Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JAWAB LEMBU JAWAB, JANGAN TAK JAWAB !

Jumaat, 2 Mac 2012


KES PENYELEWENGAN FELCRA BERHAD - Dato' Tajuddin Rahman mesti jawab!

            Projek ternakan lembu berskala besar yang diwar-warkan Pengerusi Felcra, Dato Tajuddin Rahman sebelum ini dapat menjana ekonomi, menambah pendapatan dan peserta Felcra bakal menerima RM500 hingga RM1000 sebulan sebelum ini hanyalah temberang sahaja. Lihatlah bagaimana Pengerusi Felcra inidengan bangganya mengumumkan tentang projek ini yang dianggarkan bernilai lebih dari RM18 juta. Tinjauan yang telah dibuat baru - baru ini mendapati projek ini nampak lesu. Dari maklumat - maklumat yang diperolehi hasil daripada tinjauan dan pertanyaan yang dibuat


keatas pakerja ladang ini, ternyata ianya hanyalah tanggungan kepada Felcra sahaja.


             Apa yang dimaklumkan purata pengeluaran lembu oleh syarikat ini hanya sekitar 3 ekor seminggu dan lebih kurang 12 hingga 15 ekor sebulan. Dari jumlah ini kita dapat mengetahui pendapatan syarikat ini daripada hasil jualan lembu. Boleh dikatakan cukup untuk membayar gaji pekerja sekitar 15 orang. Baka lembu yang diimport dari Thailand ini tidak menjanjikan sebarang keuntungan kepada Felcra. Harga anak lembu yang dibawa masuk sahaja menjangkaui RM1000 seekor.
   
                  Walaupun telah beroperasi lebih 5 tahun, projek ini masih suram, seolah - olah biar nampak ada lembu daripada ditutup terus. Tinjauan dan pertanyaan kepada masyarakat tempatan juga memberi gambaran bahawa projek ini hanya satu pembaziran. Mereka yang rata - rata peserta Felcra di Changkat Lada sudah jemu dengan janji manis wakil rakyat ini.                       
                










    Yang amat menyedihkan lagi.. lembu - lembu yang diternak ini dijadikan seperti harta mereka sendiri. Digunakan untuk kepentingan UMNO/BN yang hanya memikirkan kuasa yang mereka ada tanpa melihat kesusahan rakyat. Lembu - lembu ini difarait dikalangan wakil rakyat BN untuk edaran hari raya Qurban. Ini buktinya  :





free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.