Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA HANGPA TAK HORMATI DASAR PAS MAKA PAS JUGA TAK HORMATI DASAR HANGPA, BOLEH BLAH !

Pas terus istiqamah pertahankan dasar, prinsip
Nasrudin Hassan
Nasrudin

SHAH ALAM - Pas akan terus istiqamah dalam usaha mempertahankan dasar dan prinsip perjuangan Islam.

Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata, Pas sentiasa bersikap terbuka dengan sesiapa sahaja yang sedia menerima dan menghormati dasar dan prinsip perjuangannya.

Namun katanya, mutakhir ini, pelbagai pihak termasuk parti-parti politik dan pengamal media sedang memerhati keputusan serta pendirian Pas mengangkat formula mendepani PRU akan datang.

“Tidak kurang juga cyber trooper dan pelampau media dengan agenda batu api dan racun tuba yang tidak sudah-sudah menyalahkan Pas,” ujarnya dalam kenyataan, semalam.

Katanya, sama ada perlu bertanding banyak penjuru atau mengikut strategi satu lawan satu dalam PRU akan datang, kesannya adalah daripada sikap politik yang diambil.

Menurutnya, Pas bersedia menghadapi apa sahaja kemungkinan.

“Pengalaman luas dan lama Pas di pentas politik tanah air dengan pelbagai bentuk tahaluf siyasi (kerjasama politik) yang telah dilalui, membuktikan Pas sebuah parti yang banyak bertolak-ansur dalam rentak catur politiknya.

"Namun Pas tidak boleh membiarkan dirinya ditolak beransur-ansur oleh petualang serta penyangak politik yang tamak dan haloba,” tegasnya.

Katanya, politik dakwah dan amar makruf nahi mungkar menjadi cermin kepada corak keterbukaan versi Pas.

Bagaimanapun, katanya, keterbukaan Pas tidak sampai menerima masuk sampah sarap hingga menghakis nilai dan makna Islam yang diperjuangkan oleh Pas.

Menurutnya, Pas tidak akan mengorbankan prinsip perjuangannya sebagaimana mereka tidak pernah menutup pintu buat tetamu yang tahu adab dan menghormati maruahnya.

2 orang berkata:

Anonymous said...

Apa org nak kata...pas tetap pas...byk sangat batu api dan pgfitnah nak leburkan pjuangan...istiqamah pas tetap istiqamah..insya Allah

Anonymous said...

Hahaha yang komen org umno dlm pas....kahkahkah

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.