Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NAJIB BUAT KENYATAAN SERAMPANG DUA MATA

NAJIB DAH KENA MAIN BELAKANG TAPI DIA TAK SEDAR ! 

Najib gesa ahli Umno, ‘jangan tikam belakang, jangan pulak main belakang’

December 01, 2011
 
KUALA LUMPUR, 1 Dis Di sebalik spekulasi mengenai pilihan raya umum ke-13, Datuk Seri Najib Razak mengingatkan ahli-ahli Umno agar taat dan setia kepada parti, dan sama sekali “jangan tikam dari belakang dan jangan pulak main belakang.”

Berucap menyampaikan ucapan dasar pada Perhimpunan Agung Umno 2011 hari ini, Presiden Umno berkata, ahli-ahli Umno adalah mereka yang taat dan setia kepada parti dan tidak akan sekali-sekali mengkhianati parti.

“Kita faham, adalah lumrah dalam sesebuah parti, mesti timbul perbezaan pendapat. Apa yang penting, kelainan pandangan itu, seharusnya membawa rahmat dan bukannya mengundang mudarat. Dalam berijtihad pula, orang Umno harus mencipta kebaikan untuk parti,” kata beliau dalam ucapannya dilihat mahu mempersiapkan ahlinya menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Najib (gambar) berkata beliau mahu ahli-ahli Umno menjadi pengikut seperti Khalid al-Walid yang taat mengundur diri sebagai panglima perang apabila diarahkan oleh Khalifah dan hanya ikut serta sebagai soldadu biasa.

“Sekalipun sedang berada dikemuncak karier, menurut sejarahnya tidak pernah kalah perang,” katanya lagi.

“Seterusnya, Usamah bin Zaid, seorang anak muda belasan tahun yang setia menurut arahan mengepalai pasukan tentera Islam walaupun bukanlah seorang panglima yang berpengalaman di medan perang.

“Inilah dia, watak, dan keperibadian pejuang sejati yang kita inginkan dalam susuk diri orang-orang Umno,” kata beliau sambil menambah, “bercakap tentang taat setia juga, kita tak mau, bila depan kita disuruh angguk, dia angguk, disuruh geleng, dia geleng. Tapi di belakang lain pulak halnya.”

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.