Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Beri geran hasilkan filem cinta kepada Rasulullah



4 Zulkaedah 1433H. [MOD] - SEOUL: Kartunis Zunar mencadangkan agar 
kerajaan memberikan geran kepada penggiat seni tanah air untuk menghasilkan filem untuk melahirkan kecintaan kepada Nabi Muhamad saw. (Zunar menghasilkan beratus kartun dan membukukannya untuk menyampaikan mesej politik) Dengan cara ini, katanya, ia akan melahirkan kecintaan kepada Nabi Muhamad saw dan menangkis kekeliruan yang ditimbulkan oleh karyawan Barat. Beliau mengulas cadangan mengadakan demo bagi membantah filem yang menghina Nabi Muhamad yang dijadualkan Jumaat ini. 
 "Bagi orang bukan Islam, berdemo dan protes tidak akan menghalang penerbitan karya-karya seperti ini malah akan terus menggalakkan penerbitannya," kata Zunar atau nama sebenarnya Zulkiflee Anuar Ulhaque dalam satu kenyataannya. Bagi beliau, filem, kartun dan karya-karya seni lain yang mempersenda Nabi Muhammad akan terus dihasilkan oleh orang-orang Barat yang tidak peka dan tidak tertakluk kepada peraturan Islam. "Saya menyeru penerbit/pengarah filem/kartunis dan karyawan Islam lain untuk berlawan 'seni dengan seni' dengan banyak menghasilkan karya-karya tentang Nabi Muhammad dari persepktif Islam sekaligus menangkis kekeliruan yang ditimbulkan oleh karyawan Barat," tegasnya. Karya-karya seni tentang ajaran, pemerintahan, kehidupan peribadi, falsafah Nabi Muhammad jarang dihasilkan oleh karyawan-karyawan Islam.
 "Filem terakhir, dalam pengetahuan saya ialah ialah The Message arahan Moustapha Akkad, terbitan 1976. "Saya juga kesal pemerintah Islam tidak mengambil inisitaif bagi menyediakan dana bagi karyawan Islam untuk menghasilkan karya-karya seni mengenai Nabi Muhammad," tambah beliau yang kini berada di Seoul,
 Korea Selatan dalam kenyataannya. Menurut beliau, pemerintah Islam sebaliknya banyak melakukan rasuah, penyelewengan bagi memperkayakan diri dan kroni. "Pemerintah di Malaysia mengambil komisyen dari kapal selam, mengumpul kekayaan dari hasil balak, manakala pemerintah Islam di Timur Tengah mengumpul harta dengan hasil minyak. "Individu Islam yang kaya pula menghabiskan duit membeli kelab bola sepak Inggeris. "Ini bukan saja tidak membantu penghasilan karya seni mengenai Nabi Muhammad, tetapi menghina Nabi Muhammad!" kata beliau sinis.
 harakahdaily/-

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.