Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AWAK JANGAN KACAU MASALAH UMAT ISLAM

MCA tak tentang RUU 355 tapi...
Liow Tiong Lai
Liow Tiong Lai. - Foto Bernama

JOHOR BAHRU - Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai hari ini menegaskan bahawa partinya tidak menentang rang undang-undang (RUU) 355 persendirian yang diusulkan Pas bagi memperkasa Mahkamah Syariah dalam melaksanakan hukuman jenayah.

Kenyataan beliau itu susulan terdapat salah faham mengenai pendirian MCA berhubung perkara berkenaan.
"Saya rasa memang ada banyak salah faham mengatakan kita menentang RUU. Kita cuma mahu ia dilaksanakan mengikut perlembagaan.

"Ini penting untuk menjaga semangat perlembagaan negara kita. Oleh itu, apabila adanya RUU yang tidak mengikuti semangat perlembagaan negara, kita berharap dapat memperbetulkannya," katanya.

Tiong Lai berkata demikian dalam sidang media selepas meninjau proses pelaksanaan caj jalan raya (RC) dan VEP di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin, Bangunan Sultan Iskandar (BSI) di sini hari ini.

Pada perasmian Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-63, baru-baru ini, Tiong Lai yang juga Menteri Pengangkutan dilaporkan berkata MCA akan membantah RUU itu kerana disifatkan bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan dan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu.

Beliau juga berkata masyarakat Cina amat terganggu dengan RUU itu yang dilihat akan membuka jalan kepada pelaksanaan hukuman jenayah hudud untuk kesalahan Islam.

Sementara itu, dalam sesi dialog bersama Persatuan-Persatuan Masyarakat Cina di sebuah restoran di sini hari ini, Tiong Lai turut memberitahu pihaknya telah menubuhkan sebuah jawatankuasa khas bagi mengkaji secara teliti kesan-kesan pelaksanaan RUU 355, terutama kepada masyarakat bukan Islam. - Bernama

18 orang berkata:

Anonymous said...

parti politik yg jual agama pun sama,dah lama mereka buat kacau kat islam,habis sedara mara sesama islam pecah belah, berputus2 silaturahim,bermasam2 muka sesama sendiri..

Anonymous said...

Non muslims bkn kacau Islam tapi kacau parti politik Pas yg jual agama peralatkan Islam. Hanya golongan yg tolol saja yg percaya Pas itu Islam.

Anonymous said...

Dulu marahkan Umno habis dikafirkan jutaan ahli Umno. Bila ketua penyamun negara tabur dedak 90juta ketua lebai pembohong bersiri buat u turn. Skrg Amanah dan PKR pulak yg jadi mangsa politik gila lebai2 jual agama.

Anonymous said...

Kebimbangan cina pd ruu ni memang ada asasnya sbb dia kafir selain contoh2 tindakan pas yg keterlaluan terhadap org islam sendiri yg cuba memberi nasihat. Antara tindakan pas yg dibimbangi oleh mereka ialah:

i. Belum buat ruu pun sudah radikal kafirkan org islam lain. Org kagir bimbang nereka kena lebih teruk.

ii. Belum buat ruu, ada taliban bodo kata darah yg keluar pas tu halal bagai... kafir bimbang klu2 bila ada ruu nanti keadaan lagi teruk dgn si taliban radikal ni.

iii. Belum ada ruu dah nak tanam org kat jirat cina. Mana kapir tak bimbang. Klu islam pun nak tanam kat jirat cina, kapir apatah lagi. KAN BAIM KALU TALIBAN TU TANAM MAK BAPAK DIA SENDIRI KAT JIRAT CINA.

iv. Terkini...ada seorang puak talibanbabi sekor tu kata org yg sibuk2 hal ruu pas tu sbg syaitan, sedangkan mereka tu bising bagi pendapat, bg nasihat, bg pandangan sbb mereka juga org berkepentingan. Cina pun bimbang la.

Tu la. Lebai2 taliban ni jenis ada batu dlm dia punya kepala. Sbb tu bodo mcm pak karamb

Anonymous said...

Islam suruh berhemah. Guna psikologi. Lebai taliban bodo ni main taram guna takfiri, guna jirat cina, guna syaitan...

Ulamak taliban kepala buto

Anonymous said...

Hamlau punya org. Bawak iswara slowww giler kat highway mcm jln bapakkk dia. Harap je lambang parti alas kaki tampal kat kereta.

Skali tengok lebai taliban 3 ekor. Pemandu tgh guna tipon. Tgh tipon tn guru dia kot. 2 ekor lagi tgh tido.
Aku da la sakit perut nak teberak. Sipukimak ni bawak kereta slowwwww nak mampoooos.

Tu la. Selalunya lebai taliban ni bila bawak kereta, otak dia letak kat kepala buto.

Anonymous said...

Ko hon la 40 kali, taliban syaiton tu tak akan ke tepi punya. Sbb dlm kepala dia ada batu.

Rasa macam nak ludah je lebai taliban cap alas kaki tu

Anonymous said...

Ruu setengah masak.
Belum sedia dah kepoh satu dunia.
Ingatkan pandai, rupanya bangang.
Kena mintak pandangan umno jugakkkkkk. Nak kena pinda jugakkkkkk. Pinda supaya bapak penyamun jadi kebal.

Bodo punya walaon

Anonymous said...

Aikkk!?? Pak karamu tak dapat ke tempias rm90juta dedak najib tu? Jgn laa marah MCA, kang tuang presiden murka susah pulak. Wala' wala'... takbur! Oops silap takbirrr.

Anonymous said...

Pakkaramu ko teruskan aje penulisan dlm blog ko ni. Betoi jugak kata Anonymous ari tu yg cakap puak2 yg suka cakap mencarut maki hamun pak lebai ngan Ulamak ni memang anak haram luar nikah. Aku ni bukan ikut mana2 parti politik tapi naik angin plk bila baca pak2 lebai ngan Ulamak kena maki hamun. Dah lah tak tahu air mani laki sape yg buat dia lahir, emak mana tah yg kandungkan dia patutlah x reti nk cari syurga....

Anonymous said...

Bro Anonymous 7.45.Dia orang tu klu ditutuh dgn bahasa keparat pun bukan paham... Dh mmg biasa ngan benda2 kotor serupa gak dlm darah dia. Kalau aku kenal dia orang tu klu terserempak tgh lintas jalan aku tekan minyak terus tak tekan brek. Biar makin kurang sikit anak haram camtu kat muka bumi ni..

Anonymous said...

7.32...
Klu dia anak haram, hang pun anak haram cam dia jugak. Lebai taliban hang tu pom anak haran mcm hang ngan dia jugak.

Paham?

Anonymous said...

7.27...
Ko tau ke air mani sapa kat burit mak ko tu? Mungkin air mani free puak2 taliban. Tu pasal la ko tak tau bezakan antara ulama dgn taliban

Anonymous said...

Kat negara kita byk ulama. Ulama ni kita ikut, payah dan jadi panduan.

Ularmak di negara kita lagi banyak. Jenis ni jual agama, jual balak, cilok duit cigu skolah agama, kapirkan org, nak tanam org kat jirat cina, baruakan org, suka buat ruu hukum sendri, suka menghukum org itu kafir, dll. Jumpa jenis ni kalu ada jauhilah dan larilah sejauh munchkin sebelum anda sendri dihukum dgn hukuman2 tadi.

Anonymous said...

Adakah bela antara ulama dgn ularmak?

Sebenarnya susah nak bezakan dari sudut fizikal. Kita cuma boleh bezakan dengan mendengar perkataan yg keluar dari mulut mereka.

Perkataan dari mulut ulama akan membuat kita tenang, damai dan merindui kehadirannya.

Perkataan yg keluar dari mulut ularmak akan membuat kita marah, demam, saling membenci dan mengharapkan kematiannya lebih cepat kerana kita benci mengingati perkataan yg keluar dari mulutnya.

Anonymous said...

jika ada yg keliru aku share kan disini mana 1 ulamak yg benar yg mana ilmunya itu bersanad terus sampai ke nabi saw..lepas ni jgn keliru lagi ye insyaAllah..x kira kata2 dia menenangkan atau tidak tapi kalau di berpegang dengan sanad yg sampai kepada nabi saw,maka dia berada dijalan yg benar insyaAllah..kekurangannye ygblain lain ialah atas kelemahan diri dia sendiri,sebab ulamak ada yg tegas ada yg lembut..x sama pembawakannya..tapi bukan kat situ tempat nak meneleknya..ulamak yg benar ialah ahlisunnahwaljamaah..
ahlisunnahwaljamaah itu ialah-
1-akidah/tauhid tanzih-imam abuhasan asyaari@abu mansur maturidi
2-feqah-imam syafiie,imam hambali,imam maliki,imam hanafi
3-tesauf-imam junaid albaghdadi,imam ghazali..
pokok dia kene telek tengok kat akidah dan dia tolak tesauf x?..kalo akidah x tanzih dan ada syubhat,tuhan ada tangan la,tuhan duduk kat langit la,menolak tesauf..x takhik dalam menghukum bidaah2kan syirik2kan takkfir2 kan sedara sesama muslim tanpa tahkik..cuba cek insyaAllah dia bukan dari jalur ahlisunnah,atau dia sudah terkeluar dari jalur ahlisunnah..x pecaya cuba periksa..
bukan pasal garang x garang itu bukan perkara pokok pun..insyaAllah semoga bermanafaat untuk kawan2 semuslim..

Anonymous said...

aku sangat2 kesian kat sedara2 kita sesama muslim yg tertipu dan ditipu tentang agama..yg paling ramai tertipu ialah remaja,sehingga mereka boleh mudah2 berhukum dengan kezahiran semata2..kadang2 berhukum pakai kulit muka je..hehe..pehhh mudah mcm makan kacang..bahkan makan kacang pun susah lagi..
"tengok kulit muka ustat ni hitam keruh cakap pun nada tinggi semacam ni x lembut langsung, dah tau dia x betul ni,ha yg ni putih elok cakap pun elok lagi pun dia lantang dan berani menentang kezaliman ni tggl lagi dia x pegang senapang je..ini baru betul"..
walhal yg putih lembut tu akidahnya tidak berpegang dengan akidah yg sanadnya sampai terus ke nabi saw,iaitu akidah tanzih,bersih dari sekecil2 subyhat..kulit dia putih,bahasa dia lembut,dia berani dan lantang tapi dia berpegang dgn akidah bahawa tuhan ada tangan..nak jadi ape ko kalo ko lembut sekalipun..hehe..serius kadang2 aku kesian..bila ahli politik takfir2 tanpa tahkik sedara2 dia yg lain..lembu2 semua ikut..kesian..
semoga Allah lindungi kita semua insyaAllah..
telek akidah bukan telek zahir semata2..akidah itu perkara pokok..kat situ la tempat terbaik nak telek..bukan berhukum dgn telek pakai kulit muka..kulit muka bukan perkara pokok tu huhuhu..
insyaAllah sesama muhasabah diri..

Anonymous said...

*syubhat

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.