Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Satu cara mencari ahli melayu, kutu makan atas kepala

Nampak gayanya, DAPigs takut sangat kehilangan PKR sebagai rakan sekutunya dalam Pakatan. Maka atas dasar itu menimbulkan kecurigaan diatas lantikan yang dibuat terhadap Setiausaha Agung parti itu semalam.

Ramai yang beranggapan, tindakan DAPigs melantik Si Pudin sebagai Penasihat Strategik kepada Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu hanya merupakan satu taktik untuk mengikat PKR supaya tidak keluar dari Pakatan.

Jika sebelum ini, kepimpinan PKR dan DAPigs juga sering kali berbalah sesama mereka sendiri berhubung isu pembahagian kerusi bermula dari Pilihan Raya Negeri Sarawak yang telah diadakan tahun lepas.

DAPigs mendakwa PKR telah memungkiri janji dan menipu parti itu apabila mereka turut meletakkan calon dibeberapa kawasan yang turut ditandingi oleh DAPigs sehingga menyebabkan DAPigs tewas.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng melantik Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sebagai penasihat strategik beliau, semalam.

Upacara mengangkat sumpah jawatan tersebut dijalankan hari ini di hadapan Guan Eng dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Farizan Darus, menurut media rasmi negeri Buletin Mutiara.

Turut hadir exco-exco kerajaan negeri, Penasihat Undang-undang Kerajaan Negeri Datuk Anas Ahmad Zakie dan Pegawai Kewangan Negeri Sarul Bahiyah Abu.

Guan Eng menerusi laman Facebooknya turut memuat naik beberapa keping gambar ketika upacara angkat sumpah itu berlangsung. 

Saifuddin pada November lalu dilantik sebagai setiausaha agung PKR menggantikan Rafizi Ramli yang mengosongkan kerusi itu selepas dijatuhi hukuman penjara kerana melanggar Akta Rahsia Rasmi.

PKR pada ketika ini masih lagi mengekalkan keputusan dan pendirian untuk menjalinkan kerjasama dengan PAS walaupun parti itu masih lagi bersama - sama dengan Pakatan Haprak.

Namun PAS dalam keputusan yang telah dibuat sebelum ini masih enggan bekerjasama dengan Pakatan dengan memberikan alasan gabungan pembangkang itu dianggotai oleh PAN dan juga DAPigs yang telah melabelkan mereka sebagai Pengkhianat sebelum ini.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Kerjasama yg baik antara parti dlm pakatan harapan. Tahniah.

Anonymous said...

Walaunta2 tambah sasau.
Jeles bro...

Anonymous said...

Gila meroyan.
Ingatkan nak pecahkan pkr dgn dap. Tiba2 jadi makin rapat pulak...



Hanyut la kelantan...

Anonymous said...

Mudah2an lantikan ini akan mengukuhkan PH. PH memang hebat.

Lan said...

X ada Pil kuda macam AyoyoTolollah

Anonymous said...

Amnos & untaa2 makin sakit hati. Strategi tak menjadi....

Anonymous said...

Parti walaunta makin jelous. Bos untaa makin tertekan. Jerat tak menjadi.....

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.