupun parti-parti komponen BN yang lain seperti MCA dan Gerakan?

5 orang berkata:

Anonymous said...

Demokrasi jenis apa negara kita ini jika kepentingan rakyat tidak boleh untuk dibahaskan di parlimen hanya semata2 kerana sakit hati.

Anonymous said...

assalamualaikum..
hukum demokrasi ko dah lupa ke dia camne..?
-majority undi akan menang
-penyamun boleh bertanding
-kalo dapat undi majority,penyamun pun boleh jadi pm
-yg lebih2 bahaya,kalo parti ko sedang berkawan ngan parti kafir,ko nak sesuatu arahan Allah(hudud) ko kene bincang dan dapatkan restu lin guan eng atau cia soi lek dulu hehe..kalo parti ko x berpakat ngan parti kafir parti ko tetap kene dapatkan majority undi termasuk undi lin guan eng dan cua soi lek..hehe..
hukum hudud Allah telah ko bawa jadi rendah kerana hudud Allah kene berhukum dengan hukum demokrasi..hehehe
ini la demokrasi yg buat agama jadi rendah..
x kan ko bleh wat2 lupa lak demokrasi ni ape hehe..kalo x org x panggil la demokrasi ni sistem dajal..dia memang merendah2kan agama secara otomatik untuk org yg x paham..
yg jadi bahayanya demokrasi ni bila ko
mengikut2 org yg sembang mcm petir dan dia pulak berpegang dengan aliran agama yg tidak berpegang pada akidah yg benar dan menolak tesauf secara total, ketika terlibatnye dengan demokrasi waktu tu dikhuatiri ko akan turut merendah2kan agama dengan beriktikad pada demokrasi..sebab ko tidak memiliki akidah yg benar dan menolak total tesauf
tetapi kalo ko duduk kat aliran agama yg berpegang pada akidah benar dan tidak menolak tesawuf,ianya insyaAllah xda masalah..
dan ko xkan takfir2 kan sedara mara semuslim ko pun bila ko duduk kat demokrasi ni,takat marah je la biase la tu hehe..
dan ko xkan taksub kat mana2 parti pun,dan ko xkan perasan ko maksum pun insyaAllah..
ibarat makan babi diwaktu darurat je pun..cuit2 lebih kurang je..
xkan la makan babi dengan pelahap diwaktu darurat sampai amal takfiri kat sedara mara sendiri,hehehe..mungkin dia penyamun tapi dia bukan kafir..
bukti nyata,ko tengok arwah tuan guru harun din..mana ada dia amal takfiri langsung,maki hamun org cerca org,dia lebih suka pilih berdiam diri dari banyak buat statement sebab dia duduk kat aliran yg betul,dia tau demokrasi ni ape,org bodoh je buat demokrasi ni jadi agama hehe..
hati2 kerana aliran akidah yg salah dan yg betul ni ada dalam semua parti..
nak tau org tu sedang duduk di aliran akidah yg betul atau salah jgn tengok parti..
kalo sape tengok parti untuk tentukan org tu duduk di aliran yg betul atau salah..itu tanda dia bebal dan ikut2an..
semoga perkongsian ni berguna insyaAllah

Anonymous said...

Bodoh ko ni! Tengok balik masa pas ada kelab sahabat pas!
Saman ko 90 juta mana bodoh!

Anonymous said...

ala anon 9.04 ko x payah komen la..ko g makan taik je..
hehe

Unknown said...

I really thank the author of this article, the article has great significance for me, it just leads me to do better things for this life. Very meaningful, thank you very much, wish you happy
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus
Mobimatic Review
Mobimatic App Builder
Mobimatic Bonus

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.