Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

WAHABI MENYERANG KELANTAN


TOKOH POLITIK KELANTANG BERFAHAMAN
 WAHABI ? 

HANCUR PAS KALI INI,
DULU SYI'AH SERANG,
LA NI WAHABI PULAK !

PATUT LA APABILA MSUK 
KELANTAN DAH ADA TERHIDU WAHABI !!!


-Pak Karamu-
 
 
 
Nafi kerjasama untuk bawa fahaman wahabi
Che Mohd Rahim Jusoh
Che Mohd Rahim Jusoh

KOTA BHARU - Jabatan hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) menafikan kerjasama antara kerajaan negeri khususnya Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (Kias) dengan Universiti Islam Madinah (UIM) akan membawa masuk fahaman wahabi ke negeri ini.

Pengarah JAHEAIK, Datuk Che Mohd Rahim Jusoh berkata, sejak sekian lama, jabatan berpegang kepada ajaran ahli sunnah wal jamaah sebagaimana objektif jabatan iaitu memastikan kesucian agama Islam terpelihara dengan berpegang kepada aliran ahli sunnah wal jamaah.

“Adalah tidak benar jika dikatakan bahawa jabatan atau pegawai jabatan membawa atau dikuasai oleh fahaman yang bertentangan dengan objektif yang digariskan.

“Walau bagaimanapun, Jaheaik akan sentiasa terbuka menerima aduan berkaitan apa-apa perkara yang dirasakan perlu, namun jabatan berasa kesal dengan tuduhan yang tidak benar mengenai fahaman berkenaan,” katanya kepada Sinar Harian, di pejabatnya, di sini.

Beliau berkata, Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja) bukan sebuah badan berautoriti untuk mengeluarkan sebarang fatwa atau mengeluarkan arahan untuk diikuti oleh mana-mana agensi.

“Amat kita takuti sekiranya tindakan daripada pihak Aswaja ini boleh memecah-belah perpaduan dalam kalangan masyarakat Islam,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas satu kenyataan didakwa dikeluarkan Presiden Aswaja Malaysia, Dr Zamihan Mat Zin al Ghari yang mendakwa sikap dan keterbukaan Kerajaan Kelantan selepas menandatangani MoU antara kedua-dua pusat pendidikan itu, baru-baru ini membimbangkan.

Dr Zamihan berkata, tindakan menandatangani perjanjian itu dikhuatiri akan menyuburkan lagi penyebaran fahaman wahabi di Kelantan.

Kenyataan itu juga mendakwa, penularan ‘virus’ wahabi di negeri ini kian meruncing disebabkan beberapa tokoh politik di Kelantan ‘menganut’ fahaman berkenaan, selain agensi agama di Kelantan dilihat dikuasai mereka yang berfahaman wahabi.

15 Mei lalu, akhbar ini melaporkan perjanjian akademik dijalankan oleh UIM dengan Kias termasuk membiayai 25 pelajar Kelantan setiap tahun bagi menyambung pelajaran di UIM.

6 orang berkata:

Anonymous said...

betul tu!! bahaya tuuu!!! kita wajib lawan wahabbi tapi kita patut sokong syiah kawan baik ayatollah hadi bawang.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [2760] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 790 JUTA , wassalam.


Anonymous said...

Walaupun saya ahli pas dan masih bersama pas,,tp dlm isu syiah, dari dahulu lagi saya tidak bersetuju dgn pendekatan pas. Presiden sendiri tidak tegas. Ada program hantar anak2 org pas belajar ke iran hasil usaha mat sabu. Sekarang apa jadi? Bukankah syiah sudah menular dan akhirnya mereka inilah yg bersekongkol dgn dap dan akhirnya jadi pan cacai. Sekarang kerajaan kelantan nak hantar pelajar ke uimadinah markaz wahabi pulak...ape ke bodoh pas kelantan ni...balik ke tanah air, mereka ini akan merosakkan masyarakat.

Anonymous said...

Wahabi dgn pas, mana lebih teruk?

Anonymous said...

p@$ je betul..
yg lain semua sesat...
hebbattt parti pas ni....
Ruu 355 pun dia boleh cipta sendiri & suruh org sokong...
sape x sokong.... tanam jirat la bro... bukan aku kata... ydp p@$ pdg serai yg kata.... hebbat org p@$ bila hukum org... mengalahkan ketua hakim mahkamah donia....
ape nk jadi dgn parti pas ni..
coba cermin diri..
jalan x mengepak..
tunduk bila jalan..
ckp bila perlu...
x pun.. pi krusus dgn jemaah tabliq cara dakwah....
aku x pernah tgk geng tabliq kapirkan+maki+melalak+hina org mcm puak pas...
aku dulu pas..
skrg dh masuk Tabliq..
alhmllh.. aku tenang sgt dok dlm tabliq... semua umat adalah bersaudara....itu yg tabliq ajar aku...

Anonymous said...

Saja buat heboh. Tak ada pun kes wahabi menguasai masyarakat di kelantan. Yang lebih penting jgn sangka buruk antara satu sesama muslim. Umat Islam patut berwasapada dgn gerakan liberalisme yg mula meresap di negara ini.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.