Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PERMINTAAN YANG ANIH DARI WAN AZIZAH

RUU 355: PKR perlu penjelasan lanjut
RUU355
 
PKR hanya akan menyokong pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016, atau. RUU355 sekiranya menerima penjelasan yang secukupnya daripada kerajaan.

Menurut Presidennya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu memberikan penerangan dengan lebih terperinci lagi dan perlu memastikan RUU355 ini perlu memenuhi prinsip keadilan dan menepati Perlembagaan Persekutuan.

"Sekiranya tidak dapat jawapan yang jelas, PKR tidak sokong di parlimen," katanya ketika diwawancara Sin Chew Jit Poh.

Menurut beliau, buat masa sekarang, PKR masih keliru dengan usul ini kerana pada mulanya ia dibawa oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat pada 24 November lalu, tetapi tidak dapat dibahaskan sebelum pembentangannya diambil alih oleh kerajaan. 

"Presiden Pas telah bentangkan sebanyak dua kali di parlimen tetapi tidak dibahaskan. Sebenarnya, pindaan mengenai hukuman yang dicadangkan beliau terlalu berat...Sebab itu kami ingin tahu dengan lebih lanjut. 

Kami tidak boleh setuju dengan sewenang-wenangnya, perlu kaji secara mendalam lagi," kata Wan Azizah.

6 orang berkata:

Anonymous said...

Hadi ttp membisu mcm batu. Org ramai dok bising psl rasuah duit haram 90juta oleh parti gadai Islam. Yg anehnya..pak walaun dan walaun2 biol dia ttp menyembah Hadi spt batu berhala.

Anonymous said...

Anon 4.51.. ko pulak sembah aper??

Anonymous said...

Penjelasan hanya untuk rakyat di Kota London sambil minum teh.

Anonymous said...

komen macam org x de iman..

Anonymous said...

Org Islam yg beriman sembah Allah. Tak taksub pd parti politik yg syirik dan sanggup gadai agama. Walaun2 biol Pas sembah Ayahtollah Hadi.

Anonymous said...

Saya hrp rakan ANANAH yg mmbri komen jgn keterlaluan dlm berbahasa sbb perlu ingat naqib2 usrah selalu berpesan agar mnunjukkan akhlak yg baik kpd sahabat2 PAS agar mereka cenderong ke arah kebenaran.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.