Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PUAK-PUAK SEKULAR TAK PERNAH NAK FAHAM


RUU355 bukan untuk menghukum
RUU355 bukan untuk menghukum
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersama pimpinan yang lain mengangkat tangan selepas selesai Himpunan 355, malam tadi.

KUALA LUMPUR - Jangan bimbang tentang undang-undang Islam kerana ia bukan bersifat menghukum, sebaliknya bersifat mendidik.

Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Albakiri berkata, Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 yang turut dikenali Akta 355 yang digariskan bertujuan mengharmonikan peranan Islam, penuh dengan toleransi dan kesaksamaan.

"Apa yang kita lakukan tidaklah sempurna. Tetapi kita kini sedang menuju ke arah kesempurnaan.


"Kita sama-sama menghargai kedaulatan undang-undang negara," katanya menerusi ucapannya pada Himpunan 355 di Padang Merbok, malam tadi.

Pada 24 November lepas, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membawa usul Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian iaitu Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 di Dewan Rakyat untuk memperkasakan mahkamah syariah dalam melaksanakan hukuman jenayah.  

Difahamkan, RUU itu bagi meminda akta 355.

Menurut beliau lagi, institusi mahkamah syariah perlu diperkasakan demi agama Islam dan ALLAH.
"Apa yang termaktub dalam al-Quran adalah untuk semua bangsa dan agama tidak kira warna kulit, kerana semuanya milik ALLAH," katanya lagi.

19 orang berkata:

Anonymous said...

ruuHadi dibuat bkn utk menghukum. Cuma suka2 mengkeldaikan walaun2 biol Pas utk habuan politik 90juta.

Anonymous said...

30 thn penjara, RM100K denda dan 100 sebatan itu ialah hukuman.

"Anda mencuri. HUKUMAN ke atas anda islah penjara 5 tahun dan rotan 10 ksli", contohnya.

Perhatikan penggunaan perkataan "HUKUMAN"....

Cuba tukar perkataan itu kpd "PENDIDIKAN"....sesuai tak?

Anonymous said...

Kat mahkamah civil pun hakim selalu kata" semoga hukuman ini akan menjadi PENDIDIKAN & PENGAJARAN " kpd anda"...

Cara islam atau bukan, hukuman adalah sebagai pendidikan dan pengajaran.

Anonymous said...

Yg paling kita takut ialah:

1. Salah guna kuasa oleh penghukumnya.
2. Hukuman hanya kpd orang yg terpilih sedangkan yg berkuasa terlepas.
3. Hukuman dibuat dan dilaksanakan untuk tujuan politik.
4. Amalan "WAL HARAMU WAL HALALKU" yang semakin menjadi2.

Anonymous said...

Hukuman tertentu utk kesalahan tertentu dlm islam antaranya sudah jelas dinyatakan dlm Quran iaitu HUDUD.

Tapi org yg ada kuasa tak nak buat sbb kuasa yg ada pada diri telah menghalangnya. Dgn berbagai2 alasan hinggalah ke hari kiamat.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [7864] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 750 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Apa2 pun tahniahlah sbb ruu dah berjaya dibentang di padang merbuk

Anonymous said...

beginilah apabila keldai belaan DAP kalau berbicara

Anonymous said...

Bila hakim baca komen kau ni... aku rasa Hakim akan Vagangnys puak PANngan ni. sebab tu boleh jadi keldai DAP

Anonymous said...

yg paling aku takut , ada puak yg lupa kepentingan agama sendiri, kerana cintakan si kafir. mereka akan mencari pelbagai alasan untuk mengambil hati kekasihnya si kafir walau pun mengadai agama

Anonymous said...

Ni lg sekoq belaan dapig trlepas no ...

Anonymous said...

aku pun nak ucap tahniahlah kpd kamu, sebab setakat ni dapat menjalankan tugas sebagai al keldai DAP.tahniah , ikhlas daripada aku

Anonymous said...

Beginilah apabila keldai lebai penunggang agama memfitnah org..hari2 meratib DAP, PAN, DAP. Tak sedar diri tu dah biol kerana taksub pd manusia dan parti politik jual agama.

Anonymous said...

Himpunan keldai2 lebai jual agama 90juta.

Anonymous said...

4.05..tu la. Ko byk sgt baca harakah. Tu pasal tak tau

Anonymous said...

Tapi klu ruu ni boleh rotan pendedak 90j tu dgn 100 sebatan, aku sokong 200%

Anonymous said...

Tahniah dpt bentang ruu hadi di padang merbok

Anonymous said...

Ruu hadi aje pong. Tak de kena mengena dgn agama pong.

Anonymous said...

Kalau buang Kayu yg menghalang kalian..disisi agama dpt pahala.Takkanlah utk menambah baik mahkamah syariah..tiada kaitan dgn agama.
Jgn pisahkan agama dgn kehidupan kita.
ISLAM AGAMA LENGKAP..MENGCAKUPI SELURUH ASPEK KEHIDUPAN.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.