Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PEGUAM NEGARA DITEMPELAK OLEH MUHYIDDIN YASSIN




JIKA DAKWAAN MUHYIDDIN INI BENAR
MAKA PEGUAM NEGARA TIDAK PATUT
TUTUP TELINGA DAN PEJAMKAN MATA.

KENYATAAN MUHYIDDIN TEGAS DAN TELUS
MENYATAKAN BAHAWA PEGUAM NEGARA
MENGHALANG KEADILAN ,SEKALI GUS
SEOLAH-OLAH MENGKHIANATI DEMOKRASI.

MUHYIDDIN SEOLAH-OALAH SURUH PEGUAM NEGARA BELAJAR BALIK UNDANG-UNDANG
PERLAKUAN JENAYAH. ERTINYA MACAM MANA
SEORANG PEGUAM NEGARA BERKHIDMAT
AKAN TETAPI TIDAK PEKA TENTANG
MASALAH MARUAH NEGARA DAN RAKYAT ?

DALAM HAL KEMARAHAN MUHYIDDIN INI
KITA/RAKYAT MAHU MENDENGAR APAKAH
ULASAN ATAU JAWAPAN PEGUAM NEGARA ?

ATAU

SUARA MUHYIDDIN INI MUNGKIN AKAN MENGUBAH
KEPIMPINAN NEGARA PADA PRU 14 NANTI




-Pak Karamu-


Peguam Negara jangan halang proses keadilan
Muhyiddin Yassin
Muhyiddin Yassin. - Foto Sinar Harian
SHAH ALAM - Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin mendesak agar Peguam Negara bertindak memulakan proses pendakwaan dengan segera berkaitan dengan isu 1MDB.

Menurutnya, beliau berasa kecewa dengan kenyataan Peguam Negara yang mendapati tiada sebarang perlakuan jenayah dilakukan oleh sesiapapun dalam kes tersebut.

"Mereka (Peguam Negara) mempunyai kuasa penuh untuk mendakwa mana-mana individu yang terlibat dalam perlakuan jenayah tetapi tidak mengambil sebarang tindakan ke atas individu-individu yang terlibat dalam kes tersebut.


"Mungkin mereka perlu menelaah semula teks undang-undang untuk mendapati bahawa mencuri wang adalah satu kesalahan jenayah," katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Terdahulu, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mengumumkan saman pelucutan sivil terbarunya untuk merampas AS$540 juta dalam aset yang dibeli dengan dana didakwa diselewengkan daripada 1MDB.

Pemfailan pertama bagi pelucutan aset bernilai AS$1 bilion dibuat pada 21 Julai tahun lalu, dengan penyiasat AS berkata, rakyat Malaysia telah ditipu pada skala besar-besaran.

Ketika itu, mereka mengumumkan lebih AS$3 bilion didakwa diselewengkan daripada 1MDB dan berusaha untuk merampas kira-kira AS$1 bilion aset haram.

Dalam satu kenyataan yang ketiga dan terbaru, DOJ meletakkan angka yang didakwa diselewengkan itu pada AS$4.5 bilion dan sedang berusaha untuk merampas AS$1.7 bilion dalam aset yang dipercayai diperolehi dengan menggunakan dana yang dicuri dari 1MDB.
Sementara itu, Muhyiddin juga meminta agar Peguam Negara jangan menghalang proses keadilan mengenai isu ini.

"Sepatutnya mereka kena mendakwa individu yang terlibat, jangan beri alasan tiada bukti kerana saya tahu agensi penyiasat telah mengumpulkan bukti yang secukupnya.

"Saya juga ingin mengingatkan mereka bahawa jangan halang proses keadilan kerana ia merupakan tanggungjawab mereka untuk melaksanakan keadilan itu," katanya lagi.

11 orang berkata:

Anonymous said...

Muhyiddin nilah contoh pemimpin yg pentingkan masa depan negara, ramai pemimpin mcm ni dlm pakatan harapan. Bukan mcm lebai2 dlm parti pas, bila DoJ dedahkan salah laku MO1, hadi masih berdiam diri jadi setan bisu.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3332] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 590 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Org macam ni kau singkirkan! Org yang makan rasuah kau bela!

Anonymous said...

Ada ustaz pas templak kes 1MDB?
Bodoh salam jari tengah aku bagi.
Dasar penjual agama.
Ruu dah hudud tu halalkan rasuah ke ustaz pas?
Ustaz dedak.
Baca ni, ingat dlm otak kau ustaz " Penjual agama pemakan dedak "

ibu irma said...

Ada 7 tahun saya jadi tki di singapura akhirnya impian saya tercapai untuk pulang ke indonesia,terima kasih MBAH SERO atas bantuannya,saya bisa berkumpul kembali dengan keluarga di kampung,karna melalui jalan togel sekarang saya bisa sukses,ini semua berkat bantuan MBAH SERO yang memberikan angka 4d bocoran singapura,alhamdulillah dapat 250 juta,saya sangat bersyukur kebun orang tua yang dulunya di gadai buat biaya saya untuk berangkat kesingapura,kini sudah saya tebus kembali,tanpa bantuan beliau mungkin belum bisa saya pulang kampung,terima kasih banyak MBAH SERO jasa-jasamu tidak akan saya lupakan,bagi saudarah2 di indonesia maupun di luar negeri butuh bantuan,apalagi yang terlilit hutang silahkan tlpn atau sms di nomor 082 370 357 999 atas nama MBAH SERO,beliau seorang paranormal yang bisa di percaya,karna sudah memberkan hasil,ingat kesempatan tidak akan datang untuk kedua kali,jadi giliran anda untuk membuktikannya,inilah kisah nyata dari saya ibu irma tki singapura..

Anonymous said...

Satu dunia mengambil tindakan tegas kes 1mdb. Satu dunia kata rakyat malaysia bodoh kna tipu tapi masih berdiam diri.. Satu dunia mentertawakan negara kita. Amat2 memalukan...bila ularmak2 pun bersekongkol dgn penyamun dan perompak2. Org kata doj akan mengarahkan dedak 90juta dipulangkan kpd rakyat Malaysia. Inikah politik matang yg di bangga2kan? Atau politik natang taik babi!

Anonymous said...

Paspispus penjual agama. Kalau pasai kepentingan rakyat, dia buat bodo. Nampak sangat paspispus dah subahat dgn tokey bosarrrrr. Ini macam punya kes pun paspispus masih nak main batang pelir masuk wassup ika

Anonymous said...

tgh jilat kelentit tu. Lepas jilat kelentit kang dia bagi komen la.

Anonymous said...

Ambik duit negara 1 sen pun akan masuk neraka. Ni ambik puloh2 juta ni nak duduk neraka selama2nya lah tu.

Anonymous said...

Pelik aku.
Mulut asyik barua, babi, anjing, kafir..... Boleh pulak korang bagi gelaran ulamak kat dia. Fasik tu

Tar Snake said...

90 juta ringgit tu tuang haji terima dari raja Arab jugak ke? Hee3

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.