Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Hormati keputusan Speaker

MP perlu hormati keputusan Speaker Dewan Rakyat
Tan Sri Pandikar Amin Mulia
Tan Sri Pandikar Amin Mulia

KUALA LUMPUR - Semua Ahli Parlimen diminta menghormati peraturan mesyuarat serta keputusan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia bagi memastikan persidangan Dewan Rakyat berjalan lancar.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, ini kerana Pandikar Amin membenarkan Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membawa usul Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian yang telah dipinda berdasarkan peraturan mesyuarat.

"Memandangkan pindaan agak menyeluruh maka penangguhan di bawah Peraturan Mesyuarat 15(5) dibenarkan.

"Ini bermakna usul ahli Parlimen Marang belum lagi melalui Bacaan Pertama. Peraturan Mesyuarat 28 membenarkan sesuatu usul RUU Ahli Persendirian untuk dipinda," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Abdul Hadi hari ini membawa usul Rang Undang-Undang Persendirian iaitu Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah)(Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat.

Ia bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau dikenali Akta 355.

Pada Mei lalu, Abdul Hadi membentangkan usul yang sama namun ia dibentang sekali lagi, kali ini selepas dipinda.

Menurut Azalina, RUU Persendirian adalah berbeza dengan RUU yang dibawa oleh Kerajaan, dengan seorang Menteri perlu memberi notis satu hari terlebih dahulu.

"Selepas nama RUU itu dibacakan oleh Setiausaha Dewan Rakyat di dalam Dewan, ia disifatkan telah melalui Bacaan Pertama," katanya.

Mengulas lanjut, Azalina berkata, pindaan terhadap Akta Mahkamah Syariah 1965 hanya bertujuan menambah bidang kuasa Mahkamah Syariah untuk menjatuhkan hukuman. - Bernama

5 orang berkata:

Anonymous said...

Baso bodo..

Surwanto said...

saya Sukiman seorang TKI DI MALAYSIA
pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
gaji istri saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
kebetulan istri saya buka-buka internet Dan mendapatkan
nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran Toto/malaysia
angka yang di berikan waktu itu 4D 
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
MBAH KASSENG
NO: 0853-4288-2547 / +6285-342-882-547

Anonymous said...

Hai....
Blog walaunta ni dah jadi blog iklan no ekor plakk.

Nak share saham ker??
Dah tak reti nak buang??

Anonymous said...

ni semua InsyaAllah kira2nya x lebih sebagai langkah dalam berpolitik je.. nak buat dap dan gang ph tergerak utk rayu pas kembali je..kot2 bila dorang merayu,pas boleh la bagi syarat utk lead ph..atau pun sekurang2 nya sebagai pengajaran untuk ph buka mata melihat sejauh mana kemampuan dan kekuatan pas,sebab mereka pandang pas sebelah mata je..
insyaAllah ini semua hanyalah langkah politik saja x lebih dari itu..sebab ape ini semua hanya la sekadar langkah dalam berpolitik?buktinya ialah pas sendiri tolak ruu di kedah dulu..masa dia tolak dulu tu pun langkah politik juga sebab masa tu dia kawan ph..
sebenarnya yg kesiannya ialah kita rakyat2 bawah sesama sedara semuslim ni..kita yg diperkotak katik dan diperbodohkan..yg gaduh pun kita sama kita nanti,yg bermasam muka pun kita sama kita nanti..yg berputus2 silaturahim pun kita sama kita nanti..dorang bila jumpa sama dorang siap boleh sembang,salam,peluk mesra lagi..jadi kurang2kan la tahap keseriusan yg mendalam terhadap mereka2 ni x kira parti mana..semoga Allah lindungi kita insyaAllah..

Anonymous said...

adakah ruu di kedah tu terang dan jelas mengajak seluruh manusia kat malaysia ni buat perkara2 yg bukan2 sampai pas tolak..??ini sebenarnya bukan pasal benar x benar sesuatu perkara tu pun,ini pasal politik..sebab pas x kawan umno masa tu..itu saja..sama mcm demo bersih juga..masa kawan dgn ph,demo bersih tu baik dan halal..bila dah x kawan dia canang lain pulak..
kadang2 korang korang x terasa ke diri korang seolah2 di kotak katik seperti sampah sarap,bila sedara mara sesama muslim kita sendiri sanggup main2 dengan agama ni untuk nafsu politik?tapi yg menanggung akibat ialah kita2 ni.. kita2 ni sedara mereka sesama muslim juga,dia x pedulik dah asal napsu politik dia selesai..mereka terbabas seolah2 dah x kenal apa itu yg dinamakan handbrake..
semoga Allah pelihara kita semua sesama muslim..insyaAllah

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.