Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

29 May 2014

ISU BANK RAKYAT : HASSAN MALEK SILA LETAK JAWATAN



Tidak berapa lama dulu tersebar cerita bahawa Menteri Jaga Barang, Hassan Malek akan meletakkan jawatan. Pada ketika itu beliau menafikan berita itu.  Rupa-rupanya memang 'Mamat' ini ada isu sebab itulah 'pokok bergoyang'. Sekarang 'angin' yang bertiup itu akhirnya terserlah apabila tiba-tiba timbul isu bank rakyat.



Semalam Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu yang dikaitkan dengan kelulusan pinjaman mudah RM32 juta Bank Rakyat, tidak menafikan campur tangan beliau, malah sedia disiasat.



Hasan berkata, beliau sedia disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan campur tangan dalam urusan pinjaman kepada seorang individu yang juga peniaga permaidani, yang didakwa rapat dengan Perdana Menteri.




"Kita bertindak atas dasar, undang-undang dan mengikut peraturan yang sedia ada," katanya tanpa enggan mengulas lanjut.




Beliau dilaporkan berkata demikian kepada pemberita selepas Perhimpunan Bulanan dan Sambutan Hari Penguat Kuasa KPDNKK di Putrajaya semalam.


Jadi kita mendesak supaya Hassan Malek letak jawatan segera bagi memudahkan siasatan dan pendakwaan dilakukan kepadanya jika ada bukti beliau terlibat dengan isu ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.