Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Pemimpin DAP saman Mediaperak RM1 juta.

0
0
  
Print Friendly
Oleh: MSK

Belum sempat menjawab surat SKMM, semalam ini kami menerima satu lagi surat saman. Dan surat saman ini bukan macam surat saman polis trafik atau JPJ tapi dari sepasang suami isteri yang merupakan pemimpin DAP di Ipoh.

Dari kiri: Lee Chee Seng, ADUN Canning Wong Kar Woh dan Irene Yow.

Lee Chee Seng dan isterinya Yow Chay Yoon (lebih dikenali dengan nama Irene Yow) telah menghantar sepucuk surat menuntut gantirugi sebanyak RM1 juta dari blogger Jasmine C yang mengendalikan kolum bahasa Inggeris.



Saman tersebut adalah berkaitan dengan tiga artikel yang ditulis oleh Jasmine dalam Mediaperak  yang boleh dilihat disini.

1. http://mediaperak.com/2012/07/11/media-attacked-by-former-dap-wanita-secretary-ipoh-barat-and-branch-chairman/
2. http://mediaperak.com/2012/07/13/reform-you-leaders-practice-that-first/
3. http://mediaperak.com/2012/07/17/leaders-take-your-stand-for-what-is-right/



Beberapa ayat didalam artikel tersebut dengan secara jelas telah menyebut nama kedua-dua suami isteri ini. Dalam artikel tersebut, Jasmine telah menulis tentang sikap kedua-dua suami isteri ini yang dikatakan telah bersikap ala samseng dengan melakukan beberapa tindakan yang memalukan dan rasis.




Lee Chee Seng dan isterinya telah meminta Jasmine memohon maaf dan menarik balik artikel tersebut. Bukan itu saja, malah mereka telah menuntut gantirugi sebanyak RM1 juta ringgit tidak termasuk kos perundangan.

Bagaimana perkara ini boleh berlaku?
Semuanya berlaku apabila Team Mediaperak membuat tinjauan ke Taman Kaya, Ipoh pada 26 Jun 2012. Kejadian tersebut telah mendapat liputan luas dalam akhbar-akhbar berbahasa Cina dan The Star.






Pelbagai usaha telah dilakukan untuk menyelesaikan masalah ini dengan melibatkan kepimpinan tertinggi DAP Perak dan kami menyangka bahawa isu ini sudah selesai apabila tidak ada berita setelah hampir dua bulan setengah. Dan kehadiran surat saman tersebut akan menghangatkan kembali Mediaperak.

Kami bukan saja tidak akan meminta maaf, malah bersedia untuk diheret kemahkamah. Selain daripada itu, kami juga akan menyiarkan siri tentang apa yang berlaku pada hari tersebut, mengapa ianya berlaku dan siapakah yang terlibat dalam beberapa siri yang akan diselitkan dengan bukti-bukti video.

Isu ini bukan saja berlegar diantara Lee Chee Seng, isterinya dan Jasmine.C, malah ia akan mengheret kepimpinan DAP Perak.

Disebabkan oleh kesuntukan masa kerana terdapat beberapa isu panas yang sedang berlaku di Perak, maka kami memerlukan beberapa hari untuk menghasilkan video yang dikatakan.
Nantikan siri “Samseng DAP Taman Kaya” mulai Isnin ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.