Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CARA DIA SAYANGKAN PARTI DIA LANYAK PARTI

PANDAI, TAPI BODOH.
AJAR ORANG LAIN JADI CERDIK
TAPI DIA BUAT KERJA BANGANG
 
-Pak Karamu-
 
 
 
'Saya tak boleh halang Presiden Pas'
Mahfuz Omar
Mahfuz Omar

SHAH ALAM - "Sekiranya Presiden Pas, (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) mahu tindakan tatatertib dikenakan ke atas saya, maka saya tidak boleh menghalangnya," demikian reaksi Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar.

Mengakui beliau bukanlah individu yang berkuasa menentang Abdul Hadi, Mahfuz berkata, keputusan Abdul Hadi sebagai ulamak besar dalam parti harus dihormati.

"Saya berjiwa besar. Apa yang ulama besar nak kata kepada saya, saya tidak akan terasa.  Apa yang saya buat (mengkritik dan menegur parti) dalam kerana saya sayangkan parti.

"Saya tidak mahu rakyat mempunyai tanggapan yang Pas adalah parti yang tidak boleh ditegur," beliau berkata demikian kepada Sinar Online, hari ini.

Sebelum ini, Abdul Hadi dilaporkan meminta Mahfuz meninggalkan parti itu jika tidak berpuas hati dengan keputusan dibuat dalam parti daripada terus mengkritik dan menyerang Pas.

[ARTIKEL BERKAITAN: Hadi minta Mahfuz tinggalkan Pas]

Beliau menjelaskan, bukan hanya Mahfuz tetapi pemimpin dalam parti perlu meninggalkan Pas sekiranya mereka tidak lagi menyokong dasar yang telah ditetapkan dalam parti itu.

Sementara itu, Mahfuz menegaskan beliau tidak akan mengundur diri dari parti hanya semata-mata diminta berbuat demikian.

Kata Mahfuz, beliau akan terus kekal dalam Pas demi mengimbangi suara dan prinsip parti dalam dunia politik tanah air.

"Beliau (Abdul Hadi) seorang ulama, beliau bolehlah bercakap tentang maruah. Siapalah saya ini untuk bercakap soal maruah. Saya hanya insan yang kerdil dalam parti.

"Kalau mereka tidak terima, saya tidak boleh buat apa-apa. Namun saya tidak akan keluar daripada Pas," katanya lagi.

22 orang berkata:

Anonymous said...

Ini nasihat saya kpd mahfuz.

Duduk dalam pas tu terus dan jangan keluar. Teruskan tegur pas. Dia nak pecat, pecatlah.. Jangan mengaku kalah

Anonymous said...

Biarkan lebai2 tu mcm cacing kepanasan. Allah melaknati Hadi dan Pas skrg. Perosak Islam dan menyesatkan org melayu.

Anonymous said...

Berkata benar walaupun pahit. Syabas saudara mahfuz. Jgn jadi walaunta sanggup jilat kaki hadi mcm la parti pas tu hadi yg punya. Jgn sesekali jilat boss, itu berlawanan dgn ajaran islam. Biar pak karam sorang yg jilat boss sudah laa.

Anonymous said...

Org yg ikut ketua otak tak betul secara buta tuli sebenarnya bukan sayang kat parti. Mereka sama2 tolak parti masuk dlm lubang jamban. Mereka inilah golongan unta2 yg sedang menunggang keldai. Keldai masuk jamban, mereka pun ikut masuk jamban.

Anonymous said...

Setuju sangat2.
Jangan jilat serban boss walaupun dalam serban ada dedak.
Kasi hantam cukup2 sampai boss terduduk.

Anonymous said...

Bodo betol pak karam ni.
Org tegur pemimpin parti pun dia kata lanyak parti.

Anonymous said...

Berapa ratus bas dtg dr marang?
Ada sampai 172 bas?

Negeri marang tak cuti ker??

Anonymous said...

Hari ahad boleh mc kot

Anonymous said...

Kera kat hutan je yg tak boleh ditegur

Anonymous said...

IS pun tak boleh ditegur.
Sapa tegur dia kata kapir.
Boleh tanam kat jirat cina.

Tar Cagu said...

Zaman hadi suma tak jadi

Anonymous said...

Dap tak perosak islam malah tidak anti pun...maka jgnala takut wahai utk undi dap...kami x hapus jakim kami pun x hapus majlis fatwa...tapi kami pasti g25 atau zairil akan tapis dulu fatwa2 demi kebajikan islam...atau kami letak ulamak2 dari sister in islam utk bersihkan.islam dr fatwa2 yg bercanggah dgn pandangan kami...sori2...pandangan dr maza...sori2...pandangan islam hg syumul...hoiii...ini barua mana bikin ini text?

Anonymous said...

Jilat aiskrim bang? X mahal...jam murah dalam rupiah malaysia 87ribu saja

Anonymous said...

Jgn keluar dap jer...munafik kata anak lim

Anonymous said...

Ramai la dr yg dtg bersih tu hari...melayu pun x smpi satu bas...bas mini pun x penuh...kah kah kah

Anonymous said...

Alhamdulillah...
Projek melati x jadi
Projek nak rampas pas x jadi
Projek mejar zaidi pun x.tau apa jadi
Projek pokok manggis.x.jadi
Projek terowong x.jadi
Projek tpm.x.jadi
Bamyak lagi...semua x menjadi...alhamdulillah

Anonymous said...

Projek bmf yg menjadi pun buat2 x jadi

Anonymous said...

Kesian wartawan kene bambu dgn father lim...haiii berkata benar kan

Anonymous said...

Sokong madey...bmf no isu...yg bwh pun ikut...masuk lubamg jamban

Anonymous said...

Can u imagine najib keluarkan ucapan hari thaipusam.dalm bahasa bm, eng and chinese...no in tamil? Barua2 x serang najib ke...x senzitif...xperihatin...x tau ke? Mmgla tak tau psl yg buat tu...anak lim...berani tegur?

Anonymous said...

Ada berani bercakap benar dpn anak lim? Atau lim maksum sgtn

Anonymous said...

Sokong ruu355 istikomah demi memperjuangkan islam. Teruskan mahfus berkerjasama dng dap nak hancurkan perjuangan islam pas.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.