Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Kalau kita bunuh kuasa parti syaitan, dia tak hidup-hidup dah!

Dalam laman Facebook saya 1 September lalu, saya tulis (La ni jadi malas nak tulis dalam blog):
Janji Demokrasi mestilah diteruskan setiap tahun, tidak kira siapa pun yg perintah. Saya akan tulis sikit mengenai perkara itu. Tapi mlm ni tak larat nak tulis dah.
Dah janji. Ni nak tulis sikit. Sikit ja.

Balik dari Himpunan Janji Demokrasi pada malam menjelang Hari Merdeka 31 Ogos lalu, saya dan kawan saya sembang atas kereta dan bersetuju Janji Demokrasi adalah acara tahunan rakyat. Tidak perlu harap kepada PAS, PKR atau DAP jauh lagi la parti syaitan untuk untuk memastikan demokrasi berada pada tahap terbaik di negara ini.

Kita tolak parti syaitan bukan kerana kita yakin PAS, PKR dan DAP boleh laksanakan prinsip demokrasi pada tahap terbaik. Bodoh dan bangang sangat la kalau kita berfikir sedemikian.

Kita tolak parti syaitan kerana parti itu adalah bahaya dan mudharat terbesar kepada negara ini. Ia sekaligus bermakna parti lain pun bahaya juga. Tetapi parti syaitan paling bahaya.

Yang paling bahaya itulah yang mesti kita bunuh dulu kuasanya.

Kalau kita bunuh kuasa parti syaitan, kuasa si syaitan itu akan mampus terus. Parti syaitan tak reti menjerat rakyat tanpa menyalahgunakan media arus perdana yang dikawalnya, tanpa menggunakan jentera kerajaan yang kini dalam kawalannya. Tanpa polis dan SPR umpamanya di sebelah pihak parti syaitan, hampir mustahil kuasa jahatnya boleh dihidupkan semula setelah kita bunuh mampus.

Balik kepada Janji Demokrasi. Bila saya kata adalah bodoh dan bangang sungguh kalau kita harapkan PAS, PKR dan DAP boleh laksanakan prinsip demokrasi pada tahap terbaik, ia sekaligus bermakna rakyat macam kitalah yang kena berterusan berkerja untuk memastikan perlaksanaan prinsip demokrasi berada pada tahap maksimum terbaik di negara kita.

Dan atas alasan itulah, Himpunan Janji Demokrasi mesti diteruskan setiap tahun walaupun kuasa parti syaitan berjaya kita bunuh mampus tak hidup-hidup dah.

Masuk cerita lain pulak. Entah hari apa entah dah tak ingat dah, terima sms berikut dari kawan:
Salam bro. This is from Mkini. S'gor govt made "sound commercial decisions" in its debt recovery exercise from Talam Corp Bhd, say independent auditors KPMG. Q = If KPMG were to audit Kedah & Kelantan state governments on, say timber loggings, do you think they would arrive at the same conclusion? WaLlahua'lam.
Last sekali, sedap sungguh apa yang Datuk Mohd Ariff Sabri Hj Abdul Aziz kata:
Setiap hari kita baca A’uzubillahiminasyaitanirrajim. Aku berlindung dari syaitan yang kena rejam. Kita mohon lindung dari Umno rupa-rupanya

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.