Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, September 13, 2012

NOH OMAR MENGAMUK SEBAB DUN SELANGOR TAK BUBAR SERENTAK DENGAN PARLIMEN... KAH KAH KAH !



Nampaknya cita-cita Datuk Seri Noh Omar (DSNO) nak menjadi Menteri Besar Selangor semakin hari semakin Tipis Harapan beliau beb...kah kah kah... dengan Keengganan Kerajaan Negeri Selangor dibawah Pakatan Rakyat (PR) untuk mengadakan pilihan raya Dewan Undangan Negeri (Dun) serentak dengan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)... yang mana beliau terpaksa memilih sama ada hendak mempertahankan Kerusi Parlimen Tanjong Karang yang beliau sandang sekarang ni atau memilih untuk bertanding salah satu Kerusi Dun dibawah Parlimen Tanjong Karang  yang dikatakan akan dibubarkan selepas PRU13.


Ini yang membuat beliau jadi Cacing Kepanasan kerana berfikir siang dan malam untuk membuat pilihan... jikalau terjadi betul PRU13 dengan Dun Negeri Selangor berasingan maka harapan beliau untuk usahkan jadi Menteri Besar Selangor... mungking terkubur terus dalam Arena Politik Kawasan Tanjung Karang pun sangat lah besar beb... kah kah kah... disini gua tak rasa yang beliau akan memilih untuk bertanding di Kerusi Dun dengan melepaskan Kerusi Parlimen kepada orang lain dan menunggu pulak Dun Selangor dibubarkan bagi beliau bertanding...

...dimana andai kata Umno/Bn tewas dalam PRU13 usahkan calon Dun beliau tak dapat bahkan sebagai Ketua Bahagian Umno Tanjong Karang pun dalam bahaya beb... lu tahu lah kan Perangai Orang Umno yang terkenal dengan PHD (Perangai Hasad Dengki)... boleh jilat dijilat... boleh pijak dipijak... yang penting hajad dan cit-cita dapat dirangkul... kalau tidak manakan Umno pernah Mampos pada tahun 1987 beb... jadi bagi Penchacai Umno dan Penyokong Membabi Buta Umno, lu orang jangan lah nak terasa ke... nak sedih ke... sebab itu memang perangai warisan Umno anak Inggeris Penjajah... kah kah kah !.

Berbalik kepada kisah DSNO ni... sebab itulah beliau Mengamuk Sakan beb... mana sekarang ni Pengaruh beliau dikalangan Pengundi Parlimen Tanjong Karang semakin hari semakin berkurangan... dah lah bagi Ayam dua ekor dengan Daging Lembu tapi masih pengaruh bertambah kurang... cuma yang beliau belum bagi lagi ialah Udang Ternak dari tanah milik beliau tu aje... kah kah kah... kemudian nya terpaksa pulak berfikir siang dan malam nak memilih bertanding di kerusi mana... betul-betul lah lu orang yang ada kat Kerajaan Negari Selangor Cerdik Dan Bijak... kah kah kah !.

Menurut DSNO "PKR Selangor tidak bersedia menghadapi pilihan raya kerana melihat rakyat khususnya di Selangor, telahpun kembali sedar tentang penipuan mereka, sebab itu mereka takut dengan rakyat kerana banyak janji yang tidak ditepati... kesimpulannya PKR Selangor takut serah mandat kepada rakyat dan mereka sudah mula rasa gila kuasa dan kalau boleh mereka tidak mahu pilihan raya diadakan langsung... alasan yang diberikan kerajaan negeri itu hanya helah semata-mata untuk 'membeli masa' bagi membolehkan mereka menyelesaikan pelbagai isu dan kontroversi berkaitan kerajaan Selangor termasuk isu kerugian Unisel, Talam Corporation dan Loji Langat 2". sumber baca sini

Lu orang Penchacai Upahan Umno dan Penyokong Umno Membabi Buta cakap kat DSNO tu... yang setidak-tidaknya PKR  jujur sejak dari dulu Isu Pembubaran Dun ini beb... tidak lah seperti Pemimpin Wassatityah Demokrasi Terbaik lu orang tu... dari bermula kisah "Rasa-rasanya esok nak jumpa Agong" pada Sambutan Penipu Umno yang konon nya 66 tahun pada hal nya Umno dah Mampos pada tahun 1987... hinggalah sekarang ni yang berkisahkan "Ambo Rasa Nak Umum Pilihan Raya Dah" tapi sampai sekarang pun masih berteka teki yang orang dah tahu apa jawapan iaitu PENIPU... jadi suruh aje lah beliau cermin muka beliau dulu beb... kah kah kah !.


hemmmmm... gua harap-harap lah beb yang DSNO ni adalah Orang Jawa terakhir dari Umno/Bn menjadi Ahli Parlimen Tanjong Karang... kerana rasanya Orang Jawa selepas ini adalah dari PR yang tentunya tak buat kerja-kerja bersahabatkan Syaitan yang disukai oleh Pemimpin Umno serta Penyokong-Penyokong Mereka...  kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.
Mat Indera Sipejuang

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.