Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, September 21, 2012

Banyak ni saja Pemuda UMNO demo bantah "Innocence of Muslims"?.. awat ciput sangat?


Memandangkan ramai sahabat seperjuangan dari Pakatan Rakyat telah menyiarkan gambar-gambar demo yang diadakan di hadapan Kedutaan US anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat, mari kita lihat berapa puluh ribu pula yang hadir ke demo anjuran Pemuda UMNO di Kampung Baru.

Kedua-dua demo dianjurkan di ibu negara bagi membantah penerbitan filem "Innocence of Muslims" yang menghina Nabi Muhammad SAW. Himpunan anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat diberi nama "Expresi Hijau Kasih Nabi" itu bermula sejurus selesai solat Jumaat di Masjid Tabung Haji sebelum berarak menuju ke bagunan kedutaan kira-kira 200 meter dari masjid tersebut.

Himpunan yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO pula diadakan di Masjid Jamek Kg Baru.. nama himpunan entah apa aku pun tak tahu..

Semalam Khairy kata perhimpunan mereka juga bertujuan untuk mengecam penerbitan kartun dalam sebuah majalah di Perancis yang turut menghina junjungan besar Muhammad SAW baru-baru ini.

Setakat ini lebih 15 NGO dan parti politik komponen BN akan turut serta dalam perhimpunan yang dijangkakan bakal disertai lebih 5,000 umat Islam itu selepas solat Jumaat esok.

Antara NGO yang terlibat kumpulan pendesak Melayu PERKASA, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Belia 4B dan beberapa pertubuhan silat. Wakil mereka hadir dalam sidang media hari ini.

5000? apa kata korang kiralah sendiri..






Khairy kata dia anggarkan 5000 akan hadir.. tapi apa pasal nampak ciput sangat ni?.. tentu sebab tak ada upah kan?.. kalau ada upah ramailah sikit yang datang tu...

Kat bawah ni demo anjuran Pemuda PAS Pusat..



Cukuplah kot dengan tiga keping gambar tu.. siar banyak-banyak karang ada pula pencacai UMNO yang sakit hati..

Dari dua scenario diatas ianya memberikan jawapan kepada kita kenapa Ketua Pemuda UMNO tidak mahu bergabung dengan PAS dalam demo ini..

Ini alasan Khairy semalam "Oleh kerana risau dengan keadaan keselamatan apabila terlalu ramai penyokong parti akan bertembung di kedutaan AS, (jadi) kami buat keputusan (itu)... tidak (mahu) tenggelam dengan insiden yang (tidak dingini) berlaku," kata Khairy.

Sebab "keselamatan dan bimbang insiden yang tidak diingini berlaku" hanyalah satu alasan untuk menyembunyikan kelemahan mereka sebenarnya..

Lagipun jika bersatu akan tenggelamlah Pemuda UMNO..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.