Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Akhirnya ada yang mati nanti

28 November 2011

Monorel DEMAM LAGI : Rakyat Melaka MALU




Baru tiga hari operasi dimulakan semula, Perkhidmatan Monorel Melaka sekali lagi terpaksa dihentikan berikutan masalah hujan lebat.


Malaysiakini difahamkan, pada kejadian kira-kira jam 3.45 petang semalam, gerabak monorel berkenaan baru bergerak kira-kira 300 meter dari Stesen Hang Jebat di Pengkalan Rama sebelum ia berpatah balik ke stesen.

Akibat kejadian itu juga telah mengecewakan 18 pelancong Hong Kong kerana terpaksa membatalkan hasrat untuk menyaksikan keindahan bandaraya Melaka dengan menaiki perkhidmatan monorel.


Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Melaka, Aizat Baharuddin dalam komennya di Malaysia menyatakan bahawa rakyat Melaka malu dengan kelemahan dan kegagalan mengendalikan monorel tersebut.


"Saya  sebagai rakyat Melaka malu dengan perkhidmatan monorel ini. Bukan sekali tetapi berkali-kali. Kalau dah tahu bermasalah kenapa masih di benarkan beroperasi. Pulangan yang merugikan kerajaan negeri, bajet RM15 juta, tambah lagi kos penyelengaraan akibat kerap rosak."

"Terbaru muzium kapal selam RM7 juta utk landskap muzium dan RM3 juta kos pengangkutan dan penghantaran kapal selam itu dari Perancis ke Malaysia." ujar Aizat.

Aizat berkata dalam keadaan masalah  Monorel belum selesai kerajaan negeri membeli pula kapal selam dalam belum tentu menguntungkan.

"Itu belum lagi projek Roller-Coaster brnilai RM10 juta yang sampai hari tidak pernah beroperasi sejak di rasmikan 2 tahun lepas. Melaka Maju 2010." kata Aizat dalam komennya di Malaysiakini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.