Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Geledah Suaram

19 September, 2012

Tiada Waran Geledah, Waran Tangkap Tidak Sah.. Bukti Konspirasi Terbaru Umno

Boleh katakan ini adalah konspirasi untuk menyekat Suaram dari membongkarkan penyelewengan dan salahguna kuasa pemimpin Umno dalam skandal Scorpene.

Waran geledah tiada untuk menggeledah premis Suaram dan waran tangkap tidak sah.. ini adalah bukti jelas konspirasi pemimpin Umno untuk menyekat Suaram.

Manakala menjatuhkan kredibiliti Suaram dengan tuduhan pertubuhan haram dan di salurkan oleh dana asing adalah contoh klasik pemimpin Umno dalam berkonspirasi untuk menjatuhkan musuh-musuhnya..

Serbuan ke pejabat Suaram untuk lepaskan Najib kes Scorpene, Altantuya

KUALA LUMPUR 19 September - Serbuan polis dan pegawai pendaftaran pertubuhan (ROS) ke pejabat Suara Rakyat Malaysia (Suaram) hari ini dipercayai sebagai usaha untuk menutup penglibatan Najib Razak dalam skandal pembelian kapal selam Scorpene dan pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Fariz Musa berkata, tekanan hebat kerajaan terhadap NGO itu bertujuan bagi melepaskan Perdana Menteri itu daripada dikenakan tindakan mahkamah.

“Kita yakin dan percaya Suaram punya bukti kukuh untuk menghadapkan Najib dan konco-konconya ke Mahkamah Perancis. Disebabkan itu, hanya dengan memberi tekanan kepada Suaram, Najib berharap gangguan seperti ini dapat menghalang pendedahan seterusnya,” kata Fariz yang juga Ketua Koordinator Jingga 13.

“Ia juga merupakan amaran kepada NGO lain agar tidak mencampuri urusan kerajaan dan penyelewengan yang dilakukan pemimpin Umno, selain menyekat kebebasan bersuara,” katanya ketika dihubungi.

Pagi tadi, enam pegawai ROS dan polis menyerbu pejabat Suaram di Petaling Jaya.

Menurut peguam Suaram yang berada di pejabat itu, Fadiah Nadwa Fikri, polis dan pegawai ROS tersebut datang ke pejabat itu pada sekitar 11.50 pagi.

“Mereka cuba masuk ke pejabat untuk menggeledah pejabat, tetapi kami tidak benarkan kerana mereka tidak mempunyai waran geledah,” kata Fadiah.

Serbuan tersebut dikaitkan dengan dakwaan Suaram menerima dana asing dan pertubuhan ini dikatakan mempunyai akaun yang meragukan.

3 Julai lalu, sekumpulan pegawai Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SMM) menyerbu pejabat Suaram kononnya untuk membuat ‘pemeriksaan rutin’.

Namun, pegawai SSM terpaksa pulang dengan tangan kosong apabila waran yang dibawa tidak sah, kerana tidak ditandatangani pesuruhjaya.

“Ini adalah bukti bahawa Najib pemerintah kuku besi, mengamalkan demokrasi palsu seperti yang pernah dilaporkan media antarabangsa sebelum ini,” kata Fariz.

Pembelian Scorpene mencuri perhatian ramai apabila Syarikat Perimekar Sdn Bhd, yang dimiliki Abdul Razak Baginda, kenalan rapat Najib terlibat dalam pembunuhan Altantuya, menerima komisen RM570 juta daripada kerajaan Malaysia untuk urusniaga itu.

Pelbagai desakan dibuat untuk meyiasat urusniaga yang meragukan itu, namun hingga kini tiada sebarang tindakan diambil baik ke atas Najib, Razak Baginda atau Syarikat Perimekar sendiri.

Altantuya dibunuh secara kejam apabila mayatnya diletupkan menggunakan bom C4 di Hutan Simpan Puncak Alam, Shah Alam antara malam 18 Oktober dan 19 Oktober 2006.

Beliau adalah penterjemah kepada Razak Baginda dalam pembelian Scorpene dan turut dikait mempunyai hubungan dengan Razak dan Perdana Menteri.

Semalam, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaacob mengumumkan Suaram akan didakwa minggu ini berikutan penerimaan dana asing sebanyak RM570,000 dari Open Society Institute kepunyaan George Soros.

Sekali lagi kerajaan dengan pantas menyiasat Suaram, organisasi yang membawa kes ini ke Mahkamah Perancis, tetapi membiarkan Najib dan lain-lain yang terlibat bebas tanpa sebarang siasatan.
 
 ~keadilandaily

8 orang berkata:

Anonymous said...

Hеy there! This iѕ kind οf off topic but I
need some help frοm an establishеd blog.

Is it very hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinkіng about
crеating my own but I'm not sure where to start. Do you have any points or suggestions? With thanks
Review my page Dating

Anonymous said...

You аre so awesome! Ι don't think I have read through something like that before. So great to find another person with original thoughts on this subject. Seriously.. many thanks for starting this up. This web site is one thing that'ѕ neeԁed on the web,
somеone with a bit of orіginality!
Also visit my weblog : easy money

Anonymous said...

Thаnks fοr the ausρiсious writeup.
It if truth be told was once a аmusement accοunt it.

Glance complex to far added agгeeable from you!
By the ωay, how could ωe be in cоntact?
Feel free to surf my blog post ... Woodworking

Anonymous said...

Μy ρaгtnег and ӏ absolutely lоve your blοg and
find a lot of youг post's to be what precisely I'm lοoking for.
Do yоu offег guest writеrs to wrіtе content
fоr yοu рersonаlly? I ωouldn't mind publishing a post or elaborating on many of the subjects you write concerning here. Again, awesome blog!
Also visit my blog post myearnmoneysite.com

Anonymous said...

Simplу wаnt to say your article is as amаzing.

Тhe clearneѕs in your put up iѕ just great and i could aѕѕume
you're an expert on this subject. Fine together with your permission let me to snatch your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks 1,000,000 and please keep up the enjoyable work.
Have a look at my web-site Used Car Auction

Anonymous said...

Hellо there, just became alert to your blog through Google,
and found that it іs truly informative. I am gοnna
watch out for brussеls. I wіll be grateful if
you cοntinue this in future. A lot of peoрle will bе benefіted from your writing.
Chеers!
My page - Pet

Anonymous said...

Aԁmiring the timе аnd energy you put into your site and
іn depth information уou offeг. It's good to come across a blog every once in a while that isn't the samе old rehaѕhed information.
Wondеrful reаd! I've saved your site and I'm
adding youг RSS feeԁs to my Google account.
Review my web-site - WWW

Anonymous said...

I think that is one οf the most vital infοrmation
for me. And i аm glad studying yοur article.
But shoulԁ obseгvatiοn on feω
normal issues, The wеbsite taѕte is wоnderful, the articles is in point of fact great :
D. Excellent job, сheers
Here is my web page - policeauctionss.Com

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.