Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AHLI UMNO KATA JIKA AMBIL TINDAKAN MEREKA KELUAR UMNO MASUK BERSATU

Umno bakal ambil tindakan kepada ahli baju merah?
Baju merah
Antara gelagat peserta perhimpunan yang berlaku semalam.

KUALA LUMPUR - Semua pemimpin atau ahli Umno dikenalpasti menyertai perhimpunan haram Bersih 5 semalam bakal berdepan tindakan undang-undang parti.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, perkara itu sedang diteliti lembaga disiplin parti bagi memastikan mereka yang menyertai sama ada kumpulan kuning atau merah dikenakan tindakan tegas.

Menurutnya, perkara itu tidak patut berlaku kerana sudah dinyatakan bahawa perhimpunan berkenaan adalah haram dan menyalahi perlembagaan Persekutuan dengan tidak mendapat kelulusan daripada pihak berwajib.

"Kami sedang menunggu laporan penuh berhubung perhimpunan semalam dan laporan itu akan dilihat dan diteliti sebelum dihantar kepada lembaga disiplin parti untuk tindakan seterusnya.

"Sekiranya ada diantara pemimpin atau ahli parti menyertai perhimpunan haram itu, kita tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas berhubung perhimpunan haram Bersih 5 yang diadakan semalam pada asalnya bagi menuntut pilihan raya bersih, telus dan adil.

Terdahulu beliau merasmikan majlis Gotong-Royong Mega 2016 Bersepadu Perangi Aedes di sini hari ini.

Dalam pada itu, Tengku Adnan yang juga Menteri Wilayah Persekutuan menyifatkan penyertaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam himpunan haram itu adalah kerana berasa kecewa dan angkuh hati ekoran tidak mendapat apa yang dikehendaki sebelum ini.

"Saya juga tidak faham, kenapa dia boleh sertai himpunan haram itu.

"Sedangkan dahulu dia pernah cakap bahawa perkara berkenaan tidak patut berlaku tetapi sekarang dia yang sertai," katanya.

4 orang berkata:

Anonymous said...

Bodohnya.
Lain hulu lain parang la

Anonymous said...

Ramai pakai baju merah hari tu terdiri dr anak2 muda yg tercicir.tiada pelajaran. Kalau yg tua itu bodoh amat...
Org yg x cukup makan.

Salute. Brader2 team UNGU. Anda hebat

Anonymous said...

Jangan ikutan amalan syirik ini.Sesungguhnya tiada kuasa lain dapat membantu makhluk selain Allah swt.

Anonymous said...

Org bangsa apa yg baju merah itu?Terjerit2, terlolong , geretak org sana sini.Apa jadi dengan Padang Merbuk selepas ditinggalkan baju merah.Semua tindak tanduk mereka amat menyedihkan dan memalukan.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.