Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, September 26, 2012

Beratus Orang BN Bakal Berpaling Tadah – Suhaizan - Blog Ibn75.wordpress.com

 
JOHOR BAHRU – Keadaan UMNO-Barisan Nasional (BN) negeri ini dilihat semakin kritikal setelah kenyataan yang dibuat oleh Menteri Besarnya, Datuk Abdul Ghani Othman yang serius ingin mempertahankan 26 kerusi di Johor.
 
Perkara ini dinyatakan secara tegas oleh Suhaizan Kaiat, Ketua Dewan Pemuda PAS Johor dengan katanya, UMNO boleh berbangga dengan kesetiaan penyokongnya di kawasan luar bandar.

Bagaimanapun, UMNO wajar ‘berpijak di bumi yang nyata’ kerana kawasan di bandar lebih berpihak kepada Pakatan Rakyat (PR).

Suhaizan berkata, daripada 1.5 juta yang diwar-warkan oleh penyandang DUN Serom itu sebagai anggota parti bukan semuanya memberikan komiten kepada UMNO.

”MB Johor YAB Dato’ Abdul Ghani Othman berkata separuh pengundi (1.5) juta adalah anggota BN.

”Parlimen di kawasan kampung memang hampir separuh anggota BN tapi tidak di kawasan bandar.

”1.5 juta anggota BN Johor belum tolak anggota yang telah, sedang dan akan khianat kepada BN dalam PRU 13.

”Dalam tangan saya sahaja sudah beratus anggota BN Johor akan berjanji akan tolak BN dalam PRU 13,” katanya lagi.

Suhaizan berkata demikian sebagai mengulas kenyataan akhbar Pengerusi BN negeri yang bertekad ingin mempertahankan kesemua 26 kerusi parlimen yang menjadi sumber kekuatan kepada BN menubuhkan kerajaan di Putrajaya.

Ghani dilaporkan berkata, BN Johor turut berikrar untuk bekerja keras dalam memastikan sokongan padu diraih dari segenap pelusuk negeri.

Dalam pada itu, Pakatan Rakyat melalui kenyataan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub sebelum ini menegaskan pembangkang menyasarkan 18 kerusi parlimen akan jatuh ke tangan mereka pada Pilihan raya Umum (PRU) 13 nanti.
 
 
-selatanonline- /Kerengga

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.