Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PR BERPECAH BELAH ?

Tuesday, January 28, 2014

PRK Dun Kajang - Aku tak akan sokong !

Aku tak faham apa permainan politik yang berlaku dalam parti PKR?. terutama sekali permainan dari Anwar Ibrahim...





Tak payahlah aku nak ungkit kisah silam bagaimana Anwar memulakan karrier politiknya masuk umno tahun 1982 yang lalu,,,

Cuma aku minta hangpa perati balik senario politik zaman Najib selaku PM 1Malaysia, bila saja berlaku sesuatu isu yang menghentam Najib cukup teruk,, sehingga tak terjawab, maka dengan sekonyong-konyongnya Anwar pun menjelma turut buat cerita,,, secara tak langsung menutup isu cerita Najib? ... Sila semak balik senario yang lalu...

Sedangkan sekarang Najib berhadapan dengan isu harga barang dan cukai yang bakal mengcekik rakyat,,, isu ini bukan sahaja pembangkang yang duk pertikai,, malah umno sendiri termasuk Dr Mahathir anak beranak pun turut sekali menghentam Najib,,, tup-tup,,, timbul cerita jepun, pijak bendera,, rebut jawatan MB,,, sehinggalah apa yang berlaku berita sebentar tadi..

Apa tujuan Anwar nak bertandfing? Tolong cerita sat,,, Tak kan sekadar nak jadi Exco ,, tak cukupkah lagi sebelum ini pun dah pegang jawatan Penasihat Ekonomi negeri Selangor! 

Woi,, bukan macam ni cara nak selesai masaalah,, isu rakyat marhaein masih lagi belum selesai,, kalau nak bertanding PRK pun, tunggulah kematian Adun-adun, tak perlulah main politik letak jawatan, lepas tu heret rakyat suruh undi lagi sekali,,, bukankah ini membazir masa dan wang ringgit anggota dan penyokong parti,,,, 
Itu tak termasuk sakit cedera penyokong parti bertempur dengan penyokong umno,, sedangkan pemimpin bagui aja kena teh tarik.. 

Aku tak pasti, ada berita mengatakan Anwar akan menjawat MB Selangor,,, apa ni,, ni isu antara pergolakan Azmin dengan Tan sri Khalid Ibrahim,, kenapa nak selesai masaalah Anwar yang pi ambik jawatan tu,, ha ha ha,, umpama dua orang anak jantan berebut betinayang baru jadi janda berhias... bapa tak boleh selesai masaalah,, janda tu dia ambik buat bini dia,, boleh pakai ka kalau bapa jenis ni..

Jadi yang terbaiknya,, aku harap pengundi Dun Kajang tak perlulah menjalankan kewajipan anda sebagai Pengundi, terutama sekali pengundi dari ahli-ahli Pas dan penyokong Pas,, biarlah mereka sesama mereka sahaja berebut jawatan,, alangkan baikknya kalau Anwar kalah dalam PRK tu,, palimg kurang kerusi PKR dalam Dun selangor dah kurang lagi satu,  secara tak langsung peluang Pas pula terbuka luas, jika Tan Sri Khalid letak jawatan, apa kata bagi ke Yb PAS pula mentadbir Selangor... 

Kehilangan 1 satu buat PKR dan kemenangan kepada Bn tak akan menjejaskan apa-apa pun pentadbiran kerajan Pakatan negeri Selangor,, jadi apalah salahnya pengundi dan penyokong Pas mencuba...




0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.