Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEMUANYA BERGANTUNG KEPADA RAKYAT


BN tak perlu dikekalkan: Pas
Pas
SHAH ALAM - Pas menjangkakan rakyat akan dipaksa  membayar  cukai barang dan perkhidmatan (GST)  untuk  petrol  dan juga ubat-ubatan sekiranya BN terus memerintah negara ini.

Timbalan Presiden Pas, Tuan  Ibrahim Tuan Man berkata, cadangan terbaharu untuk mengenakan GST terhadap 60 item baharu  walaupun dibatalkan menunjukkan BN sanggup melanggar janjinya untuk  tidak mengenakan GST terhadap makanan asas.

“Tiada  jaminan  bagi  rakyat bahawa BN tidak akan melanggar  janjinya  yang lain jika ia kekal berkuasa.

“Justeru itu, BN tidak lagi boleh  dikekalkan  sebagai kerajaan,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Katanya, Pas juga berkeyakinan bahawa tindakan  pembatalan berkenaan  berkait  dengan PRU14 yang berlangsung tidak lama lagi.

“Cadangan untuk mengenakan  GST  terhadap 60 barangan  dibatalkan  kurang dari  tempoh 24 jam  adalah disebabkan  reaksi rakyat yang membantah perlaksanaan itu.

“Jadi,  Pas  amat yakin tindakan ini ada kaitan langsung  dengan  PRU14 yang  tidak lama lagi, namun apakah jaminan yang ada bahawa  ia  tidak  dilaksanakan selepas PRU14?,” katanya.

Beliau berkata, belum lagi inflasi negara jatuh ke tahap yang disasarkan Bank Negara, kerajaan BN mengumumkan GST yang  baharu dan sekiranya ia dilaksanakan ia pasti akan melonjakkan tahap inflasi.

“Apakah perbendaharaan negara kini di tahap kritikal sehingga BN sanggup mencadangkan pelaksanaan GST ke atas makanan asas walaupun pilihan raya bakal diadakan dalam tempoh kurang daripada 14 bulan,” soalnya.
Sebelum ini Jabatan Kastam Diraja Malaysia mengumumkan pembatalan terhadap tindakan mengenakan GST terhadap lebih 60 jenis barangan makanan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.