Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS MUNGKIN BERPECAH JIKA MEREKA PAKAI BAJU WARNA OREN, WARNA PAKAIAN PENJARA

Pas kini paling utuh, tak mungkin berpecah: Mohd Zuhdi
Mohd Zuhdi
Mohd Zuhdi

SHAH ALAM – Pas tidak mungkin berpecah kerana parti itu kini berada dalam situasi paling utuh berbanding era lalu.

Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, beliau sendiri menyaksikan situasi itu setelah berada dalam Pas hampir 20 tahun.

“Ia disebabkan semua pimpinan dan ahli Pas benar-benar memahami dasar dan matlamat parti iaitu mendaulatkan keadilan Islam bagi menggantikan sistem zalim.

"Selain itu, Pas utuh disebabkan golongan bermasalah sudah keluar daripada Pas untuk menyertai Amanah dan PKR.

“Golongan bermasalah ini sebenarnya tidak memahami dan menghayati dasar dan matlamat Islam diperjuangkan Pas, sebaliknya mereka hanya bermatlamat menjatuhkan Umno. Bagi mereka, sesiapa sahaja boleh mendominasi pemerintahan negara, terutama DAP menggantikan Umno, sedangkan menurut Islam kezaliman paling besar ialah syirik dan kafir,” katanya, semalam.

Sebelum ini, Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub mendakwa Pas berdepan risiko perpecahan setelah jalin hubungan dengan Umno.

Kata Mohd Zuhdi, kenyataan Salahuddin hanya untuk mengalih perhatian umum terhadap perpecahan Amanah.

“Saya menjangkakan sekurang-kurangnya ada tiga kumpulan bersaing untuk menguasai Amanah, iaitu kumpulan Mohamad Sabu, Datuk Husam Musa dan kumpulan yang cenderung Ikram (NGO Islam).

“Disebabkan persaingan itu, sehingga hari ini tidak diketahui bila Amanah akan buat pemilihan pimpinan baharu, sedangkan pemegang jawatan sekarang tidak dipilih melalui muktamar atau mesyuarat agung,” katanya.

Jelasnya, berbeza dengan Pas yang akan melangsungkan muktamar pemilihan pimpinan baharu pada April ini.

“Semua mesyuarat agung berlangsung dengan harmoni dan suasana ukhuwah Islamiah cukup tinggi. Keharmonian dan suasana persaudaraan ini menyebabkan Pas berjaya hantar ratusan ribu ahli menyertai Himpunan 355,” katanya.

26 orang berkata:

Anonymous said...

Pas hantar ratusan ribu ahli menyertai himpunan ruu hadi....

Uhuk3
30 ribu pun dah campur budak2 dan bayi dalam perut

Anonymous said...

30 ribu yg hadir himpunan ruu tu pun akan meninggalkan pas jika pas tak saman SR dan Husam. Sekarang mereka sedang tunggu parlimen bubar untuk cabut dari pas.

Anonymous said...

Pas kini dalam situasi paling utuh....

Uihhh dasatnya..pas paling utuh..... Kat mana utuhnya tu? Kat huruf P nya kah atau kat huruf A nya?

Lawak giler la pas paling utuh..

Anonymous said...

Kenapakah agaknya pas takut nak saman SR dan Husam? Adakah SR dan Husam mempunyi bukti kukuh??

Kita tunggu dan lihat.
Berani kerana benar.
Takut kerana salah.

Anonymous said...

Nak kata betul pun tak boleh.
Nak kata fitnah pun tak boleh.
Susah nak buat keputusan kalau macam ni.

Anonymous said...

Apakah perbezaan ayat "paling utuh" dengan "paling butuh"?

Anonymous said...

Kami ahli2 pas peringkat bawahan ni menjadi semakin bingung dengan tingkahlaku pemimpin. Kami harap presiden pas yang sedia ada diganti oleh tuan Ibrahim dan mahfus.

Dah menyimpang jauh sangat

Anonymous said...

Ehh..elehh.... ahli Pas kunun..

Anonymous said...

Baju oren utk penyamun 2.6b dan rakan penyamun yg dpt 90juta..sampai hari ni dua2 ekor takut nk saman..pemimpin bangsat

Anonymous said...

PA$ PARTI I$LAM $EMALAY$IA

Anonymous said...

Timm dan mahfus tu ahli pas. Mereka boleh masuk calon lawan hadi.

Anonymous said...

Oiii bodoh.
Bila nak saman?

Anonymous said...

Jangan ko ingat penyamun dan perompak zaman sekarang masih pakai topeng muka macam zaman dulu punya penyamun!! Penyamun dan perompak zaman sekarang dah upto date ko tau.

Anonymous said...

En somi aku baru belikan ferari. Yahooo boleh lepak2 naik ferari.
Ikut sukala en somi aku nak beli trela ke nak beli bas kr nak beli kereta lembu ke bla bla bla bla....

Anonymous said...

Kah kah kah..terbaik

Anonymous said...

Tak payah cakap banyak la... cuba la PANkianat ni seru orang melayu berkumpul.. mungkin seratus lebih jer kot.. kik..kik..kik..

Anonymous said...

Tak naklah.
Seganlah nak saman.

Anonymous said...

Sbb tu la kena cepat2 saman

Anonymous said...

Lawak la ratus2 ribu datang...

Anonymous said...

Lawak giler

Pomen Smart said...

Tak Semua yg berunifom penjara atau lokap tu jahat. Ada perompak,pembunuh,perogol, Dan WIRA. Cuma tuhan je nampak.

Tar snake said...

Fuyoooo ahli 3 jota!!
Termasuk jin

Anonymous said...

Kah.. Kah.. Kah.. Lawak Mr Bean betul.. Siap cakap butuh lagi lps tu ngaku ahli pas nk gantikn TGHH ngan TMTI ngan Mahfoz? Pehhh korang ni anak haram luar nikah. Solat sunat taubat dulu baru boleh ngaku ahli Pas klu tak nk masuk mesjid pun panas. Yea lab keluar masuk gereja ngan tokong ikut uncle Lim lah katakan siap ceduk YeeSang campur babi lagi.. Kelakar.. Kelakar

Anonymous said...

30,000 keldai yg datang himpunan DUNGU dpt makan free lg. Sebab tu dah 65thn, Pas tk pernah menang pru. Yg mengundi Pas cuma keldai2 yg dtg ceramah utk dgr fitnah, maki hamun lebai dan ramai2 jerit takbur.huhuhu

Anonymous said...

7:53am Walaun anak haram dpt didikan lebai2 Parti Ajaran Syaitan.

Anonymous said...

Malaslaa nk saman...lambat prosesnya.Kasi tunjuk bukti terus laa.Tunjuk bukti.Tunjuk .Tunjuk

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.