Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Bangkai dijangka menang di Lembah Pantai

Saya pengundi kawasan Lembah Pantai. Dalam pilihan raya umum 2008, saya dan isteri mengundi calon yang saya belum dengar cerita bukan-bukan mengenainya. Setakat dakwaan yang tidak dapat dibuktikan, saya tidak ada alasan untuk mempercayainya.

AlhamduliLlah, dia menang. Sama ada dia akan menjadi pemimpin yang baik atau tidak, itu di luar kebolehan saya untuk meramalkannya. Setakat ini saya tak dengar cerita dia melantak rasuah atau terlibat dalam skandal. AlhamduliLlah!

Hari ini, dia mendedahkan bilangan pengundi pos di kawasan Parlimen Lembah Pantai naik 1,363 peratus dalam tempoh dua bulan. Jumlah itu hanya 149 orang pada 26 September tahun ini tetapi naik kepada 2,180 pada 2 November.

Lebih buruk lagi, kata Nurul Izzah Anwar, semakan dengan Suruhanjaya Pilihan Raya mendedahkan bahawa 457 pengundi pos ini adalah dari Kampung Bohol di Bukit Jalil yang berada di luar kawasan Lembah Pantai.

"Terdapat 2,180 anggota polis yang merupakan pengundi pos, dan ini tidak termasuk isteri-isteri mereka. Majoriti kemenangan PKR di Lembah Pantai pada pilihan raya umum yang lalu adalah 2,895 undi".

Saya dah lama dengar andaian bahawa bangkai akan menang di Lembah Pantai. Nurul Izzah akan dipastikan kalah. Segala usaha telah dilakukan ke arah kemenangan bangkai di Lembah Pantai.

Orang kata, tak mungkin lagi Menteri Pembangunan Wanita, Datuk Shahrizat Abdul Jalil akan menjadi calon Barisan Nasional (BN) di Lembah Pantai. Apabila keluarganya dikaitkan dengan pelbagai cerita buruk mengenai National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), peluang Ketua Wanita Umno itu bagaikan terkubur. Orang meramalkan bangkai yang menggadai warisan Melayu di Kampung Baru akan jadi calon.

Saya memang tak boleh tengok muka bangkai itu. Bukan sebab Allah s.w.t. tak pandai buat muka dia. Apa yang Allah cipta dah elok dah. Tetapi oleh sebab dia bangkai, saya jijik sungguh melihat mukanya. Amat jijik. Pada saya, bangkai itu lebih jijik dari taik babi.

Sebagai pengundi Lembah Pantai, amat malang sungguh saya rasa jika bangkai menang di Lembah Pantai. Tanpa mengaitkan dengan cerita bangkai akan menang di Lembah Pantai dan untuk tujuan rekod sahaja, Menteri Wilayah Persekutuan Dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin menjadi ketua Umno bahagian Lembah Pantai.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.