Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JAHAT BETULLAH ORANG PAKAI OREN/HARUM MANIS NIH !

GENG PAKAI BAJU WARNA NIH.
MEREKA MENYAMUN,MENCURI
RASUAH MENIPU DAN 
 MACAM-MACAM
KEJAHATAN LAGI MEREKA
LAKUKAN.
 
Pak Karamu
 
 
Enam ditahan SPRM, RM15.5j akaun dibeku
Enam ditahan SPRM, RM15.5j akaun dibeku

SHAH ALAM - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menangkap enam individu kerana dipercayai terlibat dalam skandal rasuah dan penyelewengan melibatkan hartanah di Johor.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi), Datuk Azam Baki berkata, keenam-enam suspek yang berusia antara 25 dan 50 tahun itu ditangkap di beberapa lokasi di Johor Bahru dalam satu operasi serentak yang dilancarkan oleh SPRM kira-kira jam 8.30 pagi pada 24 Februari 2017.

"Mereka yang ditangkap merupakan anak dan pegawai khas kepada seorang pegawai kerajaan Johor, dua orang pemaju, seorang peguam dan seorang orang awam yang dipercayai terlibat dalam skandal tersebut.

"Menerusi maklumat awal yang diperolehi, kesemua suspek disyaki telah bersubahat dalam pengurangan premium tanah yang diluluskan untuk projek-projek perumahan dan perindustrian serta penukaran status premis-premis di Johor," katanya.

Kegiatan mereka dipercayai telah mengakibatkan kerugian jutaan ringgit kepada hasil pendapatan kerajaan Negeri Johor.

Katanya, dalam operasi tersebut, SPRM juga telah merampas 21 kereta mewah, lima motosikal berkuasa tinggi, wang tunai kira-kira RM500 ribu termasuk mata wang asing dan dokumen-dokumen yang dipercayai dapat membantu siasatan.

"SPRM kini dalam proses meneliti semua dokumen yang dirampas berhubung penyelewengan hartanah di Johor.

"Sebanyak 45 akaun bank milik kesemua suspek melibatkan lebih kurang RM15.5 juta juga telah dibekukan bagi membantu siasatan," katanya.

Jelasnya lagi, SPRM akan memanggil beberapa orang lagi saksi bagi membantu melengkapkan siasatan kes ini.

Penolong pendaftar Noor Hidayah Abdul Manaf membenarkan kesemua suspek direman selama tujuh hari bermula hari ini di Mahkamah Majistret Johor Bahru untuk membantu siasatan.

Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda RM10,000 atau lima kali ganda nilai suapan, yang mana lebih tinggi, jika didapati bersalah.

13 orang berkata:

Anonymous said...

Babi hutan takut warna oren. Babi bela lagi takut warna oren. Tak caya?? Kalu ada babi hutan kacau tanaman, cuba letak waran oren, 100% babi hutan tak akan datang. Babi lebih gemar mencari makanan di dalam hutan hijau

Anonymous said...

Dimana ada hutan2 simpan yg hijo, babi byk buat sarang disitu. Itu pasal orang tebang hutan di hutan simpan

Anonymous said...

Teruknya warna oren ni... sampai Babi yang pengotor pun pandang jijik.. hu.hu.hu...

Anonymous said...

Babi tu bukan jijik kat warna oren. Dia takut warna oren. Babi pondan mana ada telo..

Anonymous said...

Saya nama lebai dol. Saya mau jual satu unta. Busar punya unta. Itu unta tarak tulur. Pondan punya unta. Dia punya bunyi banyak kuatt tapi tulur suda picah. Harga 90 dirham

Anonymous said...

I ada satu idea nak buat filem animasi tema alam haiwan. I cadang nak mulakan cerita dengan teknik flashback si baghal sedang teringat unta naik audi dan keldai naik velfire.

Anonymous said...

Boleh box office tu

Anonymous said...

X setuju.
Baik buat filem star trex.
Peperangan antara unta, baghal dan keldai di planet Dedakon kerana merebutkan takhta Dedakon.

Anonymous said...

Tapi kalu wat film keldai gi bank naik unta pun best jugak.

Anonymous said...

Cadangan. Buat film cinta. Tajuk, cinta saekor walaunta.

Anonymous said...

Boleh pecah panggung filem2 kat atas..kahkahkah
Pelakon utama pak walaun, walaun2 biol PA$ dan yg sewaktu dengannya.kahkahkah

Anonymous said...

Saya nak tanya kalau2 ada alim ulama di sini.

Soalan saya ialah, bolehkah orang2 berikut mencipta hukum islam yang akan digunapakai oleh orang islam hingga ke akhirat nanti?

1. Orang yg mengkafirkan org islam lain yg tidak sependapat.

2. Orang yg menuduh orang islam lain murtad atau munafik kerana tidak mahu mengikut kehendaknya.

3. Orang yang menyindir orang islam lain kafit dgn mengatakan tanam di jirat cina kerana berdiam sebelum membuat keputusan.

4. Puak yang suka memfitnah orang lain sebagai khinzir, anak khinzir, babi dan sebagainya apabila tuduhan di jawab dengan fakta.

5. Orang yang pernah terbukti menghasilkan undang2 untuk kepentingan puak sendiri spt baiah mentalakkan isteri talak 3 hingga mengancam kerukunan keluarga islam dan amat dibenci oleh Rasulullah.

Adakah mereka2 di atas layak menghasilkan undang2 islam yang adil dan tidak tersembunyi maksud lain?

Harap jika ada alim ulamak, sila respon dengan satu tujuan iaitu untuk islam.

Anonymous said...

Senang cite...pergi jumpa orang alim .
Tanya Dan belajar...tak payah Tanya kat sini.Lebih elok lagi..solat jemaah 5 waktu di Masjid selama sebulan dulu..lepas tu baru Tanya.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.