Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PILIHANRAYA DUN SELANGOR BERASINGAN

Rabu, 12 September 2012

PRU 13 : Selangor tak sah ikut Pusat

PETALING JAYA 12 September: Selangor tidak akan menyertai Kerajaan Pusat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) nanti, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
 
“Hasil perbincangan dengan Majlis Presiden Pakatan Rakyat dan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim, Selangor memutuskan untuk tidak akan bersama Kerajaan Pusat dalam PRU 13,” katanya.

“Saya secara peribadi menyokong keputusan itu kerana sehingga kini belum ada apa-apa tindakan dari Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi membersihkan nama pengundi di Selangor,” jelas beliau pada sidang media selepas Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di sini hari ini.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, Pakatan Rakyat menghormati pendirian Menteri Besar Selangor ekoran masalah pengundi yang tidak mendapat kerjasama daripada SPR.

“Kita setuju dengan setiap keputusan ketua pentadbiran setiap negeri, seperti Kelantan yang mengesahkan akan turut serta dan Selangor tidak, manakala Pulau Pinang dan Kedah masih belum memberi kata putus,” katanya.

Konvensyen Mega Pakatan 3 November
Dalam pada itu, Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang turut hadir mengumumkan Konvensyen Mega Pakatan Rakyat akan berlangsung pada 3 November depan.

Kata Anwar, pada konvensyen itu nanti, seluruh jentera akan dikerah untuk mendengar taklimat pilihan raya.

“Kita akan kumpul semua jentera parti di seluruh negara bagi memberi taklimat tentang persediaan menghadapi pilihan raya,” katanya.

“Kita jangkakan pilihan raya pada akhir Oktober atau awal November. Jadi di konvensyen itu nanti, kita akan menggembeling seluruh jentera,” jelas beliau.

Konvensyen Mega Pakatan Rakyat itu akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil dan dijangka bakal mengumpul jumlah hadirin yang besar.

“Kita harap tak ada masalah untuk mendapatkan stadium,” katanya. Anwar turut mengumumkan Majlis Makan Malam Perdana Pakatan Rakyat yang bakal dianjurkan di Stadium Melawati Shah Alam 28 September ini.KD

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.