Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAFUT ELOK LA BERAMBUS DARI PAS, BUAT MENYEMAK JEW !

Mahfuz diminta letak jawatan, sertai parti lain
Mahfuz Omar
Mahfuz Omar

ALOR SETAR - Datuk Mahfuz Omar diminta agar meletak jawatan dan menyertai parti lain daripada terus menjadi 'duri dalam daging' dan mempergunakan jawatannya untuk mengkritik Pas.

Pemangku Yang Dipertua (YDP) Pas Kawasan Pokok Sena, Wan Romani Wan Salim berkata, ahli Parlimen Pokok Sena itu tidak perlu terikat dengan sumpah bai'ah parti kerana beliau telah banyak melakukan tindakan yang menunjukkan beliau bukan lagi ahli Pas.

"Menurut Fasal 11 (4) perlembagaan Pas, mana-mana ahli mestilah patuh pada perlembagaan parti dari semasa ke semasa. Justeru mana-mana ahli yang tidak patuh dengan keputusan parti, dia bukanlah ahli Pas walaupun dia mendakwa dirinya sebagai ahli," katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Mahfuz yang merupakan YDP Pas Pokok Sena sebelum ini mengisytiharkan dirinya bercuti selama sembilan bulan bermula 1 Februari hingga 30 Oktober 2016, bagaimanapun beliau dilapor tidak menyambung tugasnya sebagai YDP selepas tempoh tersebut.

Setelah bermesyuarat, Jawatankuasa Kerja Pas Kawasan kemudiannya mengeluarkan surat pemberhentian sebagai YDP dan AJK Pas Pokok Sena kepada Mahfuz pada November 2016, sebelum Wan Romani dilantik memangku jawatan itu sehingga kini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tak dosa bersama DAP, Amanah]

Wan Romani berkata Mahfuz dilihat agak melampau apabila sering menggunakan kedudukannya sebagai Anggota Parlimen untuk mengkritik pemimpin dan dasar parti, kononnya mendapat mandat dan mewakili golongan bawahan.  

"Dia cakap janganlah retorik, sebenarnya dia bertopeng saja, walau dia anggota pimpinan dan bekas pimpinan parti, syarat ahli mesti mematuhi perlembagaan Pas dan mestilah mengikut arahan parti dari semasa ke semasa.

"Sebagai anggota parlimen yang menang kerana kerja keras peringkat kawasan dan cawangan, dia sepatutnya patuh pada keputusan parti. Sepatutnya pemimpin yang tiada integriti tidak layak duduk dalam Pas," katanya.

Mahfuz sebelum ini dilihat secara terbuka mengkritik dasar parti dan pemimpin Pas malah bekas baib presiden Pas itu juga sering dilihat berada sepentas dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan Parti Amanah Negara. – Bernama

27 orang berkata:

Anonymous said...

Oiiii bodoh.
Klu berani pecat la.
Tak ada telo ke?

Anonymous said...

Org pas pun dah tak suka pas.
Makin mereput la pas.

Anonymous said...

Tamparan maut kepada pas.
Ahli pas dah berani melawan tokey.
Ini tentu tak dpt dedak ni.

Anonymous said...

Nak jaga sorang ahli pun tak mampu, camner nak jaga klate

Anonymous said...

Oiiii keldai.
Kalu berani pecat la.
Pondan ke?

Anonymous said...

Mana boleh pecat mahfuz. Habis semua ahli pas kedah keluar parti ikut mahfuz.

Tak percaya??
Cuba pecat tengok klu berani...
Cubalah pecat.

Anonymous said...

Pas takut pecat mahfuz sebab takut mahfuz masuk Amanah. Pas takut Amanah makin kuat kat kedah. Pas tak akan pecat mahfuz kerana mahfuz ialah aset penting dlm pas.

Anonymous said...

Kpd prediden pas.

Kalau hebat ssngat cubalah pecat mahfuz.

Anonymous said...

Hahaha
Mereput

Anonymous said...

Parti Audi Semalaysia.

Kahkahkahkah

Anonymous said...

kpd sayangkual al keldai PANngan , tak payah campur urusan org lainlah. tak payah nak menyibuk, nasihat si kinzir kpd bininya. si keldai pun menunduk takut.

Anonymous said...

org pas dah tak suka pas. kah5 lawak si keldai minggu ini.

Anonymous said...

si keldai PAnngan hidup dalam dunia khayalan kerana mabuk asmara pada si khinzir. Husam dari 1 bertukar menjadi 10. mahfuz ada tangan berbisa. tamaparan maut. kah5 lawak 2

Anonymous said...

si keldai yg malu mengaku dirinya al keldai. kah5 keldai PANngan

Anonymous said...

pas tak mampu jaga mahfuz, ambik dekat PANNngan. mahfuz hebat tu . dia ada tamparan maut.

Anonymous said...

Husam pon kena pecat daaa......dulu pon org kata pas takut pecat husam....last apa cer....

Anonymous said...

Hahaha mereput la geng lebai unta

Anonymous said...

Lebai unta pecah telo.
Nak pecat tak berani

Anonymous said...

Pas dgn pas dah berperang mulut.
Terbaiklah

Anonymous said...

Oii keldai.
Tak ada telo ke
Pecat la
Nak pecat pun takut ker
Kat Allah tak takut pulak dok khinzirkan org.

Bodo

Anonymous said...

Oii keldai bodo
Pecat la klu tak pondan

Anonymous said...

Keldai pondan mana berani pecat.

Anonymous said...

Kenapa tak saman husam?
Ada udang makan mi ker?

Anonymous said...

Terbaik

Anonymous said...

Nak pecat, pecatlah.
Mahfuz tarakkk takut.
Mahfuz bukan pondan la.

Anonymous said...

Bila ahli pas tak ngam dgn bos pas, itu bermakna pas sudah parah. Bukan matang tapi natang.

Anonymous said...

Pondan itu sebenarnya tuan presideng parti jual agama PA$.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.