Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AKHIRNYA UMNO TUMBANG PRU 14

Wednesday, June 25, 2014

Peningkatan Indeks Harga Pengguna cabaran KEPALA HOTAK HANGPA!!!


Peningkatan Indeks Harga Pengguna cabaran kepala hotak hang! Ada rakyat dah sampai tahap terpaksa berhutang beras dengan jiran pun hangpa kata cabaran?
Bernama melaporkan:

Peningkatan Indeks Harga Pengguna (IHP) yang diumumkan baru-baru ini memberi gambaran akan cabaran dan kesan kos sara hidup yang bakal dihadapi rakyat, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.
Beliau, bagaimanapun, yakin kerajaan melalui Bank Negara dan agensi berkaitan akan memantau peningkatan ini agar kadar inflasi negara terkawal. BHarian.
Peningkatan Indeks Harga Pengguna cabaran kepala hotak hang! Ada rakyat dah sampai tahap terpaksa berhutang beras dengan jiran pun hangpa kata cabaran?

Dengan harga getah yang cuma sekilo sekitar RM2.00 berapa yang golongan penoreh getah orang (pawah) belah Baling dan Sik tu boleh dapat.

Majoritinya depa la ni beli beras kira kilo, tu pun kira nasib baik masih ada duit boleh jugak beli beras, ada yang duit pun terputus terpaksa tebalkan muka minta hutang beras sekepoi dua kat jiran.

Masalahnya jiran-jiran depa pun sama taraf macam depa jugak, nak jumpa jiran yang boleh bagi hutang pun jenuh.

Bernama juga melaporkan:

Jabatan Perangkaan dalam satu kenyataan semalam berkata IHP negara meningkat  3.2 peratus kepada 110.0 pada Mei 2014 daripada 106.6 yang dicatatkan dalam tempoh yang sama tahun lepas.
Manakala bagi tempoh Januari hingga Mei 2014, IHP naik 3.4 peratus kepada 109.8 berbanding 106.2 sebelumnya. Ibid.

Yang paling celaka puak-puak reg8m ni masih jygak gunakan ayat yang menyakitkan hati macam kat bawah ni.

"Walaupun dilihat ada sedikit peningkatan dari segi harga dan inflasi, tapi ia masih lagi dalam kadar yang rendah berbanding negara-negara lain," - Ibid.

Memang celaka sial.


Follow us: @cenangau on Twitter | CenangauDkari on Facebook

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.