Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INTIGRITI DIPERSOAL, SAYA TAK BOLEH TERIMA

Khalid: Saya terima dipecat, tapi...
Abdul Khalid
Abdul Khalid (kanan) hadir di ‎Forum Diskusi Politik 3.0 : Integriti Dan Kenegaraan, di sini.

SHAH ALAM - Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menegaskan beliau menerima keputusan PKR 'membuangnya' kerana tidak sehaluan lagi sebagai 'political correctness' namun beliau akan 'kisah' sekiranya integritinya dipersoalkan.

Menurutnya, 'political correctness' itu di bawah paras integriti yang disifatkannya lebih penting untuknya.


"(Dibuang parti) Itulah 'political correctness'. Saya terima semua itu. Untuk jatuhkan satu sama lain...tak payah politik pun tak apa.


"Integriti lebih tinggi dari 'political correctness'. Orang buang saya, saya terimalah. Kalau orang persoalkan 'political correctness', saya tak kisah tapi kalau orang persoalkan integriti saya, saya sangat jaga," katanya pada Forum Diskusi Politik 3.0 : Integriti Dan Kenegaraan, di sini, hari ini.


Sebelum ini, Abdul Khalid dipecat dari parti sebelum diguling dari kedudukannya sebagai menteri besar.


Mengulas lanjut, beliau memberitahu sanggup turun naik mahkahamah demi memperjuangkan integritinya yang dipersoal.


"Orang tanya saya kenapa sampai nak ke mahkamah semua. Itu (intergriti) saya jaga sebab itu adalah integriti saya.


"Kenapa politik kita tak tenteram? Sebab kita tak perjuangan integriti. Kita perjuangan 'political correctness'. Sebab itu Islam galak kita buat yang betul. Sangat jelas," katanya.


Menurutnya, sudah tiba masa untuk pemimpin berjiwa lebih besar daripada hanya bercakap tentang politik.


"Perjuanga kita, jihad kita tertumpu kepada integriti. Apa yang kita buat untu kebaikan ummah.


"Saya terangkan sudah tiba masa untuk berjiwa lebih besar daripada cakap politik saja. Kalau cakap pasal politik saja, habislah kita," katanya.

1 orang berkata:

PAK JUNAIDI said...

SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.