Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ADA BARUA TUKANG JAGA TEPI KAIN ORANG

Pas kena lepas jawatan dalam kerajaan Selangor
Mahfuz Omar
Mahfuz Omar
 
SHAH ALAM –  Naib Presiden Pas, Datuk Iskandar Abdul Samad serta Exco Pas dalam Kerajaan Negeri Selangor didesak melepaskan jawatan kerana Pas telah membuat keputusan dasarnya untuk tidak menjalinkan apa-apa kerjasama politik dengan  Amanah  dan DAP.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar berkata, Pas secara tegas dan jelas menolak hasrat Bersatu untuk menjalinkan kerjasama dengan Pas dan akan memutuskan hubungan kerjasama dengan parti PKR.

Menurutnya, Pas tidak perlu menunggu sehingga muktamar akan datang untuk mengumumkan hubungannya dengan PKR.

“Alasan yang diberikan jelas, Pas tidak akan bekerjasama dengan mana-mana parti yang menjalinkan hubungan kerjasama denga parti DAP dan Amanah manakala hubungan dengan PKR akan diputuskan semasa muktamar parti sudah tentu mengecewakan dan menjarakkan rakyat  dari Pas,” katanya menerusi satu kenyataan, hari ini.

Menurut Mahfuz, oleh itu secara prinsipnya hubungan kerjasama Pas dan PKR yang sedia terjalin sudah terbatal dengan keputusan dasar yang diumumkan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Ini bermakna Pas perlu menarik diri dari kedudukannya dalam kerajaan negeri Selangor dan melepaskan semua jawatan Exco, Ahli Majlis Kerajaan Tempatan, JKKK, ketua kampung, syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan apa-apa jawatan lantikan politik dengan segera secara berprinsip.

“Sudah terang lagi bersuluh, PKR sepertimana Bersatu sudah mempunyai hubungan kerjasama politik dengan DAP dan Amanah malah telah menandatangani 'perjanjian kerjasama politik' untuk meranapkan kuasa politik Umno/BN pada PRU14 akan datang

“Adalah lebih baik untuk Pas mengelakkan dari apa-apa persepsi atau tanggapan serong yang menampakkan Pas masih sayang pada kebendaan dan ketamakan kuasa yang diperolehi hasil dari kedudukan dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor," katanya.

Mahfuz berkata, berdasarkan keputusan yang dinyatakan Pas, semua parti pembangkang sudah boleh merumuskan PRU14  akan menyaksikan pertandingan tiga  penjuru termasuk Pas juga sudah boleh  merancang 'strategi tiga penjuru' untuk memastikan Umno/BN dikalahkan pada PRU14.

“ Usah lagi menghabiskan masa dengan agenda pujuk rayu untuk Pas menyertai gabungan pakatan pembangkang, sebaliknya semua parti termasuk Pas perlu tumpu kepada usaha 'pujuk rayu rakyat' untuk menolak Umno/BN pada PRU 14 nanti,”katanya.

“ Sayu dan sedih dengan keputusan Pas mengenang nasib rakyat yang tertindas dan terbeban akibat salah guna kuasa Umno/BN  'merompak wang rakyat'. Rakyat sangat mengharapkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Ahad lalu berkata,  Pas tidak akan bekerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan Amanah dan DAP manakala kerjasama dengan PKR akan diputuskan semasa muktamar pada  April akan datang," katanya.

Terdahulu, Ketua Penerangan Pas, Nasrudin  Hassan dalam sesi temu bual bersama Sinar Harian menegaskan  parti itu masih  berminat menjalin hubungan dengan Bersatu kerana parti itu tidak mempunyai apa-apa  ikatan rasmi dengan DAP.

Menurut Nasrudin, Bersatu cuma wujudkan persefahaman, tapi jika mereka ingin bersama Pakatan Harapan dan ingin ajak Pas masuk Pakatan Harapan itu tidak akan mungkin berlaku

10 orang berkata:

Anonymous said...

Ramai yang rasa macam nak tengoyak kerana terlalu sedih dan hiba bila Hashim Jasin beritahu beliau hanya ada sebuah kereta Proton Saga dan rumah sederhana yang hanya bernilai RM60,000 sahaja.

Jauh sangat bezanya dengan kemewahan yang Hj Hadi sedang nikmati. Mengapalah sang Mursyidul Am, Hashim Jasin tidak cuba minta sebuah kereta daripada Hj Hadi ...??

Hj Hadi khabarnya ada dua buah kenderaan mewah, iaitu pacuan empat roda (4X4) Land Cruiser dan sebuah MPV Toyota Fortuner.... Anggaran nilainya lebih kurang RM700,000 sahaja.... Dia juga dikatakan menerima hadiah berupa sebuah rumah baru khusus untuk isteri keduanya...


Kalau kami ada RM100 juta, 3 kolam
renang saya akan buat - Hashim Jassin
Tetapi dari rasa sedih dan hiba tadi bertukar jadi rasa pelik juga kerana suatu ketika dulu, beberapa blog mendedahkan Hashim Jassin memiliki sebuah kereta mewah Porsche Cayman. Baca berita lanjut di sini

Kenapa sang Mursyidul Am itu tidak minta dari anaknya sendiri yang kaya raya?

Tetapi yang paling lawaknya bila sang Mursyidul Am itu menambah kata:

“Kalau kami (PAS) ada RM100 juta, apa nak jadi, kolam renang tiga saya akan buat,” katanya di sini

Kah! Kah! Kah! Rupa-rupanya si Mursyidul Am ini pun mengimpikan kolam renang. Tapi mengapa sampai tiga??


Woit! Orang tua ni nak jadi Dugongkah menghabiskan masa berkubang dalam kolam renang? Tetapi mujurlah tak berhajat nak kawin tiga!!

Tapi takkanlah cuma begitu caranya nak ulas dakwaan Husam berkaitan dana RM90 juta yang didakwa ada kaitan dengan PAS...

Mula-mula bukan main garang, kemudian lucu, kemudian lagi bertambah lucu dan lawak!!

Strategi Dato Husam Musa yang mendakwa mempunyai maklumat transaksi berkaitan dana RM90 juta yang ada kaitan dengan PAS berjaya menjadikan parti lamanya itu semakin gabra dan hilang akal untuk menjawab atau untuk bertindak sewajarnya.

Mula-mula hari tu, TITM bukan main garang lagi mengancam , 'Pas akan saman Husam, fitnah jahat berulang!'

Tetapi Husam dengan tegas tetap mempertahankan kenyataannya itu dan seolah-olah mencabar Pas, 'kalau berani samanlah aku!'

Kemudian, Hj Hadi membayangkan, Pas tidak akan saman Husam kerana katanya itu hanyalah helah Husam untuk tidak bertanding PRU 14 nanti.

"Dia hilang kelayakan bertanding pada PRU14 jika kes itu kalah di mahkamah," kata Hj Hadi.

" Saya tak pernah dengar orang yang kalah dalam sivil kes di mahkamah tidak dapat bertanding pilihan raya,” Lucu, kata Husam lagi.

Ternyata, kenyataan Presiden Pas, Hj Hadi dan Mursyidul Am, Hashim Jassin semua itu sekadar penapian tetapi tidak tegas dan penakut. Tidak seberani dan garang sebagaimana kenyataan TITM tempohari.

Ramai yang menganggap jawapan Hj Hadi dan Hashim Jassin itu sangat melucukan dan lawak.

Samada Husam sendiri atau Umno yang akan dedahkan nama individu yang terlibat dengan transaksi Affin bank itu, tunggulah taim PRU kelak. Kalau Pas tidak sabar dan mahu tahu cerpat dan nak dapat duit ganti malu, samanlah Husam!

Dapat duit rugi malu ... bolehlah tukar kereta dan buat 3 kolam renang untuk Mursyidul Am! Ada berani??

Mari ramai2 ketawakan PIGS..........

Anonymous said...

Wa punya lumah talak kolam.itu lenang2...itu pasal lumah wa mulah....betui2 kata barua

Anonymous said...

Sana hongkong aaa...bkn wa punye melecidis...aiya...mohong...betui2 kata balua

Anonymous said...

Lu najib mesti lehat pasai lu ada kes 1mdb meh...mesti mau ada inteligiti...lu tgk.sana kolea ka japun ka...diaolg manyak.magus...ala kes tilus tulun bwh...lu ha...talak inteligiti...lu mau jadi pm malisia ini macam ka...bikin malu lorr
Wa lain...wa tokong..wa tulun....sapa mau simbah wa...ada betui ka balua? Betui2 kata balua

Anonymous said...

Itu bmf celita lama...wa.sudsh lupa...lu igt melayu saja mudah lupa meh...lagi satu ha...itu 42bil.lagi manyak dali 100bil tau..lu mana sikolah? Aiya...pigi baca wa punye buku pasai bmf la dulu...lua buku lorrr

Anonymous said...

Parti lebai musang berjanggut 90juta.

Anonymous said...

Tambah 1 lagi la lebai. Lu bole belenang 3 kolam hali2 maa. Sikalang sula ale lua kolam maa. Cali satu lagi kolam maa

Anonymous said...

Alooo libai...lu mau 3 kolam mau bela sotong kaa

Anonymous said...

Sula tua lambut sula putih lagi mau mayin2 tiga kolam...lu tatak ingat kubo punya kolam ka?

Gilaa punya kolammm
Sula tua lagi pikir kolamm kolamm.
Lu bilinang lalam kolam talak timbol2 manyak sinang maa

Anonymous said...

Mintak sama lu punya hantu bikin tiga kolam maa. Wa tatak sinang mau bikin lu punya kolam

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.