Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Doktor Yang Rawat TGNA Kata Memang Ada Keajaiban...


Ada keajaiban, kata doktor rawat Nik Aziz

Doktor yang merawat Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat menceritakan terdapat beberapa keajaiban berlaku semasa proses rawatan.
"Keadaan ayahanda di luar daripada buku yang ditulis. Itu kuasa Allah,” kata anak Nik Aziz, Nik Abduh.

Beliau bagaimanapun tidak mengulas lanjut berhubung perkara itu.

Dalam tulisannya di Facebook hari ini, Nik Abduh berkata beliau gembira hari ini kerana ayahnya lebih berselera dan makan lebih banyak.

Dalam latihan rehabilitasi kali pertama pagi ini, bekas menteri besar Kelantan itu juga mampu duduk walaupun agak bersusah payah, katanya lagi.

“Doktor memberitahu bahawa keadaan ayahanda sudah stabil. Walau bagaimanapun ayahanda kelihatan agak keletihan. Menurut doktor, ia faktor tua dan kesan kanser yang dialaminya,” katanya.

Nik Abduh yang juga anggota parlimen Pasir PAS juga mengucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia yang mendoakan kesihatan ahli politik veteran itu.

“Anda semua adalah kekuatan kami keluarga buat melalui saat ini,” katanya lagi.

Nik Aziz, 84, dimasukkan ke hospital di Kota Bharu minggu lepas kerana kesihatannya merosot.

Beliau juga menghidap kanser prostat. -mk

ULASAN GB

Semalam tatkala GB menyiarkan satu tulisan bertajuk [VIDEO] MasyaAllah.. Keajaiban Yang Berlaku Ke Atas TGNA Semasa Di ICU yang kemudiannya tersebar luas setelah dimuatkan di dalam harakahdaily, ada juga samdol-samdol yang meperolok-olokkannya menyatakan bahawa tulisan itu berlebih-lebihan sehingga ke tahap mengkeramatkan TGNA.

Sekarang ternyata benar apa yang ditulis semalam. Doktor menegesahkan memang berlaku keajaiban itu, menurut anak TGNA Nik Abduh.

Kebesaran Allah mengatasi segala-galanya. Keajaiban boleh berlaku bila-bila masa dengan kehendakNya dan ke atas sesiapa yang pilihNya. Keajaiban juga boleh berlaku ke atas pelaku maksiat dan orang yang jahat-jahat. Itu namanya "istidraj". Jika keajaiban itu berlaku ke atas seseorang yang soleh maka itu dinamakan "karamah". Karamah (apabila dimelayukan jadi "keramat") terbit hasil dari "istiqomah"nya seseorang di atas jalanNya. Tidak perlu dipertikai dan diperdebatkan hal itu.

Kita bukan pentaksub individu. Tetapi kita hanya mengkisahkan KEBENARAN yang berlaku. Hati yang suci dan bersih akan mengakuinya dan akur dengan kehebatan kekuasaan Allah sedangkan hati yang perpenyakit akan membuat tuduhan liar untuk tidak memperakui keajaiban itu. Kebenaran itu tetap MENANG mengatasi kebatilan.

Wallahu 'alam.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca



0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.