Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS TERBUKA SIAPA YANG NAK DATANG

Pas terbuka terima kehadiran parti lain Himpunan RUU35
Pas terbuka terima kehadiran parti lain Himpunan RUU35
Ahmad (tengah) menerima sumbangan daripada Exco Kerajaan Negeri, Datuk Che Abdullah Che Mat Nawi dalam majlis tersebut. - Foto Sinar Harian

KOTA BHARU – Pas terbuka menerima kehadiran mana-mana parti yang mahu turut serta dalam Himpunan Mega RUU355, di Padang Merbok, Sabtu ini.

Timbalan Mursyidul Amnya, Datuk Ahmad Yakob berkata, Pas tidak pernah menghalang mana-mana pihak untuk sertai mereka dalam himpunan tersebut bagi menunjukkan sokongan kepada RUU Akta 355 itu.

“Saya rasa tidak ada masalah, benda ini berkaitan dengan mahkamah syarak. Kita semua orang Islam kena hormat, (maka) sesiapa pun boleh duduk (bersama).

“Kita bersedia terima (kehadiran) mana-mana sahaja tanpa batas parti dan warna kulit,”katanya kepada media di Majlis Pelancaran Kutipan Derma Akaun Amanah Kebajikan Darul Naim (Tabung Serambi Mekah 2017), di sini.

Beliau diminta mengulas sama ada Pas mengalu-alukan kedatangan pemimpin dan penyokong dari parti-parti lain, terutamanya Bersatu dalam himpunan mega RUU tersebut.

Menurutnya, sehingga kini, pihaknya menerima banyak maklum balas yang memberangsangkan mengenai jumlah peserta yang akan menyertai himpunan tersebut.

Pada 24 November lepas, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang membawa usul Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian iaitu Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat untuk memperkasakan mahkamah syariah dalam melaksanakan hukuman jenayah.

RUU itu bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 yang turut dikenali Akta 355.

44 orang berkata:

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [5838] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 750 JUTA , wassalam.


Anonymous said...

Yahudi nak lemahkan islam bukan dgn cara keras atau serangan senjata. Mereka guna cara lembut, tersembunyi dan mewujudkan pelbagai bentuk hiburan hendonisme serta pelbagai hubungan rasmi yg melemahkan islam. Kesannya org islam jadi lemah, terhutang budi malah ada yang luntur akidah akibat budi yg diterima.

Anonymous said...

Utk melemahkan pas, musuh2 tidak lagi gunakan kekerasan atau hinaan. Mereka guna cara lembut dan berbaik2 hingga tujuan tersembunyi tidak diketahui. Bila sudah lemah maka tiada apa yg perlu dibimbangi.

Anonymous said...

Keldai2 yg dtg berhimpun nnt akan dihidangkan dgn cerita2 fitnah, maki hamun serta melabel pihak2 yg tak sokong lebai2 penunggang agama.

Anonymous said...

Menteri agama Umno, Jamil Khir yg akan turut serta dlm himpunan keldai2 jual agama telah disaman ke mahkamah krn menyalahguna duit anak yatim yapeim.

Anonymous said...

Pas masih kekurangan pakar psikologi.

Ambil contoh.
Kalau anak kita nakal, kita tak boleh didik dgn cara keras, kita tak boleh rotan. Kalau kita buat jugak, makin nakal dan keras hati anak kita.

Jadi cuba kita tukar taktik. Guna cara lembut, pujuk, sokong, beri hadiah, jgn dimarah dll. In Sha Allah anak kuta akan jadi lunak, senang dibentuk, gemalai kerana terpengaruh dgn cara halus kita.

Teknik ini boleh diaplikasikan kpd org dewasa atau org tua di mana saja waima dalam aspek sosial serta politik. Tujuannya cuma satu iaitu untuk mengubah orang atau pihak yg kita target.

Cuma yg bijak boleh menilai!

Anonymous said...

Anoi pakai seluar steng join x...xde x best...x istiqomah

Anonymous said...

Apasal ckp 100bil plak ni hoii...kan kita nk kondem pas bkn kondem sendiri...bangang keldau sekor ni

Anonymous said...

Lg best dgr ceramah lebai2 penunggang agama memfitnah, maki hamun dlm himpunan keldai2 nnt. Pastu ramai2 boleh jerit takbir..

istiqomah dgn penyangak2 agama dan penyamun2 bangsa.kahkahkah

Anonymous said...

Pakar selfie pun kita org xde bro...ada buat kursus selfie x...alang2 buat la jgk kursus tanam manggis ke...kursus buat terowong...kursus tangkap ayam sekali...bestla byk kursus ni

Anonymous said...

Dulu musuh pas selalu hentam pas depan belakang, siang malam. Kesannya org pas semakin benci musuh mereka.

Teknik menjatuhkan pas cara ini ternyata gagal. Strategi pun ditukar. Guna pendekatan psikologi.

Sekarang musuh guna teknik berlembut. Berbaik. Bekerjasama. Tidak menyerang. Lihat, kesannya amat menakjubkan. Perasaan sayang mulai timbul. Perasaan benci tapi rindu sudah bersemi.

Akhirnya mereka akan lentok dalam genggaman sang musuh dengan amat senang.....

Anonymous said...

Patut lunak dgn dap...dap nk hapus jakim pun gemalai...nk bg melayu mudah murtad pun lembik...nk jd tpn pun layu...rupanya dh termakan sesuatu

Anonymous said...

Anon 5.12 adalah antara contoh yg telah gemalai melalui teknik psikologi. Anon ni tak perlu diserang untuk tunduk melutut.

Anonymous said...

Genggaman sape? Dap? Lu cuter pasai sape ni? Nk hentam pas ke pan? Bodohnya punya barua

Anonymous said...

Kes pertama dan kedua ruu355 mestilah skandal rasuah duit haram lebai 90juta dan kes menteri agama umno mkn duit anak yatim. Barulah org melayu akan faham apa itu hudud atau undang2 Islam.

Anonymous said...

Hoiii itu ceramah pan la...aiya...lu punye no ahli balua apa no? Wa mau kensel lu...talak guna punya balua olang suluh celita buluk pasai pas mukan pan la

Anonymous said...

Himpunan barua2 MO1 ketua penyamun duit rakyat terbesar di dunia.

Anonymous said...

Hanya ph saja yg mampu selamatkan islam...percayala
Tuan guru lks yg pemaaf besar kpd madey akan pastikan hanya org melayu islam yg berkaliber mcm nizar akn memimpin negara kita...dijamin 999 tahun...percayalah

Anonymous said...

Aah...selepas tuan guru lks pemaaf besar dh ampunkan madey dari 100bil

Anonymous said...

Ruu355 cover apa pun x tau...apa ke bodoh barua ni...main tibai jer

Anonymous said...

Klu x tau...seludik...jgn bdh xleh d ajar...cerdik x jgk..rba...rba

Anonymous said...

300j...on paper jer...swimming pool pn xde...aiya

Anonymous said...

Pakar fatwa ada?

Anonymous said...

Itu ayam kasi gongxi2 sama lia...baik bosssss

Anonymous said...

Allo malek...wa anti iselam ma?
Takdak boss..u khalifah umar boss...dia org dengki
Itu macam ka?
Yes boss...dun wori

Anonymous said...

Ko memberi gelaran tuan guru pada lks...jadi sama taraflah dgn tghh ke ?

Anonymous said...

Nak jinakkan harimau yg ganas tak boleh pakai senjata. Cuba bagi habuan spt daging lembu. Kena 9 kali habuan tentu harimau ganas tu jadi lembik dan lemah longlai. Suruh duduk, dia duduk. Suruh tidur, dia tidur. Suruh jilat, dia jilat. Nak tunggang pergi mana2 tempat pun boleh. Nak picit telur dia pun dia dah tak marah sbb dah jadi kawan.

Kaedah ini boleh digunakan juga untuk manusia bagi mendapat sokongan, kerjasama dan persekongkolan. Yg penting habuan itu perlu banyak.

Anonymous said...

Dulu macam harimau yg ganas dan boleh menjaga semua mergastua di hutan belantara.

Sekarang dah macam harimau yg tiada taring. Lemah gemalai dan sudah boleh ditunggang untuk mencapai maksud. Keuntungan besar dapat diraih oleh penjaga sarkas.

Anonymous said...

Tuan 5.17.
Janganlah marah. Cerita ni hanya berkaitan dgn yg bodoh saja.

Nak marah kenalah tunggu lepas pru14 nanti. Masa tu kalau nak marah terguling2 ker, tidur kat jln raya ker, nak maki hamun ke, buatlah....

Anonymous said...

Kata syeikh Abdul Rauf, jangan mudah terpengaruh bila mendengar orang yang bercakao menggunakan bahasa arab di tepi2 jalan. Mereka mungkin cuma mahu tahu di mana letaknya kedai menjual cincin akik dan batu marmar...

Anonymous said...

Tak ada salahnya kalau sifat2 baik khalifah umar itu diikuti oleh sesiapa sahaja dlm mentadbir negara. Contohnya spt yg diamalkan oleh pas kelantan pada zaman Nik Aziz dulu.

Tapi pentadbiran yang sekarang ni tak pastilah ada ikut lagi atau tidak sbb sejak TGNA meninggal dah tak ikuti perkembangan terkini.

Anonymous said...

Anon 5.56...
Soalan ko membuat mamat tu terkedu.
Memang terbaik la soalan ko tu.

Tar cagu tak mengundi said...

Betul ke yg dtg naik bas free dr kelantan tu akan mengundi ruu di parlimen nanti?? Maknanya kalu ramai yg naik bas free tu, lagi ramai la yg undi ruu ye?

Aku ingat 222 orang je yg akan undi ruu turr...heeeee

Anonymous said...

Eloklah kakitangan awam dikurangkan spt kata datuk timb kewangan.

Ye la. Cuti kuat sangat.
Bola menang nak cuti.
Pergi demo ruu nak cuti.
Penat demo nak mc

Tengok ni...
Jumaat 17 feb cuti.
Sabtu 18 feb cuti
Ahad 19 feb cuti ruu
Isnin 20 feb penat demo ruu cuti mc.
Selasa 21 feb kerja.
Rabu 22 feb kerja.
Khamis 23 feb cuti gaji.
Jumaat 25 feb cuti.
Sabtu 26 feb cuti.

Bazir je kejaan bayor gaji org cuti. Ptuiii

Anonymous said...

Aku rasa ruu 355 ni tak akan berjaya sebab bukan BN yg bentang.

Aku rasa la.

Aku nak tolong ruu 355 ni, tapi aku tak boleh undi pulak sbb aku bukan pengundi. Rasa macam buang masa aje aku odnat pergi himpunan ruu tu

Anonymous said...

Pergilah ke demo ruu tu.
Manalah tau kalau2 kau jumpa jodoh kau kat situ.

Anonymous said...

Aku pernah dengar kelas kat surau ustaz kata akhir zaman nanti akan lahir golongan penjual agama yang berjubah mencari keuntungan dan oengaruh peribadi.

Tapi tak tahulah bila akhir zaman yg dimaksudkan oleh ustaz itu.

Anonymous said...

Pada akhir zaman memang banyak penjual agama mencari pengaruh supaya orang ramai percaya pada kata2 mereka. Ini ada disebut dalam hadis.

Tapi percayalah, hadis ini tidak akan disebut dalam perhimpunan itu.

Malah surah Hud yang nelarang kita bersekongkol dengan orang yang zalim juga tidak akan keluar dari nulut masing2. Percayalah, jika hadis dan surah ini disebut, mereka akan balik tanpa nenaiki bas yang disediakan secara percuma.

Anonymous said...

Woww anon 5.25...

Ko beri gelaran tuan guru lks tu macam ko iktiraf dia setaraf dgn tuan guru hadi kan. Aku pun setuju.

Anonymous said...

"Adoiiii spasal la aku telepas cakap" kata anon 5.23 lalu tunduk terdiam. Dadanya berdegup2 marah kepada anon 5.56. Dia pun menjilat semula kahak yg jatuh di atas batang hidungnya lalu pergi tidur dengan lengan di atas kepala.

Anonymous said...

Akhir2 ini ramai penyokong parti tertentu memberi gelaran yg tidak sepatutnya kpd orang lain disebabkan rasa marah yg keterlaluan.

Contohnya gelaran spt Tuan Guru LKS, Ulamak LGE dll.

Sebenarnya tanpa mereka sedari, mereka telah mencemarkan gelaran itu yang kebanyakannya digunakan kpd pemimpin nereka sendiri.

Allah memberi kita otak untuk berfikir.

Anonymous said...

Masa baca talkin besok gelaran tu tak dibaca pun. Kat batu nisan pun tak ada tulis gelaran. Malaikat pun tak panggil gelaran dia. Gelaran tu pakai kat dunia utk megah2 je.

Ustaz cakap.

Anonymous said...

Orang buat demo..bila kerajaan x setuju dlm sesuatu perkara..ini umno dah sokong pun masih nak demo lagi..buat ajer lah..memang dasar lebai jual agama..bangsat

Anonymous said...

Nak berhimpun undang2 buatan manusia pun..siap bg cuti..takut x ramai ke lebai woi..sapa nk pegi..aku tanya org pas pun x nak pegi..cuti mmg seronok..duduk rumah ler..biar walaunta2 saja berjemur kena tipu dgn lebai hadi bangsat 90juta..porsche baru woii

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.