Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ahli MCA juga perlu diperiksa jika ikut perangai SOI LEK

Penglibatan militan Syria: MCA minta polis siasat semua ahli PAS

June 27, 2014

KUALA LUMPUR: MCA hari ini meminta pihak polis membuat pemeriksaan ke atas semua ahli PAS berikutan terdapat bekas pemimpinnya yang didakwa terlibat menyertai pergerakan jihad di Syria.

Pengerusi Publisiti MCA, Datuk Chai Kim Sen juga menggesa agar rakyat Malaysia yang terlibat dalam sebarang aktiviti militan dan organisasi pengganas, dilucutkan kerakyatannya.

"Pihak polis dan Pendaftar Pertubuhan (ROS) harus memeriksa setiap ahli PAS untuk melihat sama ada pengaruhnya telah menyerap ke dalam parti dan jika pejuangan Jihad yang dilaungkan oleh Lotfi mempunyai kesan ke atas parti meskipun dia telah disingkir oleh PAS," katanya dalam satu kenyataan pada Jumaat.

Beliau mengulas mengenai laporan akhbar The Star berkenaan bekas pemimpin Dewan Ulama PAS, Ustaz Lotfi Ariffin telah dikenal pasti sebagai salah seorang rakyat Malaysia yang terlibat dalam aktiviti itu.

Chai menyifatkan tindakan tersebut sebagai mengkhianati negara dan perlu diberi hukuman berat.

Katanya kes Lotfi itu juga harus disiasat dan diambil tindakan segera kerana ia melibatkan keselamatan negara.

Selain itu, beliau juga meminta PAS, pihak polis dan ROS membuat siasatan terperinci tentang latar belakang ahli-ahli PAS untuk memastikan tidak berlakunya perbuatan mengkhianati negara.

Tambahnya penglibatan Lotfi dalam militan luar itu telah memberi kesan buruk kepada reputasi kepada Malaysia sebagai negara yang moderat dan menyebabkan kekacauan di dalam negara

4 orang berkata:

Anonymous said...

... Orang Cina yg berfahaman Komunis tak mau ka di cadang lucut kerakyatan. Komunis lagi kejam kat rakyat Malaya berbanding 'militan' yg berjuang di Syiria. Orang Cina yg tak boleh bercakap Bahasa Malaysia tak mau cadang lucut kerakyatan juga ka... menghina perlembagaan Malaysia.. Bahasa Malaysia sebagai Bahasa Rasmi Negara. L****u /c***i tul Cina MCA ni!!! Seronok tul UMNO ngan Cina s**l ni sampai 6 ekoq Cina di lantik jadi Mentri/tim mentri. Kaumdayak sarawak lagi layak lagi jadi menteri!

Anonymous said...

Puak mca, gerakan yg halang hudud patut dibuang kerakyatan krn islam agama rasmi Malaysia. Melawan yg dipertuan agong. Takut sgt kat pejuang disyiria ni mesti ada 2 sbb. Pertama dia takut islam tersebar menjadi kuat , kedua diorang ni berfahaman syiah. Sbb militan ni nak kuburkan syiah dibumi Iraq dan iran. Puak fahaman komunis ni sebaiknya2 keluar saja dr bumi malaysia

Anonymous said...

Ada orang melayu cadang pada kerajaan agar dilucutkan kerakyatan tu yg jadi kumonis ke sedar lah kita duduk dlm malaysia itu pun diubah nama klu dulu tanah melayu bukan tanah cina usah lah bising bising klu lucut kerakyatan org melayu nak gi mana? Cina tak pe lari kenegeri cina

Anonymous said...

Cina Malaysia... Cina tanah besar pun tak ingin sbb Cina Malaysia ni kat mana duduk pun bawa sial. Melayu ja terima sampai bersepah menteri dilantik dari kaum mangkuk ni.. yg kat kampung tu terhegeh-hegeh undi cina kafir ni... boddo!

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.