Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGAPA JENAYAH BANYAK BERLAKU DI KELANTAN ?


HUKUM HUDUD WAJIB DISEGERAKAN KHUSUS DI KELANTAN, SEBARANG PENENTANGAN
TERHADAP RUU 355 PERLU DITENTANG HABIS-HABISAN,
 
MUNGKIN DENGAN RANG UNDANG-UNDANG 355 BARU MAMPU MENCEGAH ATAU MENGURANGKAN JENAYAH DI KELANTAN KHUSUSNYA.
 
 PENENTANG HUKUM INI MUNGKIN
PENGGALAK JENAYAH DI NEGARA INI.
 
 
 
-Pak Karamu-
 
 
 
Jeritan kakak selamatkan adik dari dirogol
0
Jeritan kakak selamatkan adik dari dirogol

KOTA BHARU – Jeritan kuat seorang kakak berjaya menyelamatkan adik perempuannya dari menjadi mangsa rogol lelaki yang menceroboh rumah mereka dalam kejadian di Kampung Wakaf Tanjung Hilir, Kedai Lalat, Jumaat lalu.

Remaja berusia 18 tahun itu terlebih dahulu menjerit apabila lehernya dicekik dengan kuat oleh penjenayah yang masuk ke rumah mereka pada jam 2.50 pagi.

Ibu mereka dikenali sebagai Azizah, 45, berkata, dia baru sahaja terlelap di sebelah anak keduanya itu di bahagian dapur rumah dalam keadaan televisyen yang masih terpasang.

Katanya, anaknya yang juga penuntut sebuah kolej tersebut tiba-tiba menjerit dan sempat meronta lalu merangkul tubuh erat Azizah.

“Saya bangun dalam gelap dan berpaling ke belakang serta ternampak samar-samar bayang seorang lelaki mengacu parang ke lehernya. Saya turut menjerit, namun suara kami tidak terlalu kuat kerana ketakutan,” katanya.

Dalam masa yang sama, anak sulungnya yang berusia 19 tahun sedang berada di dalam bilik mendengar bunyi bising di dapur bertindak menjerit sekuat-kuat hatinya.

Remaja terbabit berkata, ketika itu dia belum tidur dan berada di dalam biliknya menyedari ada seseorang menutup televisyen.

“Saya berasa pelik sebab ibu biasanya akan mematikan televisyen sekitar jam 4 pagi selepas rancangan terawih di Mekah. Saya keluar melihat adik dan ibu tidur yang di dapur dan masuk semula ke dalam bilik.
“Tiba-tiba keadaan jadi gelap-gelita dan semua lampu serta kipas terpadam. Saya dengar bunyi tapak kaki dan bising suara ibu serta adik minta tolong menyebabkan saya menjerit macam orang histeria,” katanya.
Azizah berkata, mendengar jeritan kuat anak sulungnya itu menyebabkan lelaki terbabit melepaskan mangsa dan lari ikut pintu belakang dengan menggunakan motosikal, namun kemudian terjatuh kerana terkejut melihat jiran Azizah yang sedia memegang kayu.

“Kebetulan jiran saya tu baru balik ke rumah dan sedang makan sebelum terdengar jeritan anak sulungnya itu lalu mencapai kayu di hadapan rumah. Lelaki itu kemudian lari ke dalam semak di belakang rumah,” katanya.

Menurutnya, kejadian itu kali ketiga berlaku ke atas mereka sekeluarga.


Sebelum ini, rumahnya pernah di pecah masuk dan dia kerugian barang kemas puluhan ribu ringgit.

“Saya tetap bersyukur anak saya selamat dan hanya mengalami luka ringan di jari tengah, calar dahi dan belakang telinga serta lebam pada leher kesan daripada cekik yang terlaku kuat,” katanya.

Katanya, penjenayah itu juga tidak sempat melarikan apa-apa barang berharga miliknya dan mendakwa suspek sudah beberapa hari mengintai mereka sebelum kejadian itu.

“Dalam dua, tiga hari ini saya dengar bunyi tapak kaki di belakang rumah. Saya bergurau bagitahu anak, Lailatulqadar sedang keliling rumah kita, rupa-rupanya penjenayah.

“Rumah saya terletak bersebelahan masjid dan di tepi masjid ada mesin air. Selain banyak kecurian duit mesin air, duit tabung masjid pun mereka curi,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Kelantan, Datuk Hassanudin Hassan mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan sudah menahan suspek pada 1 Syawal lalu kerana dipercayai terbabit dengan kejadian berkenaan.

“Lelaki berusia 26 tahun tersebut memiliki lima rekod lampu bersabit kesalahan dadah dan kes disiasat mengikut Seksyen 455 Kanun Keseksaan kerana menceroboh dan menyebabkan kecederaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 14 tahun,” katanya.

16 orang berkata:

Anonymous said...

Mamat yg kena tangkap tu ahli pas kot

Anonymous said...

Sbb jenayah byk belaku di klate ialah ustaz ustazah lobai2 dia take buat dakwah betul2. Dia lebih suka buat ceramah politik kutuk dap Amanah Pkr bersatu. Dia lebih suka maki hamun org, kafirkan orang dan binatangkan orang, lepas tu merayu2 mintak sedekah tin Milo. Kalu buat kelas ilmu Kat budak2 pondok pun 2 jam cerita dap pan pkr madey, 20 minit cerita lawak kelentong, 10 minit campur lawak lucah. Org muda nak kawin duit tak ada, kejaan negeri tak boleh sedia kerja. Tu yg jadi perompak, perogol. Boss apa kisah asal dpt naik velfire, porshe, ranjer, BMW.... Tu yg org muda jd ganas, mcm setan. Salah sapa kalau bukan lobai2 yg sibuk nak tambah bini muda. Cuba tengok Perlis, johor, selangor, penang, org muda baik2 sbb ustaz ustazah ajar betul2 jujur, ajar jadi org beriman. Itu pasallah. Tu pasal kopiah, serban, jubah je tak cukup utk tentukan iman seseorang.

Mungkin jugak hudud dan ruu 355 wajib dilaksanakan di klate saja sbb jenayah di klate tinggi giler...

Anonymous said...

Sbb jenayah byk belaku di klate ialah ustaz ustazah lobai2 dia take buat dakwah betul2. Dia lebih suka buat ceramah politik kutuk dap Amanah Pkr bersatu. Dia lebih suka maki hamun org, kafirkan orang dan binatangkan orang, lepas tu merayu2 mintak sedekah tin Milo. Kalu buat kelas ilmu Kat budak2 pondok pun 2 jam cerita dap pan pkr madey, 20 minit cerita lawak kelentong, 10 minit campur lawak lucah. Org muda nak kawin duit tak ada, kejaan negeri tak boleh sedia kerja. Tu yg jadi perompak, perogol. Boss apa kisah asal dpt naik velfire, porshe, ranjer, BMW.... Tu yg org muda jd ganas, mcm setan. Salah sapa kalau bukan lobai2 yg sibuk nak tambah bini muda. Cuba tengok Perlis, johor, selangor, penang, org muda baik2 sbb ustaz ustazah ajar betul2 jujur, ajar jadi org beriman. Itu pasallah. Tu pasal kopiah, serban, jubah je tak cukup utk tentukan iman seseorang.

Mungkin jugak hudud dan ruu 355 wajib dilaksanakan di klate saja sbb jenayah di klate tinggi giler...

Anonymous said...

Sbb jenayah byk belaku di klate ialah ustaz ustazah lobai2 dia take buat dakwah betul2. Dia lebih suka buat ceramah politik kutuk dap Amanah Pkr bersatu. Dia lebih suka maki hamun org, kafirkan orang dan binatangkan orang, lepas tu merayu2 mintak sedekah tin Milo. Kalu buat kelas ilmu Kat budak2 pondok pun 2 jam cerita dap pan pkr madey, 20 minit cerita lawak kelentong, 10 minit campur lawak lucah. Org muda nak kawin duit tak ada, kejaan negeri tak boleh sedia kerja. Tu yg jadi perompak, perogol. Boss apa kisah asal dpt naik velfire, porshe, ranjer, BMW.... Tu yg org muda jd ganas, mcm setan. Salah sapa kalau bukan lobai2 yg sibuk nak tambah bini muda. Cuba tengok Perlis, johor, selangor, penang, org muda baik2 sbb ustaz ustazah ajar betul2 jujur, ajar jadi org beriman. Itu pasallah. Tu pasal kopiah, serban, jubah je tak cukup utk tentukan iman seseorang.

Mungkin jugak hudud dan ruu 355 wajib dilaksanakan di klate saja sbb jenayah di klate tinggi giler...

Anonymous said...

Sbb jenayah byk belaku di klate ialah ustaz ustazah lobai2 dia take buat dakwah betul2. Dia lebih suka buat ceramah politik kutuk dap Amanah Pkr bersatu. Dia lebih suka maki hamun org, kafirkan orang dan binatangkan orang, lepas tu merayu2 mintak sedekah tin Milo. Kalu buat kelas ilmu Kat budak2 pondok pun 2 jam cerita dap pan pkr madey, 20 minit cerita lawak kelentong, 10 minit campur lawak lucah. Org muda nak kawin duit tak ada, kejaan negeri tak boleh sedia kerja. Tu yg jadi perompak, perogol. Boss apa kisah asal dpt naik velfire, porshe, ranjer, BMW.... Tu yg org muda jd ganas, mcm setan. Salah sapa kalau bukan lobai2 yg sibuk nak tambah bini muda. Cuba tengok Perlis, johor, selangor, penang, org muda baik2 sbb ustaz ustazah ajar betul2 jujur, ajar jadi org beriman. Itu pasallah. Tu pasal kopiah, serban, jubah je tak cukup utk tentukan iman seseorang.

Mungkin jugak hudud dan ruu 355 wajib dilaksanakan di klate saja sbb jenayah di klate tinggi giler...

Anonymous said...

Sbb jenayah byk belaku di klate ialah ustaz ustazah lobai2 dia take buat dakwah betul2. Dia lebih suka buat ceramah politik kutuk dap Amanah Pkr bersatu. Dia lebih suka maki hamun org, kafirkan orang dan binatangkan orang, lepas tu merayu2 mintak sedekah tin Milo. Kalu buat kelas ilmu Kat budak2 pondok pun 2 jam cerita dap pan pkr madey, 20 minit cerita lawak kelentong, 10 minit campur lawak lucah. Org muda nak kawin duit tak ada, kejaan negeri tak boleh sedia kerja. Tu yg jadi perompak, perogol. Boss apa kisah asal dpt naik velfire, porshe, ranjer, BMW.... Tu yg org muda jd ganas, mcm setan. Salah sapa kalau bukan lobai2 yg sibuk nak tambah bini muda. Cuba tengok Perlis, johor, selangor, penang, org muda baik2 sbb ustaz ustazah ajar betul2 jujur, ajar jadi org beriman. Itu pasallah. Tu pasal kopiah, serban, jubah je tak cukup utk tentukan iman seseorang.

Mungkin jugak hudud dan ruu 355 wajib dilaksanakan di klate saja sbb jenayah di klate tinggi giler...

Anonymous said...

Penjenayah tu mungkin anak ahli pas tegar

Anonymous said...

Tak sangka benda2 busuk mcm ni byk berlaku di negeri yg mengaku serambi mekah. Pemimpin buat apa? Tidoo yek?

Anonymous said...

Puncanya pemerintah take beri perhatian kpd org miskin dan org muda. Pemimpin sibuk berpolitiking. Pemimpin sibuk pikir kereta besar yg patut dibeli. Rakyat jadi kelam kabut.

Anonymous said...

Salah org klate jugak. Sapa suruh pangkah lobai serban tinggi....

Anonymous said...

Batang dah sting. Nak kawin pitih takdok. Kejo tak dok. Kejaan negeri tak mampu beri kejo. Bila pitih tak dok, batang dah naik, merogol pa kejonya....

Anonymous said...

Kesian bila baca komen2 kat atas tu. Dendam punya pasal,semua menyokong2 PH jadi hilang pertimbangan @ sasau.

pak mansur dari riau said...

Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH BUDI HARTONO yang telah menolong saya dalam kesulitan ini tidak pernah terpikirkan berkat bantuan MBAH yang memberikan pesugihan dana gaib sebesar 1 miliar syukur alhamdulillah kini saya sudah bisa melunasi semua hutang-hutang saya yang ada di BANK BRI kemarin saya takut mengikuti pesugihan ini takuk ada tumbal tapi mau di apa dengan kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH BUDI HARTONO dan dengan senang hati MBAH BUDI HARTONO membantu saya pesugihan dana gaibnya alhamdulillah semuanya bener-benar terbukti pesugihan dari MBAH ternyata aman tanpa tumbal karna saya duah membuktikannya tidak ada resiko apapun dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur jangan anda takut untuk konsultasi jika anda ingin di bantu seperti saya silahkan hubungi MBAH BUDI HARTONO nomor hp 085-256=077-899 untuk info lebih jelasnya buka blog MBAH klik disini -->> PESUGIHAN DANA GAIB

Anonymous said...

Ini balasan kalau ditakbir oleh parti penjual agama.
Allah sangat murka pada mereka2 ini.
Ingat pas bukan agama jangan taksub sangat. Malah parti ini amat berbangga bersama perasuah dan perosak agama.

Anonymous said...

pas ni ritorik pasal islam je lebih...aku ahli pas bro.. bila dh dpt kuasa.. bongkak sombong lupa diri.. kejar pangkat.. kejar keta mewah.. tambah bini.. kejar tokey balak..kejar najib... Rakyat???? disuruh sabar... istiqamah.. tabah hadapi ujian..

شركة تنظيف said...

شركة نقل اثاث بالرياض
شركة عزل اسطح بالاحساء

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.