Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PULUHAN RIBU KELUAR UMNO DI SABAH

OLEH: JOSEPH P ANDAU (KB)
Tuesday October 18/2016

KOTA KINABALU:-  Ekoran penubuhan Parti Warisan Sabah (WARISAN) yang  telahpun diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan  Malaysia (ROS) yang diasaskan oleh Ahli Parlimen Semporna yang juga mantan Naib Presiden UMNO  Datuk Seri Shafie Hj Apdal ramai di kalangan ahli-ahli di beberapa bahagian di Sabah akan keluar beramai-ramai untuk menyertai parti baru itu.

Antaranya ahli –ahli UMNO yang dijangka keluar seramai 3,000 ialah ahli UMNO Bahagian Papar- 3,000 Keningau 2,500 Bahagian Balung, 4,000 Bahagian Kudat 3,100 Bahagian  Lahad Datu 3,000 Bahagian Semporna, 2,800 Bahagian Merutai 3,217 Bahagian Silam dan 4,000 Bahagian Penampang.
Kata jurucap itu mereka yang bakal keluar untuk meninggalkan parti UMNO  buat selama-lamanya kerana  telah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan UMNO Pusat dan juga negeri.
Terutama sekali sebahagian ahli-ahli UMNO yang bakal keluar itu  tidak rasa senang hati terhadap  kumpulan Militant Geng Baju Merah yang diketuai Oleh Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar yang juga selaku Ketua Samseng Jalanan Jamal Yunos di mana kumpulan Baju Merah yang sering buat kakau bilau dan hura hara dalam Negara telah mendapat sokongan moral  oleh beberapa pemimpin tertinggi UMNO. Walaupun Geng Militant Baju Merah anti bangsa Cina dan India.
“Yang kedua kami tidak senang terhadap perilaku Datuk Salleh Said Keruak  yang suka cakap besar mendabik dada dan berniat jahan ingin merobohkan menara berkembar Petronas  iaitu meninggalan warisan Tun Mahathir Mohamad mantan Perdana Menteri” kata jurucakap itu lagi.
Seramai  lebih  40,000 ahli UMNO yang bakal keluar parti itu akan menyertai serta-merta parti Warisan Sabah pada masa terdekat  ini kemasukan beramai-ramai ini akan diadakan di Kota Kinabalu.
Selain itu tambah jurucakap ahli-ahli parti komponen BN daripada  PBS-PBRS dan UPKO juga akan menyusul kemudian keluar dari parti masing-masing  mereka tidak mahu bergambung dengan UMNO di Sabah. 

2 orang berkata:

Anonymous said...

dulu korang ingat x sebelum pas menang di ganu,dia memang dah lagu2 kan dah sana sini pasal hudud 100 tahun dah..sampai porak poranda juga la kita muslim sesama sedara..
dia membayangkan kalo la direzekikan dia menang,dia sedaya upaya akan usahakan hudud sejurus keesokan harinya..x tggu lama dah..hari menang esok hari usaha sedaya upaya..cehh wahhh hehehehe
last2 lepas dia menang,dia kata hudud ialah hanya 0000.1 peratus je keperluan dia untuk laksanakannye..byk lagi keperluan yg lebih perlu didulukan..hehehehe
itu pun ada gak kerbau2 balau ikut taksub sampai skrg hehehe

Anonymous said...

Klu pasal benda tu aku tak de la kisah sgt sbb mungkin ada kekangan dr pusat atas sana tu.

Yg aku menyampah pasal derang ni ialah bila derang dah mula besar kepala. Contohnya la:

1. Tebang balak bagi sapu licin sbg cara mudah utk cari duit kejaan negeri. Kesannya org asli merempat dan banjir besar yg merugikan rakyat miskin.

2. Dah mula besar kepala, sombong gila. Konon boleh berdiri sendiri. Boleh kautim umnooo. Last2 bila dah kena kencing meroyan2 nak gabung pembangkang. Dah tu berlagak pulak nak jadi ketua pembangkang. Kepala buto!!!

3. Dah kurang ajar. Ingatkan dah insaf. Rupanya si taliban tu masih kuat jugak takfirinya. Kegiatan mengkafir org masih berlaku. Makin teruk ditambah pulak nak tanam org kat jirat cina.

4. Tamak haloba. Dulu mula2 mcm baik aje. Dah menang sikit mulalah nak tamak. Tempat dah bg org pun nak letak calon dia jugak. Last2 dua2 calon pr tertonggeng. Dah la tu, tabur fitnah bukan main kuat. Tokey pil kuda la....

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.