Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, October 30, 2013

Menang Saja BN, Gerenti Harga Barang Naik.


Parlimen masih bahas Bajet. Harga gula dah naik. Sejak dulu aku dah cakap, menang je BN, gerenti naik harga. 
 
Harga gula dah naik atas alasan kurangkan subsidi RM551.25j, kesannya harga naik 34 sen sekilo. 
 
Kini RM2.84. Ikut hujah Najib, elak diabetes & kuat seks. Subsidi minyak masak RM505.365j dikurangkan. 
 
Harga belum naik lagi. Masih RM2.50 sekilo. Harga subsidi sekarang RM2.25. Korang agak je lah berapa lepas nih..

DULU 6 brg kawalan subsidi. Gula, petrol, diesel, gas LPG, tepung gandum, minyak masak. Petrol, diesel, gula dah naik. 
 
Lain2 tunggu giliran. BN akan naik harga barang kerana dasarnya tak nak tanggung subsidi lagi. 
 
ADA 3 lagi barang kawalan dalam radar BN utk dinaikkan harga. Minyak masak, tepung gandum, gas LPG. Ini semua gara2 "rasionalisasi subsidi."

HARGA PENUH BARANG jika tanpa subsidi:

Minyak Masak RM2.50/kg -> jd RM4.75.
Tepung Gandum RM1.35/kg -> RM1.90.
Gas LPG RM26.60 setong -> RM44.02.


Bila rakyat bising, menteri selamba je jawab bende merapu tahap tadika kemas. Masa petrol ngan diesel dulu depa cakap "takyah bawa kereta". 
 
Hari tu pasal gula Najib cakap "seks jadi kuat". Nanti masa nak naik minyak masak, tepung, gas agaknya depa nak cakap apa plak?

Itu baru sikit.. Ikutkan banyak lagi yang akan AUTOMATIK naik bila barang2 penting naik.. Sampai masa GST dimulakan, tentunya semua barang telah MELAMBUNG secara berperingkat dan akan melambung lagi.. 
 
Maknanya memang depa minta diLAMBUNG rakyat ke laut je!!! Termasuk Pak Ostat bini 2 yang x sudah2 duk cakap "Ini semua ketetapan Illahi"
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.