Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INI KANGKONG ELOK BELAJAR AGAMA DAN SIRAH RASUL, BANGANG !!!

Wednesday, March 21, 2012

Professor Kangkung Selar TG Hadi Awang !!

Kelmarin, Professor ini kata, “Hadi tergelincir dari landasan Islam sebenar dan seolah-olah menggadaikan perjuangan Islam.” katanya di sini

Hari ini pula, Datuk Mufti Pahang, pula mengulas kenyataan TGHA di sini. Kenyataannya lebih kurang sama bangang macam Professor tu cakap.

Sebelum itu Musang berjanggut pun mai tumpang secebuk dengan katanya, ''Namun, Yahudi di Israel dewasa ini adalah kafir harbi yang wajib diperangi kerana golongan tersebut memusuhi umat Islam dan menjajah sebuah negara Islam," katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini, hari ini.Baca di sini

Masing-masing berebut-rebut mengutuk kenyataan TGHA yang kata, "Pendekatan kita (ialah) boleh bekerjasama dan berniaga dengan bukan Islam (termasuk Yahudi) tetapi ia mestilah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis ," lagi di sini

Maksud TGHA itu amat jelas – berniaga dengan bukan Islam (termasuk Yahudi) di haruskan sebagaimana amalan seharian kita sekarang ini.Setiap hari dalam kehidupan kita seharian ini, memang berurus niaga dengan bukan Islam.

Kita beli ikan dari orang China dipasar-pasar.Beli budu atau belacan dari orang Melayu.Beli kain ela di Kamdar kepunyaan orang India.Tiada masalahnya sejak dulu lagi.

Kalau ada orang Yahudi jual cincaluk, apa masalahnya kalau dia bukan seorang zionis?

Sudah semestinya kenyataan TGHA itu tidak bermaksudkan boleh berurusan niaga dengan negara Israel kerana itu adalah sebuah negara Zionis!Ini yang puak-puak bahalol tu kena faham!

Tetapi apasal Menteri Perdagangan mengaku, Malaysia ada hubungan dagang dengan Israel? Samada menteri ini hilang aqal atau bangang?

Lagi sekali saya ulangi, TGHA tidak pernah kata boleh berurus niaga dengan negara Israel.

Dan apasal puak-puak Mufti Umno ini senyap sepi terhadap pengakuan menteri bangang tersebut?

Bahawa diaorang ini, puak-puak penjilat bontot Umno/BN ini hanya melihat kenyataan TGHA dengan pandangan serong tanpa menghalusi kandungannya.

Kita mengalu-alukan kenyataan Maza yang mengulas kenyataan TGHA yang antara lain dia menyatakan,

”Kenyataan yang menyatakan bahawa kita boleh berurusan dengan Yahudi yang tidak menzahirkan permusuhan kepada umat Islam, adalah benar.

Adapun yang memerangi Islam, maka dia dimusuhi tanpa mengira apapun agamanya.” Lihat di sini

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.