Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIDAKWA BESOK







Dua suspek bunuh Jong-nam didakwa esok
Siapa Siti Aisyah, siapa Thi Huong 
 
Dari kiri: Siti Aisyah dan Thi Huong.
 
SEPANG - Dua wanita warga asing yang direman bagi membantu siasatan kes pembunuhan Kim Jong-nam, abang kepada pemimpin Korea Utara, Kim Jong-un akan didakwa di Mahkamah Majistret Sepang, esok.

Perkara itu disahkan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali selepas ditanya pemberita melalui aplikasi WhatsApp sebentar tadi.

Mohamed Apandi sebelum itu mengesahkan pihaknya telah menerima kertas siasatan berhubung kes tersebut semalam.


Berita Harian semalam melaporkan, siasatan yang dijalankan oleh polis dari Bahagian Siasatan Jenayah, Polis Kontinjen Selangor serta pegawai penyiasat dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang telah dihantar kepada Peguam Negara.

Antara perkara utama dalam kertas siasatan itu termasuk laporan Jabatan Kimia berhubung analisa ke atas cecair yang digunakan untuk membunuh Jong-nam.

"Laporan berkenaan yang dikeluarkan pada 24 Februari lalu menyatakan bahan kimia adalah Ethyl S-2-Diisopropylaminoethyl Methylphosphonothiolate atau Agen Saraf VX," menurut laporan tersebut.

Dua wanita berkenaan iaitu warga Vietnam, Doan Thi Huong, 29; dan warga Indonesia, Siti Aishah, 25, menjalani tempoh reman 14 hari selepas ditahan polis di KLIA 2 pada 15 Februari lalu.
Kedua-dua mereka disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.