Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AWAS PASANG BESAR

Waspada air pasang besar di Port Dickson
Waspada air pasang besar di Port Dickson
Air pasang besar dijangka melanda perairan Port Dickson bermula esok hingga Jumaat ini.

PORT DICKSON - Pengunjung diminta untuk sentiasa peka dan mematuhi arahan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa berhubung ‎ fenomena Air Pasang Besar di sekitar pantai Port Dickson.‎

Jawatankuasa pengurusan bencana daerah Port Dickson, Muhammad Isa Md Onzer berkata, kawasan yang dijangka terlibat dengan air pasang besar adalah  yang menjadi tumpuan pengunjung telah dikenalpasti membabitkan empat pantai.

"‎Pantai Bagan Pinang di Batu 3, ‎ Pantai Saujana di Batu 4, P‎antai Telok Kemang di Batu 8 dan P‎antai Tanjung Biru atau Blue lagoon di Batu 10.

"‎Fenomena ini dijangkakan berlaku esok hingga Jumaat depan yang menyebabkan ketinggian paras ombak boleh mencapai 2.5m hingga 3.5m," katanya.

Muhammad Isa yang juga Penolong Pegawai Daerah Port Dickson berkata, ‎justeru itu, pengunjung dinasihatkan peka dengan fenomena Air Pasang Besar dan mematuhi segala arahan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa dari masa ke semasa.

"Pihak  Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) juga akan mengibarkan bendera merah di menara penyelamat pantai sebagai tanda amaran kepada pengunjung supaya tidak melakukan aktiviti di pantai pada masa tersebut.

"‎Pengunjung-pengunjung dinasihatkan untuk mematuhi arahan keselamatan yang dikeluarkan oleh pengawal pantai dari semasa ke semasa bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku," katanya.

Muhammad Isa menambah, ‎pengunjung dan juga nelayan bot kecil diminta supaya mengehadkan aktiviti di pantai untuk memastikan keselamatan terjamin.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Kenapa air pasang besar. Jgn salahkan takdir aje.

Pasang besar atau pasang perbani belaku setahun sekali. Sbbnya oleh tarikan graviti dan arus pasang surut. Tapi pasang besar ni selalunya tak sampai sbbkan banjir pun.

Habis tu kenapa skang banjir? Sbbnya kita jugak. Kita naikkan suhu dunia. Glasier kat kutub jadi cair dan air laut meningkat. Bila air laut meningkat, kaw rendah akan ditenggelami air laut. Bila ada pasang besar, banjir pun berlaku sbb air laut dah berlebihan.

Ko tau tak sbb apa suhu dunia naik hingga glasier cair? Sbb paling utama ialah penebangan hutan. Faktor lain dpt perindustrian, asap kenderaan dll sbg faktor sampingan.

Bila ko tebang balak sampai licin, pokok yg fungsinya sbg penyederhana suhu sudah tak ada. Dah togel. Suhu meningkat. Sbb tu jgnlah tebang hutan simpan ikut suka hati bapakkk ko. Tak ada duit, tebang hutan, tak dpt royalti tebang hutan. Tanam durian kunyit tebang hutan.

Sebagai walaunta tahap tinggi, ko jangan lepas tangan aje kalu pasang besar ni menyebabkan banjir.

Jgn bodoh sangat tak belajar grografi sbb belajar kat pak arab. Negeri pak arab tu gurun.

Bodo.
Hutan simpan pun nak sapu.

Anonymous said...

Semua malapetaka yg berlaku kat dunia ini adalah disebsbkan oleh tangan2 manusia sendiri. Contohnya di uganda. Bila tak dapat duit royalti, tangan dia sign borang luluskan pembalakan hutan simpan. Bila dah lulus. Tangan dia dapat duit.

Jaga tangan tu. Jangan ikut tangan walaunta di uganda tu.

Faham?
Tak faham memang bodo la

Anonymous said...

Sapa luluskan?
Dap, amanah dan mat sabu tak duduk uganda. Lge pun bukan mb uganda.

Anonymous said...

Hahaha terbaik laa komen korang. Terkedu pak karamu. Nasib baik pak karamu bukan rakyat uganda, dia cuma seorang walaunta.

Anonymous said...

Sayang betol pak keramu dgn no keahlian walaunta dia tu.
Maklumlah tiket ke syurga.

Kat mana syurganya tu pak keramu? Kat marang ker?

Anonymous said...

Pembalak dpt sampai 15 projek balak di klate. Lepas tu tolak kat cina kapir. Cina kapir jugak yg dapat. Tapi benci pulak kat cina kapir. Org asli yg undi pru13 kat parti bendera jepun pulak yg kena niaya....

Kesian org asli.
Tu la, jgn senang sgt kena kelentong. Jgn ingat serban tebal berbelit2 tu hati mulia. Kdg2 hati dia pun berbelit2 jugak.

Tak apalah....
Undi parti Husam aje la lepas ni yer

Anonymous said...

Buat cadangan. Pah tu paksa org sokong. Org tak sokong dia kafirkan. Mcm tu baik takyah buat cadangan la.

Lagi byk buat cadangan, lagi byk pulak org kena kafirkan.

Macam perangai ayah pin aje aku tengok.

agen jamkho said...

waspadalah di cuaca extreem

korset munafie asli said...

extreemnya sangat luar biasa

jamu kuat lelaki tahan lama said...

jangan terlalu dekat pantai

obat kuat aphrodex said...

carilah tempat aman

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.