Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PASAL MAJLIS SYURA KEPUTRA JAYA TERBANTUT ?


PAS dianggap paling tidak boleh dipercayai dalam PR

Ada orang kata kepada saya, lagu-lagu mana pun PAS besar kemungkinan akan berada di pihak yang memerintah selepas pilihan raya umum yang akan datang. "Kalau tak perintah bersama Pakatan Rakyat (PR), PAS mungkin akan perintah bersama Barisan Nasional (BN)," katanya.

Saya pernah tulis sebelum ini, dalam pilihan raya umum 1999, kira-kira 65 peratus orang Melayu tidak undi BN. Tetapi BN tetap dapat dua pertiga kerusi Dewan Rakyat dan terus perintah Malaysia - dengan sokongan pengundi-pengundi Cina dan India.

Dalam pilihan raya akan datang, dengan menganggarkan hanya 25 peratus pengundi Melayu mengundi PR dan kira-kira 75 peratus pengundi Cina mengundi PR, penganalisis menjangkakan banyak kerusi akan terlepas dari cengkaman BN termasuk di Johor.

Pada masa itu, BN mungkin kekurangan beberapa kerusi sahaja untuk memerintah. Pada masa itulah orang berkenaan menjangkakan PAS mungkin akan meninggalkan PR dan melompat ke dalam BN untuk membolehkan Umno (Melayu) terus memerintah. Apa yang dikatakan oleh orang berkenaan nampaknya meletakkan PAS sebagai pihak yang paling tidak boleh dipercayai dalam PR.

Saya tanya dia kenapa dia kata gitu? "Keputusan Majlis Syura baru-baru ini," jawabnya pantas.

Mengambil kira apa yang orang itu kata, saya tulis seperti berikut dalam laman FB saya:
Untuk elak apa yg berlaku selepas pilihan raya umum 2008, iaitu berselingkuh dlm gelap dgn parti syaitan, bukan calon2 PAS shj yg kena bersumpah la'nat supaya tak lompat parti, parti PAS pun kena bersumpah la'nat utk pastikan tidak khianat amanah rakyat yg benci parti syaitan yg dila'nat.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.