Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIA TAK TAHU, SO YANG PENTING KURANGKANLAH BERCAKAP

Tuesday, November 8, 2011

25 minit Perbualan NAJIB-RAJA SAUDI, Tolong Jangan Memalukan MALAYSIA

MEKAH, 8 Nov -- Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berbual dengan Raja Arab Saudi, Raja Abdullah Abdul Aziz Al-Saud menerusi telefon di Istana Tetamu Mina, Mekas di sini, semalam. Perbualan tersebut berlangsung selama 25 minit kira-kira 7.45 malam waktu tempatan semalam.

Kredit : Bernama

Minta ampun, minta maaf. Jangan la Najib memalukan dirinya dan Malaysia lagi. Cukuplah dia sekadar tulis di dalam twitternya: "Alhamdulillah urusan haji kami sudah selesai." sehingga ditegur Mufti. Jangan la sampai dia ulang perkataan "urusan haji kami sudah selesai" dengan Raja Arab Saudi. Mesti pelik dan hairan nanti Raja Saudi tersebut. Macam mana Perdana Menteri Malaysia sudah selesai urusan haji?.

Sedangkan paling awal jemaah haji akan menamatkan ibadat mereka adalah pada waktu Zohor hari ini (Selasa), itupun jika Najib dan Rosmah melakukan nafar awal iaitu setelah selesai bermabit di Mina malam 11 dan 12 Zulhijjah dan melontar tiga jamrah pada dua hari berkenaan.


Menurut Mufti Perlis, 
“Haji hanya akan selesai paling awal pada 12 Zulhijjah atau Selasa 8 November. Bagi yang melakukan Nafar Thani dan mahu melengkapkan tempoh bermabit dan melontar di Mina mereka akan selesai haji pada 9 November bersamaan 13 Zulhijjah."

“Melainkan kalau yang berkenaan tidak mahu menyelesaikan urusan wajib haji yang dua di atas dan hanya mahu membayar dam atau denda akibat tidak selesaikan wajib haji. Itu hal lain,”

Bukan apa, Najib berbual selama 25 minit. Lama juga tu, takut dia terlepas cakap lagi. Harap-harap tidak begitu...

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.