Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PANCUNG KEPALA ?

24/06/14

Ugut pancung kepala: Perkasa burukkan imej Islam

 
Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meminta semua pihak terutamanya masyarakat Islam menolak ugutan “memancung” oleh PERKASA yang dianggapnya memberi kesan buruk kepada keharmonian di negara ini.

"Kita melihat kenyataan sebegitu hanya mencerminkan pemikiran tidak bertamadun dan perlu ditolak oleh semua rakyat Malaysia terutama masyarakat Islam," kata menteri besar Selangor.

Yang Dipertua PERKASA Negeri Sembilan Ruslan Kassim semalam mengancam untuk “memancung leher” pihak yang didakwa memperkotak-katik agama dan memperlekeh sultan dalam isu Bible.

Beliau berkata demikian ketika berhimpun bersama 200 ahli NGO itu di hadapan Istana Bukit Kayangan Shah Alam semalam untuk mendesak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) agar tidak memulangkan dan melupuskan Bible yang dirampas.

Dalam kenyataannya hari ini, Khalid menyeru semua pihak berhenti mengambil kesempatan di atas isu itu demi kepentingan sendiri dan menghormati titah sultan Selangor agar ia diserahkan kepada mahkamah.

Menurut Khalid, kenyataan pemimpin kumpulan pendesak Melayu itu tidak mencerminkan identiti Islam bahkan memberi pandangan buruk terhadap agama dan bangsa Melayu.- mkini

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.