Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PEROMPAK KAPAL

Lapan suspek rompak MT Orkim Harmony didakwa hari ini
MT Orkim Harmony

SENAI - Lapan suspek warga Indonesia yang disyaki merompak kapal tangki MT Orkim Harmony pada 11 Jun 2015 berhampiran Pulau Aur dekat Mersing, tiba di Senai Business Aviation Terminal, Lapangan Terbang Antarabangsa Senai (LTAS) di sini, jam 6.14 pagi tadi.

Ketua Pengarah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM), Laksamana Maritim, Datuk Seri Ahmad Puzi Ab kahar berkata, semua suspek yang berusia antara 21 hingga 63 tahun itu dibawa ke Malaysia selepas diekstradisi dari Vietnam untuk menghadapi pertuduhan di negara ini.

Urusan membawa pulang lapan suspek berkenaan berjalan lancar dan berlepas dari Hanoi kira-kira jam 1.30 pagi, hari ini dan dikawal ketat membabitkan 40 anggota dan pegawai APMM termasuk skuad elit agensi itu.

"Kesemua suspek akan dibawa ke Mahkamah Sesyen Kota Tinggi bagi proses pendakwaan, kita mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat bagi proses ekstradisi warga Indonesia berkenaan.

"Ini adalah proses ekstradisi pertama yang dijalankan APMM dan ia turut melibatkan warga asing dan ia berjalan dengan lancar dengan kerjasama pihak berkuasa beberapa  negara jiran dan Malaysia," katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media, di sini, kira-kira jam 6.30 pagi hari ini, di Senai Business Aviation Terminal, Lapangan Terbang Antarabangsa Senai (LTAS), di sini.

Lapan suspek kemudiannya di bawa ke Mahkamah Sesyen Kota Tinggi dari LTAS kira-kira jam 8.00 pagi tadi.

10 orang berkata:

Anonymous said...

Negara jiran bila kita mintak tolong cepat je derang tolong walaupun derang kafir makan babi. Kita pulak bila switzerland mintak tolong nak dptkan maklumat 1mdb, cepat2 kita reject, walaupun kita islam tak makan bani

Anonymous said...

Kalau ph perintah msia, kita ekstradisi lebai2 yg suruh tebang balak hutan simpan ke putrajaya. Kita dakwa dan kalau salah kita sunatkan lebai2 tu.

Anonymous said...

Suspek dedak 90 juta bila nak bawak mahkaman? Kebal mcm kereta kebal la suspek2 ni

Anonymous said...

Aku suspek mamat yg buat ruu tu takut nak jawab soalan drp mahfuz dan baihaki sbb tak sedia langsung.

Aku suspek walauntas tu jual agama

Anonymous said...

Bukan dah saman selasa bulan mac hari tu ke?

Keh keh keh keh kiokkkkk

Anonymous said...

Nak saman tunggu kiokkkkkk dulu

Anonymous said...

Kalu sedara ko sendri dlm parti kena barua pun ko tak mampu nak bela, jgn harap ko berani bela Islam rohingya.

Kalu kesusahan hidup sedara kami kat mesia pun ko tak mampu nak bela ikut bersih 5, jgn harap ko berani bela sedara ko kat rohingya.

Ko cuma berani duduk dengar lebai merapu2 jual agama. Balik rumah tido 8 jam sehari.

Kahakptuiiii

Anonymous said...

semoga pentaksub2 pas muhasabah diri,udah2 ler..

Anonymous said...

Kalu sedara ko sendri dlm parti kena barua pun ko tak mampu nak bela, jgn harap ko berani bela Islam rohingya.

Kalu kesusahan hidup sedara kami kat mesia pun ko tak mampu nak bela ikut bersih 5, jgn harap ko berani bela sedara ko kat rohingya.

Ko cuma berani duduk dengar lebai merapu2 jual agama. Balik rumah tido 8 jam sehari.

Kahakptuiiii

Anonymous said...

Dah kena ikat dengan wala dan baiah gila cerai bini talak 3, jgn harap pentaksub ni boleh muhasabah diri.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.