Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, January 21, 2015

Faekah dan tujuh lagi dibawa ke mahkamah, kata Azmin

 
Post Pic
 
SHAH ALAM: Kerajaan negeri Selangor akan mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Permerbadanan Menteri Besar (MBI) Faekah Husin dan tujuh bekas pegawai anak syarikat kerajaan negeri itu selepas tempoh 14 hari pemulangan pampasan RM2.6 juta tamat semalam.
 
Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata, pihaknya sedang mendapatkan nasihat  peguam untuk meneruskan prosedur undang-undang terhadap kumpulan itu setelah mereka enggan memulangkan wang itu dalam tempoh yang ditetapkan.  
 
"Kita sudah merujuk kepada peguam untuk meneruskan tindakan undang-undang terhadap mereka yang enggan memulangkan wang tersebut," katanya kepada pemberita di Shah Alam, hari ini.
 
Faekah dan tujuh bekas pembantu kepada mantan MB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sudah pun melantik peguam untuk menghadapi saman kerajaan negeri itu selepas mendakwa Azmin bertindak dengan niat jahat dan menfitnah mereka bersabit isu itu.  
 
Kumpulan lapan itu dijangka menuntut pampasan itu ditambah dan bukan dikurangkan.  
 
Azmin mendakwa audit oleh kerajaan negeri mendapati pampasan itu diluluskan oleh Khalid walaupun melanggar beberapa prosedur dan tata urus kewangan. 
 
Menurut laporan lapan bekas pembantu Khalid itu di bayar RM2.27 juta dibayar sebagai pampasan, berserta RM376,000 sebagai ganti kepada notis tiga bulan. 
 
Difahamkan, bayaran itu diluluskan Khalid  pada 22 September, sebelum beliau berundur sebagai MB setelah dipecat daripada parti PKR.
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.