Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JOHOR SEDANG GIGIL DENGAN KEBANGKITAN PAS

08 September, 2012

Media Pencacai Umno BN Sudah Pasti Tak Siarkan Berita Menarik Nih

PONTIAN – PAS bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Benut telah mencipta satu lagi catatan sejarah apabila program Marhabannya turut disertai oleh kaum bukan Islam.Menurut Penyelianya, Ustaz Atan Gombang, kehadiran kaum Tiong Hwa sekaligus menolak dakwaan yang mengatakan dakwah PAS hanya terbatas kepada kaum Muslim sahaja.

"Pernah Datuk Ahmad Maslan kata, PAS asyik sibuk ceramah siang-malam, tidak berdakwah kepada golongan bukan Islam.

"Malam ini kita bukan setakat nak bagitau mereka, malah kepada MCA bahawa masyarakat Cina sudah tidak kekok lagi bersama PAS dan dapat membuang persepsi buruk yang dilontarkan kepada PAS selama ini,” katanya lagi selepas program Marhaban peringkat DUN Benut di Unit Peti Undi (UPU) Sanglang, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, abd Ghani, Ketua Lajnah Perpaduan Nasional Pontian, Mohmad Ismail, Timbalan Pengarah Majlis Tindakan Dun Benut, Tan Ah Kaw, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pontian, Ustaz Mohd Faizul Hakim Ahmad, Ketua Dewan Pemuda PAS Pontian. Pn Zabedah, Ketua Dewan Muslimah PAS Pontian.Sementara itu, Tan Ah Kaw, Ketua DHPP berkata, pihaknya amat kecewa dengan kepimpinan MCA Bahagian ini yang dikatakan tidak turun padang menyantuni komuniti Cina.

Sebaliknya kata Tan lagi, PAS yang selama ini amat sukar untuk dekat dengan kaum itu dilihat terkehadapan memberi kebajikan dan sumbangan tidak kira bangsa dan agama.”Saya ucapkan syabas buat PAS Pontian kerana berjaya mengumpulkan lebih 50 orang untuk sertai DHPP.”Kami cukup kecewa dengan tindak tanduk MCA yang tak pernah melawat dan bertanya khabar seperti ibu kepada Tan Ah Chew seperti ini,” katanya lagi.Pada program yang sama, satu dialog diadakan sebagai memberi kefahaman yang lebih jelas tentang Islam.

Nasir Pratyitno Thum, Ketua Lajnah Peroaduan Nasional, Dewan Pemuda PAS Negeri Johor diundang dan bertindak sebagai pentermah ke dalam bahasa mandarin.Ibn bacoks difahamkan, program marhaban telah diadakan pada setiap malam dalam bulan Syawal ini di sekitar DUN tebabit.Terdahulu, Ustaz Atan turut menyampai sumbangan kepada Tan bagi meringankan beban yang dihadapinya. ~nusajayakini
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.