Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Gambar Pencuri Lembu Di Tembak Di Gua Musang

November 20, 2014




Berakhir lah riwayat pencuri lembu. Sudah banyak kes lembu yang dicuri di kawasan ladang ni.
Silap pilih dan silap haribulan. Maut menanti.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Manusia gila tembak orang.. Dia xda senjata.. Kalau ya pun diserang tembak amaran.. Atau tembak kaki. Pencuri ni terjadi masalah kerjaya,pengangguran meningkat.mana x nya,umur persaraan kakitangan awam ditambah sampai ke 60thn.. Spatut kurang ke 50,skarang manusia semakin ramai dan nak kerja cari makan nafkah zahir dan batin.. Yg bujang x kawin2 lgi,yg berkeluarga anak pinak. Smua nak makan. Bila sistem x betul banyak prkara negatif akan terjadi. Tak tau lah dunia..

awekaste said...

Banyak lagi kerja halal yg boleh dibuat diatas muka bumi Allah SWT ini. Yang mamat tu pi buat kerja haram jadah tu buat apa kan dah tempah maut.

wasalam

Anonymous said...

Jenayah bertambah kerana bnyk yg kesiankan penjenayah dok kesian kt penjahat,tk kesian kt tuanpunya harta dengan segala pahit jerih kadang2 tertinggal sembahyang cari duit,tiba2 nk curi buboh dlm pajero ha ha

Anonymous said...

Lembu mnjadi mangsa curi,kerana peluang prkerjaan tdk bnyak trbuka kpda rakyat2 malaysia yg tdk brkelayakan tinggi,sebab tu bnyak yg mncuri,sy bkn nk bela si pencuri tp nk brkongsi pndapat untk mengelakkan kadar jenayah yh melimpah di malaysia hari ini..

Anonymous said...

Mencuri tetap salah..jgn slh pekerjaan x ada..sendiri cari hal..sendiri tangung akibat..entah brpa ekor dh lembu org tu lesap..dia jaga harta ternakan dia..cuma caranya betul ke slh....itu hl dia..kena fhm tu.

Anonymous said...

Org asing mencurah datang cari makan dan ramai yg kaya raya. Org kita tak nak bersaing. Rezeki Allah melimpah ruah di bumi kita, tanya diri sendiri kenapa kita tak berusaha menikmatinya. Itulah antara punca pendatang asing berlumba2 merebutnya.

Anonymous said...

Tak dicincang lumat pun dah cukup bagus, masih boleh keluarga kenal mayatnya.

Anonymous said...

Mencuri satu profeesion. Ahli politk juga satu proffesion. Menternak juga satu proffession. Polis pun satu peoffeasion.
Masing masing ada risikonya.
Pencuri kalau kena tangkap dibelasah atau ditembak.
ahli politik kena tahan telinga dicaci dan difitnah.
Penternak risikonya ternakan mati atau dicuri.
Polis berhadapan risiko ditwmbak penjwnayah.
Jadi, terima risiki risiko itu. Tak payah bising.

Anonymous said...

pencuri bersenjata la, dia bawak parang panjang nak libas yg tembak dia tu dgn anak yg tembak tu... dia bukan saja nak tembak.. utk protect diri dan anak dia... mmg utk tembak amaran tp dah ajal.. dah beratus2 lembu diorang curi. *sumber sahih dr pemilik ladang*

Unknown said...

zhengjx20160506
louis vuitton purses
fitflop shoes
michael kors outlet online
louboutin shoes
ray ban outlet
tory burch shoes
cheap ray ban sunglasses
nike air max uk
nike free 5.0
timberlands
coach outlet store online
kobe 8
ralph lauren outlet
supra footwear
tiffany and co
coach factory outlet online
hollister clothing
louis vuitton outlet
hollister clearance
coach outlet
coach factory outlet online
air jordan homme
louboutin shoes
coach outlet clearance
oakley outlet
true religion jeans
kids lebron shoes
coach outlet online
nike trainers sale
giuseppe zanotti outlet
fitflops
marc jacobs outlet
louis vuitton outlet
louis vuitton handbags
jordan 3 retro
michael kors outlet
nike store uk
ray bans
insanity workout
celine bags

Unknown said...

michael kors outlet
seahawks jersey
cheap nfl jerseys wholesale
seattle seahawks jerseys
ecco shoes
nike free 5
ralph lauren
cheap snapbacks
ugg boots
montblanc pens

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.