Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEMUA PIMPINAN UMNO BERMASALAH ?

PRU-13: Rahim Thamby Chik dakwa ada usaha mahu jadikan Ku Li PM

November 15, 2011
KUALA LUMPUR, 15 Nov Bekas 

ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik mendakwa beliau ada maklumat pihak-pihak tertentu telah mempelawa pemimpin veteran Tengku Razaleigh Hamzah menjadi perdana menteri jika pembangkang menang atau wujud keadaan 50:50 pada pilihan raya umum ke-13.

Katanya, bagi menjayakan usaha itu pihak terbabit sedang mencari sekurang-kurangnya 20 ahli politik Melayu berpengaruh, memiliki reputasi tinggi dan intelek untuk dicalonkan bertanding di kawasan majoriti kaum itu yang ditandingi semua komponen Barisan Nasional (BN) kecuali Umno.

“Mereka sedang mengenai pasti tokoh seperti ini di seluruh negara dan jika berjaya mendapat orang ini dan berasaskan bakal wujud keadaan 50:50 antara BN dan pembangkang, mereka dikatakan mampu menjadi penentu siapa bakal menjadi pemerintah selepas pilihan raya umum ke-13,” katanya lagi.

Dakwaan sedemikan sebenarnya bukan baru kerana ada tanggapan sedemikian sejak selepas pilihan raya umum 2008.

Rahim (gambar) berkata demikian pada program penerangan isu-isu semasa anjuran Biro Penerangan Umno Alor Gajah di Alor Gajah kelmarin. Turut menyampaikan ceramah ialah ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Rahim dan Shazryl merupakan antara trio Datuk T yang mempertontonkan video seks pada Mac lalu, yang si lelaki didakwa mirip Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dipetik Berita Harian, Rahim yang juga Pengerusi Risda berkata pendedahannya itu adalah sebagai peringatan kepada semua pihak bahawa usaha tersebut tidak boleh diterima di negara ini terutama BN.

“Perancangan berkompromi seperti ini boleh menggugat kestabilan politik dan menjadikan pemerintahan negara ke tahap lemah pada masa depan.

“Saya pulangkan kepada pucuk pimpinan tertinggi Umno membincangkan perkara ini supaya BN menang dua pertiga pada pilihan raya umum ke-13 tanpa boleh dikompromi,” kata bekas ketua Pemuda Umno ini.

Pada minggu lalu, Tengku Razaleigh berkata beliau menubuhkan Angkatan Amanah Merdeka (Amanah), yang dilancarkan Julai lalu, kerana tidak mempunyai ruang bersuara dalam Umno. Bagaimanapun kata pemimpin veteran ini, beliau akan terus bersama parti Melayu terbesar itu.

Tengku Razaleigh berkata Amanah yang telah mendapat kelulusan Pendaftar Pertubuhan bulan lalu akan merancang program dan menggerakkan pertubuhan itu secara aktif.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.