Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PRK KELANTAN ?

Penyandang muflis, Dun Nenggeri kosong
Penyandang muflis, Dun Nenggeri kosong
Abdullah bersama surat yang diterima memaklumkan mengenai perkara tersebut.
 
KOTA BHARU - Speaker Dun Kelantan, Datuk Abdullah Ya'kub  mengumumkan kerusi Dun Nenggiri kosong berikutan penyandangnya, Datuk Mat Yusoff Abd Ghani diisytiharkan muflis.

Menurutnya, pihak Dun Kelantan menerima surat daripada Jabatan Insolvensi Malaysia Cawangan Selangor pada 28 Mei lalu dan Pejabat Penasihat Undang-Undang pada 21 Mei yang memaklumkan kebankrapan Adun Nenggiri tersebut.

"Mengikut perkara 31 (1) Undang-Undang Perlembagaan Tubuh Kerajaan Kelantan menyatakan dengan tertakluk kepada syarat-syarat perkara ini, seseorang itu tidak layak menjadi Adun jika ialah muflis belum diselesaikan lagi.

"Oleh kerana Adun Nenggiri telah diisytiharkan muflis, dan belum selesai lagi, maka saya sebagai speaker Dun Kelantan mengumumkan Adun tersebut adalah tidak tidak layak menjadi Adun disebabkan kebankrapan tersebut. Bermula pengisytiharan ini, Dun tersebut kosong,"katanya.

Menurutnya, pihak Dun Kelantan akan menghantar surat memaklumkan kekosongan kerusi tersebut kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Ahad ini.

Ketika ditanya mengenai kemungkinan berlakunya pilihan raya kecil (PRK), beliau menjelaskan segala keputusan terpulang kepada pihak SPR.

Abdullah berkata, melalui pemakluman tersebut juga turut menyatakan Adun itu didapati bankrap pada 9 November 2016.

Untuk rekod, Mat Yusoff menang PRU13 dengan 6,654 undi mengalahkan Mohammad Azihan Che Seman (PKR) dengan 2,805 undi dan calon bebas, Abdul Aziz Mohamed 368 undi.

18 orang berkata:

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [2653] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 970 JUTA , wassalam.


Anonymous said...

Doa yang tidak akan ditolak semasa bulan puasa.
1. Ketika bersahur.
2. Ketika berpuasa hingga berbuka.
3. Ketika berbuka.

Jom kita berdoa untuk kebaikan. Kita doa pas akan digantikan dengan parti yang lebih adil dan mengambil berat kesusahan rakyat. Amin

Anonymous said...

parti yg paling sesuai ialah parti TERNAKAN DAP. kah4

Anonymous said...

Nenggeri,Gua Musang... bukan tempat parti Lobai koboi curi balak ka????

Anonymous said...

Juga sesuai utk parti PIGS
kah3

Anonymous said...

oing...oing...oing

Anonymous said...

Ya tu mmg lubuk duit utk lebai lebai lapar duit cinta dunia.

Anonymous said...

org gua musang marah sb lobai curi balak.... x mimpi la nk menang geng lobai oiiii....kalau geng lobai mai kita balun belakang geng lobai dgn kayu balak....

Anonymous said...

Jln keretapi baru dah nak buat. Lagi senang nak angkut balak. Makin banyaklah duit masuk dalam serban lobai negeri gua musang berjanggut. "MEMBANGUN BERSAMA BALAK DENGAN TAHALUF FULUSSI" Heh heh heh

Anonymous said...

Dulu dlm zaman arwah tgna, kalu ada peluang prk derang akan ambik peluang rebut kerusi utk tunjuk pas makin kuat. Skang sejak HAHA ganti dan jadi abang adik dgn umno ni, ada peluang buat prk pun dah malas nak buat. Kesian kat abang takut kerusi umno jatuh kat PH. Takut undi pas merosot teruk sampai jatuh 70% kot.... mana nak letak muka kalu jatuh 70%...

Anonymous said...

1 kerusi dun & parlimen pun Pas takkan menang kt Kelantan.... sekuat kt dun yg paling kuat cth chempaka pun pas akn kalah... antara sb pas kalah..
1-Pentadbiran Pas Lembam
2-100% harap ihsan Pusat
3-Air Bersih
4-Pimpinan Pas dlm kerajaan Berlagak Sombong,mewah sedangkan majoriti rakyat kelantan masih susah...
5-Masalah Banjir yg tiada penghujung
6-Balak
7-Org Asal
8-Gaji Guru kerajaan Negeri
9-Perumahan Rakyat
10-Pekerjaan
11-Pelaburan
12-Hiv
13-Dadah....
14-Kebersihan..
Kesimpulannya....Sy akui Agenda Islam Pas Hebat... Tapi sayang.. Pas sendiri yg tak istiqamah bila berkuasa.. Bila tidak ada kuasa mula la melalak menjaja Islam.. Bila dah berkuasa.. Rakyat dilupakan.. nafsu peribadi donia mula menggila.. bak kata sarip dol dlm filem Ali Baba Bujang Lapok... Org nk Kereta besar.. Bini kita pun nak kereta Besar...sb ape??? sb kita YB...sb ape? sb rakyat akn beliak mata tgk kehebatan kita selaku YB....Sy hormat nik aziz..dia boleh pkai GTR 35...gaji bersih dia berbelas ribu...tapi kenape dia x pkai??? sb dia masih ade rasa hormat kpd rakyat yg susah... dia masih ingat pd rakyat dia...ade yg tak makan.. ade yg daif...pimpinan skrg..pakat2 tukar keta besar..alasannya.. gaji kitaorang. ikut suka la.. nk tukar ka...nk hadiah kt bini ka... rakyat???? pandai2 la korang nk hidup... Keje kami bt RUU je.... hukum org lagi senang dari dok pening kepala nk pikir nk tolong rakyat..tangkap hukum..tangkap hukum...diaorg x de mkn..diorg pikir sendiri. diaorg kena gst ke. harga brg naik ke. diaorg pikir sendiri... Ruu boleh jana pendapatan negara...100k sekepala oooo....

Anonymous said...

tau pikir Ruu355 je...
rakyat lapar,x de keje, air bersih,rumah x de,gst,harga barang naik,duit jatuh,negara nk kena jual ade kau pikir!!!!! ayat ulama kau... x pe.. selagi dia org islam, dia nk rompak,rasuah,bunuh,balas duit rakyat,gst,naik harga barang.. x pe... dibolehkan.. sebabnya dia org islam... sejahat-jahat dia.. dia tetap islam.....dia nk rogol anak bini kita pun tak pe.. sb dia islam.....

Anonymous said...

mcm kisah lobai malang... berkira2,tamak,berlagak,memilih nk pi 10 kenduri.. last2 semua kenduri terlepas.....

Anonymous said...

tamak 5 negeri..termasuk selangor..
80 kerusi perlimen...????
boleh menang ke???
nk undi pas pun takut..
tgk cth pas tadbir kelantan pun dh cukup...
nyawa-nyawa ikan...

Anonymous said...

Aku rasa Parti ternakan dap je yg boleh menang 5 negeri ni. kah7

Anonymous said...

kau dh x de modal dh ke part kupang tembaga... kt masjid aku berlungguk tabung korang... awat bangsat sangat kutip derma kt masjid.... nk masuk politik.. tapi mengemis.. memang dasar bangsat.... pimpinan korang boleh pkai audi.. porche.. range rover.. velfire..ahli parti sendiri disuruh letak tabung kt masjid.... dulu ok gak kutip kt ceramah.. tapi skrg ceramah pun x laku... skrg masjid le tempat sasaran.. derma jihad konon...jihad maki hamun org ade la...

Anonymous said...

parti pas ni bab perintah zero.. tgk kelantan..
bab maki .... hero no1...
korang x pyh la undi pas..
kami rakyat kedah dh taubat ..
bt projek pun syok sendiri...
tgk kuin.. ingat buat kampus baru kt.ketil lagi senang rakyat... yuran mahal... sijil pun susah nk dpt keje... tambah parah.. rakyat kena tanggung hutang Pas kedah dulu... kilang jem rambutan dicanang dlm ceramah utk kutip hasil org kg... tapi haram rakyat x pernah tgk pun kilang jem... kes balak same mcm kelantan.. dh x de duit... hutan dara Pedu la yg jadi mangsa....jalan kg x pernah repair.. sb nk jimat duit.. caj air mentah naik.. servis air teruk gila babi... jiran aku yg dok kt kg sebelah(penang) air paip dia lagi ok jernih & laju.. walaupun dituduh curi air dari sg muda kedah....dpt MB pula bebal...cukai tanah awal2 menang turun le. last2 harga same je...tu je pengalaman aku 4tahun Pas perintah kedah ..same je dgn BN.tapi BN ok sikit le dari Pas...

IBU SURTY said...

Saya ibu surty tki singapore saya hadir berkomentar di dalam blog ini,cuma ingin menceritakan kisah nyata,sekaligus mau mengucapkan banyak terimah kasih kepada Mbah Sero,atas bantuannya semua hutang2 saya sudah pada lunas,nomor togel yang Mbah berikan lansung 4d bocoran singapore,syukur alhamdulillah tembus dapat kemenangan 800.juta,itu dalam bentuk uang indo,kemarin saya sangat bingun karna hutang banyak syukur sekarang sudah senang,saya tidak akan melupakan bantuan Mbah,apa bila saya sudah pulang ke indo saya akan berkunjung kepondok Mbah untuk silatu rahmi,bagi saudarah2 yang lagi terlilit hutang jangan anda putus asa,kalau mau sukses seperti saya silahkan tlpn atau sms Mbah Sero di nomor O82~37O~357~999 beliau seorang paranormal yang bisa di percaya,karna sudah memberikan bukti,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kali,jadi giliran anda untuk membuktiannya terima kasih...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.